Classic WK draft: France '98

Batigoal

Well-known member
gabriel-batistuta-argentina-japan-1998-world-cup_1l2lm9mzcrn41tpuxexlonlci.jpg


Mijn keuze zal niemand verbazen. Als klein jongetje genoot ik van hem. Batigol was de eerste speler ooit die op 2 verschillende WK's een hattrick scoorde. Tijdens het WK98 had hij zijn piek, hij scoorde uiteindelijk 5 keer dat toernooi voor Argentini?, dat uiteindelijk in de kwartfinale werd uitgeschakeld in het memorabele duel tegen Oranje. E?n van de beste spitsen van zijn generatie; ik kies natuurlijk voor Gabriel Omar Batistuta.

1. Unregistere: Zidane
2. Pascallovic: Ronaldo
3. Maasveld: Bergkamp
4. Batigoal: Batistuta
5. Satyr
6. Janssen
7. Makanaky
8. Max
9. PES5
 

Unregistere

Well-known member
Mooie keuzes! Even voor de zekerheid, hebben we nou wel of geen maximaal aantal spelers per land afgesproken? Want dat schrap ik alle Fransen uit mijn shortlist haha.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik wilde eigenlijk een bepaalde Italiaan met rugnummer 18 kiezen, maar ik zie wie er na mij is... ;) Ik ga voor de Braziliaanse motor op het middenveld, Dunga

1. Unregistere: Zidane
2. Pascallovic: Ronaldo
3. Maasveld: Bergkamp
4. Batigoal: Batistuta
5. Satyr: Dunga
6. Janssen
7. Makanaky
8. Max
9. PES5
 

Janssen

Well-known member
Classic WK draft: France '98

Haha, nu twijfelde ik even of ik tactisch ging kiezen of toch gewoon voor de superheld der superhelden.

Toch maar dat laatste dus. Wat doe je als je een pingel mist in een WK finale? Juist, gewoon in de slotfase van de eerstvolgende WK wedstrijd weer achter de bal gaan staan en ijskoud binnenschieten. Zo koeltjes dat Johnnie Walker besluit een tv-commercial om dat moment heen te bouwen.

Wat je op tv trouwens niet zag is dat hij zich na het versieren van de pingel eerst volledig moest herpakken en uiteindelijk Vieri hem overhaalt de bal te pakken.

https://youtu.be/XgyMvEll_kY

Uiteindelijk volgden dit toernooi nog een goal, twee assists en een benutte penalty in de kwartfinale tegen Frankrijk, maar uiteraard doet dit toernooi geen recht aan de grootsheid van deze man.

De paardenstaart ontbrak in 1998 maar de wereldklasse niet, ik kies uiteraard voor Roberto Baggio

a5f389d9088ee4226d2e920a1742c734.jpg


1. Unregistere: Zidane
2. Pascallovic: Ronaldo
3. Maasveld: Bergkamp
4. Batigoal: Batistuta
5. Satyr: Dunga
6. Janssen: R. Baggio

7. Makanaky
8. Max
9. PES5
 
Laatst bewerkt:

Makanaky

Well-known member
a0efa575f6ebcb6a56be2a645c1bba37.jpg


De man van de revolutionaire ventieltrap waarmee hij die clown van een Barthez te kijk zette. El Hombre Bala (kogelman) was in '98 de enige superster op zijn positie en naast zijn uitmuntende traptechniek was ook zijn snelheid een wapen. Wat wil je ook met een dijbeenomtrek van 61 cm. Roberto Carlos is mijn eerste keus.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Moet even snel via de telefoon. Straks meer info


Ik ga voor Frank de Boer en Davor Suker.
 
Bovenaan