Championship en lager

Batigoal

Well-known member
Derby County heeft vanwege de financiële malaise maar liefst 12 punten in mindering gekregen en staat nu laatste in de Championship.
 

Batigoal

Well-known member
De verhuurperiode van Tahith Chong bij Birmingham is vroegtijdig beëindigd nu hij een zware liesblessure heeft opgelopen waarvan hij maanden moet revalideren. Dat is zonde, want hij had eindelijk een club gevonden waar hij gewoon basisspeler was.
 

Batigoal

Well-known member
FC_Isle_of_Man_crest.png

Ik kwam er deze week achter dat Isle of Man sinds dit seizoen een officieel clubteam heeft meedraaien in de Engelse voetbalpiramide. De club is toepasselijk genaamd FC Isle of Man en speelt in de North West Counties Football League, zeg maar het 10e niveau. Ze spelen in afdeling Division One South, waarin ze een keurige subtopper zijn. Ze staan bijna halverwege slechts 2 punten achter de playoffplekken, dus dat gaan we natuurlijk volgen!

732314-1.jpg
 

ALenstra

Well-known member
Neil Warnock ontslagen bij Middlesborough nadat hij dinsdag nog een record brak: toen werd hij de manager met de meeste wedstrijden in het Engelse profvoetbal. Met de wedstrijd van gisteren staat hij op 1603 wedstrijden. Middlesborough heeft inmiddels voormalig Sheffield United manager Chris Wilder aangesteld als nieuwe manager.
 

Reinoud

Well-known member
FC_Isle_of_Man_crest.png

Ik kwam er deze week achter dat Isle of Man sinds dit seizoen een officieel clubteam heeft meedraaien in de Engelse voetbalpiramide. De club is toepasselijk genaamd FC Isle of Man en speelt in de North West Counties Football League, zeg maar het 10e niveau. Ze spelen in afdeling Division One South, waarin ze een keurige subtopper zijn. Ze staan bijna halverwege slechts 2 punten achter de playoffplekken, dus dat gaan we natuurlijk volgen!

732314-1.jpg
Joris vd Wier/Staantribune heeft daar wel aandacht aan besteed. Leuk project met potentie. Sowieso de moeite waard om eens heen te gaan begreep ik. Ook naast het voetbal genoeg leuks voor een weekendje weg.
 

Joost

Well-known member
Joris vd Wier/Staantribune heeft daar wel aandacht aan besteed. Leuk project met potentie. Sowieso de moeite waard om eens heen te gaan begreep ik. Ook naast het voetbal genoeg leuks voor een weekendje weg.

Met die potentie valt het wel mee denk ik. Er wonen 85.000 mensen op dat eiland en doordat het een eiland is kun je ook nauwelijks of zelfs geen part-time spelers van buitenaf aantrekken. Door die relatief beperkte populatie is de kwaliteit van het jeugdvoetbal ook minder.

Je ziet hetzelfde bij Guernsey FC dat heel ambitieus begon maar waar na 1 promotie de sportieve ambitie toch wel aardig is bijgesteld tot handhaving in Isthmian League Division One.
 

Reinoud

Well-known member
Met die potentie valt het wel mee denk ik. Er wonen 85.000 mensen op dat eiland en doordat het een eiland is kun je ook nauwelijks of zelfs geen part-time spelers van buitenaf aantrekken. Door die relatief beperkte populatie is de kwaliteit van het jeugdvoetbal ook minder.

Je ziet hetzelfde bij Guernsey FC dat heel ambitieus begon maar waar na 1 promotie de sportieve ambitie toch wel aardig is bijgesteld tot handhaving in Isthmian League Division One.
Verschil zit hem in het feit dat ze het op Guernsey met spelers van het eiland willen doen. Nu twijfel ik wel of het bij Man was of een ander Kanaal eiland, vermoed dat laatste. Dat ze op termijn ook spelers van buitenaf willen halen.
 

Joost

Well-known member
Verschil zit hem in het feit dat ze het op Guernsey met spelers van het eiland willen doen. Nu twijfel ik wel of het bij Man was of een ander Kanaal eiland, vermoed dat laatste. Dat ze op termijn ook spelers van buitenaf willen halen.
Dat zouden de Jersey Bulls zijn dan. Ik gun het ze van harte hoor en het toevoegen van een team in de Engelse competitie is sportief ook een uitstekende stap voorwaarts. Ik denk enkel dat wanneer je dan weer flink gaat betalen om spelers van buitenaf te halen het doel en de continuïteit ter discussie staat. Een club op dat niveau zou in mijn ogen een sportief verlengstuk moeten zijn van de breedtesport en niet een losstaand geheel.
 

Batigoal

Well-known member
Dat zouden de Jersey Bulls zijn dan. Ik gun het ze van harte hoor en het toevoegen van een team in de Engelse competitie is sportief ook een uitstekende stap voorwaarts. Ik denk enkel dat wanneer je dan weer flink gaat betalen om spelers van buitenaf te halen het doel en de continuïteit ter discussie staat. Een club op dat niveau zou in mijn ogen een sportief verlengstuk moeten zijn van de breedtesport en niet een losstaand geheel.
Het moet allereerst financieel te behappen zijn natuurlijk. Een competitieve ploeg die het dichtste in de buurt komt qua omstandigheden is denk ik Santa Clara. Hoogste niveau in Portugal en ook spelend op een eiland met een relatief laag inwonersaantal (140K). En de reistijd voor ploegen van het vasteland is daar nog wat groter.

Corsica is ook niet zo heel groot overigens (340K) en die hebben ook 4 clubs die op profniveau acteren of gespeeld hebben (FC Bastia, CA Bastia, Ajaccio en Gazélec Ajaccio). Maar goed, de economische relevantie van Corsica (toerisme, streekproducten) is wel wat groter natuurlijk.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Joris vd Wier/Staantribune heeft daar wel aandacht aan besteed. Leuk project met potentie. Sowieso de moeite waard om eens heen te gaan begreep ik. Ook naast het voetbal genoeg leuks voor een weekendje weg.
Ik ben weleens op het Isle of Man geweest, zeker de moeite waard om te bezoeken. Ze zouden trouwens vorig seizoen beginnen, maar dat lukte niet. De regering van het Isle of Man heeft heel lang de grenzen dicht gehad ivm Corona, er mochten o.a. geen bezoekers uit Engeland naar het eiland komen.
 
Bovenaan