Championship en lager

JMD

Well-known member
Waarschijnlijk niet hoe het voetbal was.
In de meeste gevallen niet nee...

Alhoewel ik op lager niveau vaak leukere potjes heb gezien dat bij de duels in de PL die ik bezocht heb. Echt van die heerlijke hotseknotsbegoniaduels die in 3-3 eindigen ofzo...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik kan me voorstellen dat ze een nieuw stadion willen, maar de romanticus in mij vindt het toch zonde als Kenilworth Road verdwijnt.
 

JMD

Well-known member
Vorig jaar half maart zou ik Luton Town-Preston North End bezoeken. Helaas kwam corona er tussen.
Ik zou er als ik jou was alles aan doen om daar nog naartoe te kunnen. Wat een heerlijke bak, maar ook die omgeving is fantastisch. Als je ooit een parallelle samenleving wil zien moet je daar in de omgeving van Kenilworth Road lopen. Ik zag daar in 1 middag meer burka's/niqaab's enz dan in 40 jaar in heel Nederland. Een hele 'zwarte' wijk, waar je als blanke opvalt (behalve rondom het duel, maar ik was er in de middag al). Overigens heb ik me er daar geen seconde onveilig gevoeld. Alleen heb ik na afloop van het avondduel wél de bus van het station naar het vliegveld genomen (daar was mijn hotel), vond de wegen van de stad naar het vliegveld nou niet echt uitnodigen om in het donker daar te lopen (overdag vond ik het er al 'unheimisch')
 

ALenstra

Well-known member
Ik ben al eens in Luton geweest en heb ook op een regenachtige zondagochtend rond het stadion gelopen. Inderdaad een zwaar multi-kulti buurt waar je weinig vrouwen zonder hoofddoekjes ziet. Toen heb ik ook in het donker gelopen van vliegveld naar hotel. Viel best wel mee.
 

Joost

Well-known member
Clubs op niveau zeven wilden niet meer spelen zonder publiek en zonder financiële ondersteuning, die zou maar voor een deel van het seizoen zijn. Er was dus simpelweg geen geld meer om wedstrijden mogelijk te maken. Het seizoen werd vrij vlot daarna ook definitief gestopt.

Dus wat doet het bestuur van de National League... die geven de clubs 2000 pond boete per niet gespeelde wedstrijd en 2 punten in mindering voor het komende seizoen per gemiste wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
Clubs op niveau zeven wilden niet meer spelen zonder publiek en zonder financiële ondersteuning, die zou maar voor een deel van het seizoen zijn. Er was dus simpelweg geen geld meer om wedstrijden mogelijk te maken. Het seizoen werd vrij vlot daarna ook definitief gestopt.

Dus wat doet het bestuur van de National League... die geven de clubs 2000 pond boete per niet gespeelde wedstrijd en 2 punten in mindering voor het komende seizoen per gemiste wedstrijd.
Pfff, belachelijk...

Dus iedereen begint komende competitie op -20 ofzo?
 

ALenstra

Well-known member
Dover Athletic uit de National League genomen. Verder heeft de club een boete van 40.000 pond gekregen die ze volgens voorzitter Jim Parmenter absoluut niet gaan betalen.
 

JMD

Well-known member
Eind maart, we gaan maar weer eens kijken hoe de zaken er voor staan in de diverse competities.

Championship (2 directe promotie, 4 PO-plekken, 3 degradatie, 24 ploegen)
Qua aantal gespeelde duels loopt het hier ongeveer gelijk, elke ploeg heeft 37 of 38 duels gespeeld, behalve Rotherham, dat heeft er 34 gespeeld.
Bovenin is promotie voor Norwich bijna zeker, de ploeg heeft 11 verliespunten minder dan de nummer 3. Watford heeft de laatste 5 duels gewonnen en staat daardoor inmiddels op plek 2, en is het Swansea en Brentford voorbij gestoken. Deze ploegen volgen op 6 en 7 punten van de Hornets, maar ze hebben wel nog 1 duel te goed. Een playoffplek lijkt wel zeker voor Swansea en Brentford, het gat naar plek 7 is 9 punten. Op dit moment staan op plaats 5 en 6 Barnsley en Reading, zij hebben 5 en 3 punten voorsprong op Bournemouth op plek 7, maar de Cherries hebben nog 1 duel in te halen. Cardiff en Middlesbrough doen ook nog wel mee om plek 5 en 6, de ploegen daarachter lijken te ver weg te zijn.
Onderin lijkt het doek zo goed als gevallen voor Wycombe, zij staan 11 punten achter de veilige plek 21, Birmingham City staat daar. Sheffield Wednesday staat 6 punten achter die plek, maar wel met 1 duel in te halen. Rotherham staat ook nog onder de streep, maar heeft dus nog 4 duels in te lopen en staat maar 3 punten achter Birmingham. Ook Coventry, Derby, Huddersfield, Nottingham Forest, Blackburn en Preston NE moeten nog wat puntjes sprokkelen.

League One (2 directe promotie, 4 PO-plekken, 4 degradatie, 24 ploegen)
Het is heel spannend aan de kop, en doordat hier nog wel veel verschil in aantal gespeelde duels is (tussen de 35 en 38) loopt de stand uit evenwicht. Maar Hull, Peterborough en Sunderland lijken de meeste aanspraak te gaan maken op de 2 directe promotie plekken. Lincoln lijkt op plek 4 zich tevreden te moeten stellen met playoffs, en daarachter zit een hele grote groep, slechts 5 punten scheiden plek 5 en 13. Op dit moment staan Portsmouth en Blackpool op plek 5 en 6, maar daarachter staan dus nog een hoop ploegen te wachten op een misstap. En Doncaster (plek 7) en Blackpool (plek 6) hebben zelfs minder verliespunten dan Pompey.
Onderin is het ook spannend, met op het eerste gezicht 6 ploegen die de 4 degradatieplekken moeten verdelen. Van onder naar boven: Rochdale, Bristol R., Wigan, AFC Wimbledon, Northampton en Swindon. Burton lijkt veilig, maar nog een aantal punten halen is wel noodzaak.

League Two (3 directe promotie, 4 PO-plekken, 2 degradatie, 24 ploegen)
Ook hier veel spanning bovenin, slechts 3 verliespunten scheiden de bovenste 6 ploegen, Cambridge, Cheltenham, Tranmere, Bolton, Forest Green Rovers en Morecambe. Daarachter staat Newport County op plek 7 er het beste voor vwb de laatste PO-plek, maar Exeter hijgt de Welshmen in de nek, en daarachter zijn nog een stuk of 4 clubs redelijk in de buurt.
Onderin dreigen Grismby en Southend te degraderen uit de Football League. Maar Barrow, Colchester en Walsall moeten zeker niet te vroeg juichen dat zij aan degradatie ontsnappen...

National League (1 directe promotie, 6 PO-plekken, 22 ploegen die deelnemen, Dover heeft zich teruggetrokken)
In deze competitie is de chaos groot, er zijn ploegen die pas 26 duels (van de 42) gespeeld hebben, en maar 3 ploegen boven de 30 duels. Sutton United lijkt op weg naar promotie naar de Football League, en zo ongeveer tot plek 15 kan er nog een kans op playoff in zitten...
Omdat de National League North en South gestopt is, zal er niemand degraderen.
 

JMD

Well-known member
Norwich wint met 7-0 (rust 5-0) van Huddersfield en heeft nog 2 zeges nodig uit de laatste 6 duels om weer terug te keren op het hoogste niveau.
 

JMD

Well-known member
Weer een update van de lagere divisies, de eerste beslissing is gevallen:
Championship: (2 direct, 4 PO, 3 degraderen)
De eerste promovendus is bekend, het is Norwich dat zonder te spelen promoveerde, doordat Swansea en Brentford niet wonnen. Ook Watford staat er goed voor qua promotiekansen, het staat 5 verliespunten voor op Brentford. De 4 ploegen die playoffs gaan spelen gaan naw Swansea, Brentford, Bournemouth en Barnsley zijn, alhoewel Reading nog loert op een foutje van de laatste 2 ploegen.
Onderin is het zo goed als over voor Sheffield Wednesday en Wycombe. Rotherham staat 4 punten achter op een veilige plaats maar heeft 3 duels minder gespeeld. Dus Derby moet nog oppassen, dat geldt in mindere mate voor Birmingham en Coventry.

League One: (2 direct, 4PO, 4 degraderen)
Hull en Peterborough lijken hier wel zeker van promotie, ze staan 7 verliespunten voor op Lincoln City. Daarachter is het echter nog heel spannend, alle ploegen van plek 3 t/m 10 maken nog kans op playoffs, maar Sunderland, Lincoln, Blackpool en Charlton hebben momenteel de beste kansen.
Northampton, Rochdale, Bristol Rovers en Swindon staan op de laatste 4 plekken, waarbij het er voor de laatste 2 echt slecht uitziet. De andere 2 hebben nog kansen om over Wigan of Wimbledon heen te gaan. De Phoenixclub leek nu wel te degraderen, maar is weer bezig aan een ontsnapping die ze voorlopig weer aan de goede kant van de streep brengt. En aangezien MK Dons juist aan een zwakke serie bezig is (die stonden rond de PO-plekken) is de kans groot dat die volgend jaar weer tegen elkaar mogen.

League Two: (3 direct, 4 PO, 2 degraderen)
Cambridge en Cheltenham hebben hele goede papieren om te promoveren, Bolton staat net aan de goede kant. Maar Morecambe, Tranmere en Forest Green loeren op dat laatste plekje. Tranmere en Forest Green moeten echter ook naar beneden kijken want behalve Newport (dat nog net binnen de PO-plekken staan) zijn er nog 6 ploegen die ook nog kans maken op PO-plekken.
Onderin lijkt het doet gevallen voor Southend en Grimsby.

National League: (1 direct, 6 PO)
In de National League moet nog heel veel gespeeld worden, tevens is er bij lange geen sprake van een gelijk aantal duels. Hartlepool staat bovenaan, maar de naaste belagers hebben 3 duels minder gespeeld. Sutton en Torquay zijn die 2 ploegen, de titelstrijd lijkt eigenlijk tussen die 2 te gaan. Een stuk of 7 andere clubs lijken te moeten gaan vechten om de resterende 4 PO-tickets.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat een verschil vergeleken met net over een week geleden, 5-1 3-0 en 4-1 overwinningen in 8 dagen en nu 5 punten voor op de streep. Wimbledon maakt het zichzelf zelden makkelijk maar het ziet er nu plotseling een stuk beter uit.
 

JMD

Well-known member
Wat een verschil vergeleken met net over een week geleden, 5-1 3-0 en 4-1 overwinningen in 8 dagen en nu 5 punten voor op de streep. Wimbledon maakt het zichzelf zelden makkelijk maar het ziet er nu plotseling een stuk beter uit.
Precies. Zou mooi zijn als ze in League One blijven, en dan op Plough Lane publiek. :) Wordt 1 van mijn eerste bestemmingen zodra het weer mag.
 

Joost

Well-known member
Precies. Zou mooi zijn als ze in League One blijven, en dan op Plough Lane publiek. :) Wordt 1 van mijn eerste bestemmingen zodra het weer mag.
Leg dat eens uit; er zijn talloze stadions veel interessanter dan Plough Lane.
Dat stadion van Wimbledon zal er ook nog jaren staan. Dan kun je toch veel beter een middagje naar Woking gaan waar het stadion op de nominatie staat te verdwijnen
 

JMD

Well-known member
Leg dat eens uit; er zijn talloze stadions veel interessanter dan Plough Lane.
Dat stadion van Wimbledon zal er ook nog jaren staan. Dan kun je toch veel beter een middagje naar Woking gaan waar het stadion op de nominatie staat te verdwijnen
Ja, dat is idd zo. Om die reden heb ik ook (zelfs als Liverpoolsupporter) totaal nog geen haast om naar Anfield te gaan inderdaad. Meestal zoek ik het op de manier zoals je zegt inderdaad uit. Maar op de een of andere manier trekt het verhaal van Wimbledon me.
 
Bovenaan