Championship en lager

Joost

Well-known member
In vrijwel elke provinciestad in de VK heb je toch zo'n oerlelijke shopping mall in het midden van het voorheen historische centrum?
Ik heb best wel veel steden in de UK gezien maar veel anders dan in bijvoorbeeld Nederland of Duitsland vind ik het niet. Behalve dus Wycombe;

1736174601318.png

In het rood is het winkelcentrum, in het blauw het kleine stukje dat er nog over is van wat ooit centrum was.

erka

Well-known member
Bijvoorbeeld Luton, Reading, Swindon. Zo uit mijn hoofd.

edit: en nog een aantal gevonden via google maps: Basingstoke, Rugby, Maidstone, Ashford, Crawley, Woking, Southampton ook.

En dan heb ik alleen nog maar gekeken in Zuid-Engeland.

Laatst bewerkt:

Jef400

Well-known member
Chin chin

Carlisle moet ook heel erg opgaan passen niet nog een keer uit de league te vallen hé?

PES5

Administrator
Forumleiding
Bijvoorbeeld Luton, Reading, Swindon. Zo uit mijn hoofd.

edit: en nog een aantal gevonden via google maps: Basingstoke, Rugby, Maidstone, Ashford, Crawley, Woking, Southampton ook.

En dan heb ik alleen nog maar gekeken in Zuid-Engeland.
Wigan!

JMD

Well-known member
Het nieuwe stadion van Luton is akkoord bevonden. Werk zou halverwege dit jaar kunnen starten en zou dan mid 2027 klaar moeten zijn. Het aparte van dit stadion is dat het nieuwe stadion dichterbij het centrum ligt dan het oude, op een braakliggend terrein bij het centrum.

JMD

Well-known member
Begin februari, tijd om weer eens te kijken naar de huidige stand van zaken bij de 4 niveaus onder de PL.

Championship: (nr 1/2 promoveren, 3 t/m 6 PO, 22 t/m 24 degraderen)
Leeds staat op kop in het Championship, met 5 virtuele punten voor op plek 3. Sheffield United staat 2e, het heeft 61 punten, net als Burnley, maar speelde 1 duel minder. Sunderland heeft 58 punten, maar ook nog 1 duel te goed tov Burnley. Deze 4 ploegen gaan het uitmaken omtrent promotie, het gat naar plek 5 is vrij groot. Vanaf plek 5 staat het heel dicht bij elkaar, tussen plek 5 en 14 staan slechts 4 virtuele punten. In deze groep zitten veel ploegen met recent PL-verleden (o.a. Norwich, West Bromwich), maar ook ploegen met een ouder PL-verleden (o.a. Middlesbrough, Blackburn, QPR), maar ook ploegen die ooit wel op het hoogste niveau speelden, maar dat deden voor de PL begon (o.a. Bristol City, Millwall).
Onderin ziet het er slecht uit voor Plymouth, Luton en Derby, zij bevolken de onderste 3 plekken, maar het gat naar Hull, Portsmouth, Cardiff en Stoke is niet groot.

League One: (nr 1/2 promoveren, 3 t/m 6 PO, 21 t/m 24 degraderen)
Je moet huid van de beer niet verkopen enz, maar Birmingham staat er ontzettend goed voor qua promotie naar het Championship. Het staat 8 punten voor op plek 3 met ook nog 2 duels in te halen. Wycombe staat momenteel 2e, Wrexham volgt op 4 punten van de Chairmen. Voor de overige 3 PO-plekken staat het dicht bij elkaar: Stockport, Huddersfield en Leyton staan op de PO-plekken, maar Charlton, Reading, Barnsley, Bolton en Stevenage staan in de buurt. Als Leyton de promotie zou maken zou dat echt een sprookje zijn, paar jaar terug nog in handen van een dubieuze investeerder, de ploeg uit Noord Londen (vlakbij Olympisch park) degradeerde zelfs uit de Football League, maar komt keihard terug.
Burton, Shrewsbury en Cambridge staan er onderin niet goed voor. Dat geldt ook wel voor Crawley, maar zij hebben nog 2 inhaalduels en kunnen dna naast Northampton (plek 20) en Peterborough (19) komen. Bristol Rovers en Exeter moeten ook echt nog naar onder kijken, maar staan nu aan de veilige kant van de streep.

League Two: (nr 1 t/m 3 promoveren, 4 t/m 7 PO, 23/24 degraderen)
Ook in League Two steekt er een ploeg met kop en schouders bovenuit (alhoewel niet zo flink als Birmingham in League One): Walsall heeft 10 verliespunten minder dan de ploeg op de virtuele plek 4. AFC Wimbledon staat op plek 4, maar als het de 2 inhaalduels wint staat het op plek 2, wat promotie zou betekenen. Notts County staat 3e en virtueel 1 punt voor op Doncaster, dat qua punten op plek 2 staat, maar geen inhaalduels heeft. Crewe, Port Vale en Bradford vullen de overige PO plekken. Salford en Grimsby staat op plek 8 en 9, met de PO nog in zicht.
Onderin ziet het er slecht uit voor Carlisle en Morecambe, het gat naar de veilige plek 22 (Tranmere) is resp 5 en 6 verliespunten.

National League: (nr 1 promoveert, nr 2 t/m 7 PO)
Het is bovenin heel spannend: Barnet staat op kop, maar als Forest Green Rovers en York hun inhaalduels winnen staan York en Barnet op 63 en Forest Green Rovers op 62. Met York gaat het dus goed in hun nieuwe stadion. Oldham en Gateshead volgen al op 6 of meer verliespunten. Rochdale heeft maar liefst nog 5 duels in te halen, en komt bij winst van al die 5 naast Oldham te staan. Halifax is nu de ploeg op de laatste PO-plek, maar Altrincham, Solihull Moors en Sutton United staan in de buurt.

JMD

Well-known member

ALenstra

Well-known member
League One en League Two zullen in het nieuwe seizoen een week eerder starten dan Championship. Dat zal het weekend van 2-3 augustus zijn. Dat is tevens twee weken voor de start van de Premier League.

JMD

Well-known member
Ik was woensdagavond bij Luton - Plymouth, de nr 24 en 23 in het Championship. Wat een verschrikkelijk duel was dat. Werkelijk elke bal ging hoog naar voren, het was totaal ideeënloos. Bij Plymouth achterin stonden 2 hele kopsterke verdedigers, die alles wegkopten. Er zat 0 lijn in het spel bij iedereen, Luton was wel beter, maar creëerde alleen maar hoekschoppen. De 1-1 eindstand was terecht.

De avond ervoor zat ik (of althans bij beide duels zat ik met mijn moeder, die heeft zich zeer vermaakt, ze wilde graag weer eens mee naar Engeland om voetbalduels te doen) in een ijskoud Nottingham bij Notts County - Colchester, League Two. Dat duel was veel leuker, zeker voor rust was Notts County flink beter met leuke aanvallen. Een snelle 1-0 leidde niet tot uitbouwen van de score. Na rust begon Colchester fel en scoorden zij snel de 1-1. Daarna werd het iets meer een ren-en-vliegwedstrijd, maar probeerde men in ieder geval nog te voetballen. De 1-1 was ook hier de eindstand.

Dit was alweer duel 45 en 46 van mij in Engeland, het was voor mij de 2e keer Luton, ook West Ham bezocht ik al 2x (Upton Park en Olympisch) net als SPurs (oude White Hart Lane en Wembley). Dus in totaal nu 43 thuisclubs gezien.

League One en League Two zullen in het nieuwe seizoen een week eerder starten dan Championship. Dat zal het weekend van 2-3 augustus zijn. Dat is tevens twee weken voor de start van de Premier League.
Dat is een mooi bericht, hopelijk dan de midweek erna een complete ronde, kan ik nog een paar dagen naar Engeland. :)

Bovenaan