Championship en lager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost

Well-known member
Ik ben er geweest tegen Leeds en Bradford en toen viel het wel mee. Ze kregen destijds niet eens de tent vol.
 

Totti

New member
Ik begin wel te twijfelen of dat niveau in die league nou zo geweldig is. Als je met Joey v/d Berg en Roy Beerens in de gelederen al om promotie speelt.
 

Makanaky

Well-known member
Dat hele Engeland wordt natuurlijk mateloos overschat. Kijk maar naar de Europese resultaten vd laatste jaren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wij hebben met de Man Utd - Feyenoord trip Barnsley - Nottingham Forest en Derby County - Norwich City gezien. Daarbij viel op dat de voorzetten over het algemeen van hoger niveau zijn dan in de eredivisie. Qua voetbal viel het mij ook niet echt tegen.
 

Totti

New member
Kijk naar het aantal Nederlanders bij de top 9 ploegen: Emanuelson, Wildschut, Beerens, v/d Berg, Dijks, Loovens, van la Parra en Anita. Dat zouden nou niet direct allemaal basisspelers zijn bij onze topploegen.
 

erka

Well-known member
Kampioen geloof ik niet, maar linkerrijtje zouden de meesten toch wel halen. Ik zie FC Groningen bijvoorbeeld over 34 wedstrijden niet boven de meeste Championshipclubs eindigen. Alleen fysiek en technisch al niet.
 

JMD

Well-known member
Fulham - Reading is met nog 3 minuten te gaan 1-1. Reading speelt al 10 min met 10 man na een zeer smerige overtreding van de aanvoerder.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Kampioen geloof ik niet, maar linkerrijtje zouden de meesten toch wel halen. Ik zie FC Groningen bijvoorbeeld over 34 wedstrijden niet boven de meeste Championshipclubs eindigen. Alleen fysiek en technisch al niet.

De vergelijkingen tussen de Championship en Eredivisie gaan compleet mank door de totaal verschillende speelstijlen. De Championship is veel fysieker. Spelers die niet echt top zijn in de eredivisie kunnen het prima doen in de Championship en andersom, het ligt er maar net aan wat je als speler ligt. Daarom is een argument van "speler X deed het niet goed in de Eredivisie en wel in de Campionship" eigenlijk nietszeggend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan