Championship en lager

ALenstra

Well-known member
De playoffs in de Championship zijn bekend: Derby County-Leeds United en Aston Villa-West Bromwich Albion.

Verder zal de wedstrijd tussen Bolton Wanderers en Brentford niet meer gespeeld worden, deze krijgt een reglementaire uitslag van 0-1. De wedstrijd tussen Nottingham Forest en Bolton Wanderers werd vandaag wel gespeeld nadat de spelersgroep van Bolton er mee akkoord ging om te spelen.

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik was zaterdag in Bradford voor Bradford City v AFC Wimbledon. Het bleef 0-0, waardoor AFC Wimbledon veilig is. Het gat was halverwege februari nog 10 punten, dus dat is een enorme prestatie. Er was dan ook een groot feest na afloop. :)

JMD

Well-known member
Ik was zaterdag in Bradford voor Bradford City v AFC Wimbledon. Het bleef 0-0, waardoor AFC Wimbledon veilig is. Het gat was halverwege februari nog 10 punten, dus dat is een enorme prestatie. Er was dan ook een groot feest na afloop. :)

Mooi idd.

En volgend jaar weer het duel tegen MK Dons, dat op de slotdag promotie veiligstelde.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mooi idd.

En volgend jaar weer het duel tegen MK Dons, dat op de slotdag promotie veiligstelde.

Yep, dat had ik liever niet gehad, maar het was te verwachten. Gelukkig houden erg weinig mensen bij AFC Wimbledon zich daar nog echt mee bezig. We hadden het alleen over onze eigen wedstrijd en pas na de wedstrijd op het station keek ik naar uitslagen, promoties & degradaties elders en zag ik dat.

JMD

Well-known member
Yep, dat had ik liever niet gehad, maar het was te verwachten. Gelukkig houden erg weinig mensen bij AFC Wimbledon zich daar nog echt mee bezig. We hadden het alleen over onze eigen wedstrijd en pas na de wedstrijd op het station keek ik naar uitslagen, promoties & degradaties elders en zag ik dat.
Het is natuurlijk inmiddels ook al bijna een generatie verder natuurlijk.

Is het nog een risicoduel of zal het nooit een 'standaardduel' worden???

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is natuurlijk inmiddels ook al bijna een generatie verder natuurlijk.

Is het nog een risicoduel of zal het nooit een 'standaardduel' worden???

Het is wel een risicoduel, maar bij lange na niet zo risicovol als diverse andere duels in Engeland. Veel supporters (inclusief mijzelf) hebben geen zin in die duels omdat er altijd een mediacircus er omheen komt die we liever kwijt dan rijk zijn, al zal dat ook wel minder worden na verloop van tijd. Natuurlijk willen we altijd van ze winnen, maar vorig seizoen verloren we beide wedstrijden van ze waarna wij erin bleven en zij degradeerden. Ik denk dat jij wel kan raden dat ik blij was dat die rollen niet andersom waren. ;)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
https://www.bbc.com/sport/football/48186060

Bolton 'into administration' de komende 24 uur (naw)...
Dat is toch ook flink afgebrokkeld.

Sinds de degradatie toch al flink in de problemen?

Administration is bevestigd en daardoor krijgen ze 12 strafpunten voor volgend seizoen. Er zullen hoogstwaarschijnlijk nog meer strafpunten komen voor het niet komen opdagen tegen Brentford (de wedstrijd is een reglementaire 1-0 overwinning voor Brentford geworden). Ze lopen nog steeds het risico om volgend jaar helemaal niet meer in de Football League te spelen, of doordat ze eruit gezet worden ivm overtreding van diverse regels, of door faillissement.

Joost

Well-known member
Door in administration te gaan hebben ze voorlopig in ieder geval een faillissement voorkomen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En dan blijft Notts County erin?

Yep, als Bolton uit de Football League gaat, blijft Notts County in League 2 en Plymouth in League 1. Mits dat voor een bepaalde datum gebeurd (wanneer weet ik niet uit mijn hoofd, volgens mij ergens in juni), anders begint League 1 met 23 clubs en degraderen er maar 3 clubs volgend seizoen.

JMD

Well-known member
Administration is bevestigd en daardoor krijgen ze 12 strafpunten voor volgend seizoen.
Is dat altijd standaard -12? Kan me ook wel eens een -6 of -20 ofzo herinneren. Of ligt dat dan aan hoeveel schuld er is?

Door in administration te gaan hebben ze voorlopig in ieder geval een faillissement voorkomen.
Economisch ben ik niet zo sterk, maar waarom gaan andere clubs die failliet zijn gegaan dan niet 'in administration'? Is dat wat we in het NL 'onder curatele' noemen?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Is dat altijd standaard -12? Kan me ook wel eens een -6 of -20 ofzo herinneren. Of ligt dat dan aan hoeveel schuld er is?

Economisch ben ik niet zo sterk, maar waarom gaan andere clubs die failliet zijn gegaan dan niet 'in administration'? Is dat wat we in het NL 'onder curatele' noemen?
-12 is tegenwoordig de standaard straf. Vroeger was het - 10. Hoger komt voor als er andere overtredingen bij komen.

erka

Well-known member

Yup, volgens mij is curatele hetzelfde als in administration. Om te voorkomen dat schuldeisers de club helemaal leegplukken.

JMD

Well-known member
De finale van de National League is bezig, Salford staat 1-0 voor tegen Fylde.

JMD

Well-known member
2-0 nu, dus de club van de 'Class of 92' lijkt de Football League te gaan halen.

Bovenaan