Championship en lager

JMD

Well-known member
Tsja, Rood en witte strepen.
Nee, dat is de reden niet. Ik heb in 2015 bij Brentford een wedstrijd bezocht en vond het een sympathieke club. Het jaar ervoor zat ik bij Fulham, en hoewel dat stadion een pareltje is deed de club me verder niks.

Dat heb jij toch ook, dat de ene club die je bezoekt je meer doet dan de ander?

En in een 'reguliere' competitie doet Brentford me niet veel, maar als ik tussen deze 2 moest kiezen, dan kies ik dus Brentford.
 

JMD

Well-known member
Brentford heeft ook al een stuk of 10 keer in de play-offs gestaan maar het nooit gehaald.
Niet overdrijven, dit was 'pas' de 9e keer dat ze PO speelden... :) Maar idd, 5x verloren in de 1/2 finale, 4x verloren in de finale.
Fulham daarentegen won voor de 2e keer in 3 jaar de PO, dat was nog nooit eerder gebeurd dat een ploeg 2x in 3 jaar dezelfde PO won.
 

Joost

Well-known member
Nee, dat is de reden niet. Ik heb in 2015 bij Brentford een wedstrijd bezocht en vond het een sympathieke club. Het jaar ervoor zat ik bij Fulham, en hoewel dat stadion een pareltje is deed de club me verder niks.

Dat heb jij toch ook, dat de ene club die je bezoekt je meer doet dan de ander?

En in een 'reguliere' competitie doet Brentford me niet veel, maar als ik tussen deze 2 moest kiezen, dan kies ik dus Brentford.
Nee, de vloek van de rood witte strepen bedoel ik.
 

zwammy

Well-known member
Vind fulham niet veel, heb ik gelukkig al 1 club die volgend jaar zeker mag degraderen, dat scheelt ook weer.
 

ALenstra

Well-known member
In League One en League Two komt een salary-cap. In League One is dat 2.5 miljoen pond en in League Two zal dat anderhalf miljoen zijn. De spelersvakbond PFA is niet te spreken over die maatregel en zegt dat een salary-cap tegen de wet is en ook niet te handhaven is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Per speler?! Een speler in de League Two kan toch amper een bal rechtdoor spelen?
 

SanMark.

Well-known member
Dus dan kom je als CC club in L1 terecht en dan heb je nog circa 5% te besteden van het jaar ervoor.
 

ALenstra

Well-known member
Interessante vraag. Maar volgens mij kun je lastig in League One functioneren zodra je hele selectie Championship salarissen verdient. Want bij een dergelijke degradatie ga je enorm achteruit in inkomsten.
 

Joost

Well-known member
Per speler?! Een speler in de League Two kan toch amper een bal rechtdoor spelen?
Ehh voor de hele selectie.

De spelersvakbond heeft er Juist decennialang voor gestreden dit af te schaffen.

In league One en Two is het juist helemaal geen probleem. Problemen ontstaan door het toestaan van dubieuze eigenaren. Als ze het voetbal gezonder willen maken dan zijn het juist de Championship en Premier League die een cap zouden moeten krijgen.
 

JMD

Well-known member
Dat is dan best weinig eigenlijk. Zeg dat je 25 spelers in je selectie hebt (lijkt me ook wel nodig met zo'n 46-duel seizoen + 3 bekers (FA Cup, League Cup en League Trophy)), dan is dat 100.000 euro per speler in L1. (en 60.000 in L2)

Vallen overigens ook bonussen hieronder?

Overigens vermoed ik dat hier wel een omweg omheen gevonden gaat worden...


Tot ergens in de jaren'60 had Engeland overigens een cap op alle niveau's. Onder andere Jimmy Hill (speler, later manager en nog later presentator Match of the Day en nog later analist daar) heeft voor afschaffing gestreden.
 

Joost

Well-known member
Die 2.5 miljoen voor League One is echt belachelijk laag. Rochdale had vorig seizoen een totaal salarisbudget voor de hele club van 3.9. En dat is een van de allerkleinsten.

En neemSunderland. Die hebben 20.000 gemiddeld op de tribune. Maar die mogen hetzelfde uitgeven als Accrington Stanley die er 1500 gemiddeld hebben. Sunderland haalt in 1 duel net zoveel op aan ticketverkoop als Stanley in het hele seizoen.
 

JMD

Well-known member
Er waren vorig jaar maar 8 clubs in het Championship die minder dan 25 miljoen uitgaven.
Precies. Dat bedoel ik. Het is dan idd wel het 3e/4e niveau, maar het 2e niveau ligt qua geld hoger dan bijna alle Europese competities. Dan is het gek om voor L1 zo'n lage salary cap in te stellen. Dat je hem instelt snap ik, zeker in deze tijd, maar zo laag is echt belachelijk.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Macclesfield heeft door overtreding van financiële regels 4 punten in mindering gekregen. Dat is nu in hoger beroep bevestigd. Daardoor degraderen ze uit de Football League en blijft Stevenage er alsnog in. Stevenage had dus twee keer mazzel, dankzij de rotzooi bij Bury en nu Macclesfield blijven ze erin.
 
Bovenaan