Ja, dat is het probleem dit jaar en zijn nog 23 clubs die eigenlijk in het linkerrijtje horen.
Nou vooruit, alleen Rotherham is een echte rechterrij club
Zitten wel heel veel clubs met een rijke historie tussen inderdaad.Ja, dat is het probleem dit jaar en zijn nog 23 clubs die eigenlijk in het linkerrijtje horen.
Nou vooruit, alleen Rotherham is een echte rechterrij club
Klopt. Erg sterk bezet dit jaar. Maar laatste, met zo'n achterstand... Dan is er toch wel meer aan de hand dan 'sterke competitie'Ja, dat is het probleem dit jaar en zijn nog 23 clubs die eigenlijk in het linkerrijtje horen.
Zitten wel heel veel clubs met een rijke historie tussen inderdaad.
Daarom is de Championship een van de mooiste competities.
Er zijn 7 clubs die eigenlijk nooit degraderen; Man U, Man C, Arsenal, Chelsea, Spurs, Liverpool en Everton en daarachter komen wel 35 clubs die die qua grote van de club allemaal middenmoot PL aan zouden kunnen.
West Ham 'al' sinds 2012...Eigenlijk 6. Manchester City is pas de laatste 15 jaar veranderd van een jojo-club in een topclub.
Vanaf welk seizoen onafgebroken op hoogste niveau:
Arsenal 1919-20
Everton 1954-55
Liverpool 1962-63
Man U 1975-76
Spurs 1978-79
Chelsea 1989-90
Man City 2002-03
Alle andere vanaf 2013 of later.
Everton heeft trouwens by far de meeste seizoenen in totaal op hoogste niveau in Engeland van alle clubs (116 seizoenen)
West Ham 'al' sinds 2012...
Opvallend hoe de doorloop is in de PL, sinds 2012 dus 'slechts' 8 ploegen die permanent in de PL spelen. In Nederland is dat aantal groter volgens mij. Ik kom aan een achttal dat al vast in de eredivisie speelt sinds 2000 (Ajax, AZ, Feyenoord, PSV, Vitesse, Utrecht, Groningen, Heerenveen), zouden we sinds 2012 kijken dan valt volgens mij ook ADO, Heracles en PEC onder de 'permanente' deelnemers.
Dat komt ook omdat clubs als West Ham, Newcastle, Sunderland en Villa die zich qua grote toch echt makkelijk zouden moeten kunnen handhaven afgelopen decennium er een potje van gemaakt hebben.