Champions League 2024-2025

Joost

Well-known member
Dit dus. Ik had verwacht dat hij dan over zou mogen. Het is imo niet vergelijkbaar met een penalty die terugkomt van de paal, dan mag je hem niet schieten omdat je hem dan 2x raakt achter elkaar. Maar hier is het het uitglijden dat het veroorzaakt.
Dat vind ik een rare redenatie. Die regel is toch niet zo gek, twee keer achtereen de bal raken bij een spelhervatting mag gewoon niet. Dan is het een overtreding en krijg je een vrije trap tegen.

Dan moet je niet met zelf verzonnen regels gaan goochelen omdat hij niet op zijn benen kon blijven staan.

Jacco

Well-known member
Geldt deze regel ook bij uittrappen van keepers? Die glijden ook weleens uit. Daar mogen we dan ook wel eerst een super slow-motion van maken, anders wordt de andere partij een vrije trap onthouden.

Joost

Well-known member
Geldt deze regel ook bij uittrappen van keepers? Die glijden ook weleens uit. Daar mogen we dan ook wel eerst een super slow-motion van maken, anders wordt de andere partij een vrije trap onthouden.
Ja, die is er ook voor keepers maar daar kan een VAR niet bij ingrijpen. Die mag alleen een ingreep doen wanneer het een rode kaart of penalty betreft. Wanneer een keeper de bal tweemaal raakt bij een doeltrap dan wordt daar een indirecte vrije trap voor gegeven.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het blijft vreemd dat we bij de meest 'duidelijke' buitenspeldoelpunten een minuut moeten wachten, waarbij het allang met het blote oog ook wel te zien is.

Maar deze foute pingel was binnen een seconde gezien en afgekeurd? Ik vind het vreemd.

Joost

Well-known member
Het blijft vreemd dat we bij de meest 'duidelijke' buitenspeldoelpunten een minuut moeten wachten, waarbij het allang met het blote oog ook wel te zien is.

Maar deze foute pingel was binnen een seconde gezien en afgekeurd? Ik vind het vreemd.
De VAR heeft drie minuten gekeken....

JMD

Well-known member

Nee, diirde echt geen seconde, duurde langer. De volgende penaltynemer stond allang bij de stip en moest nog wachten. Is minimaal 30-40 seconde geweest.

zwammy

Well-known member
Als ze zo graag barca en real in de finale willen hebben hadden ze barca geen rood gegeven vorige week. Pingel was terecht afgekeurd.

Bovenaan