gevegt
Well-known member
Dat is niet te zien aan de richting van de bal.Hij raakt hem misschien met beide voeten. Bal kont eerst tegen zijn standbeen
Maar waarschijnlijk heeft de VAR betere beelden.
Dat is niet te zien aan de richting van de bal.Hij raakt hem misschien met beide voeten. Bal kont eerst tegen zijn standbeen
Real-supporters klaagden vorige maand dat de loting vanaf de 1/8 finale in het voordeel van Barcelona wordt gemanipuleerd (omdat zowel PSG als Liverpool als Arsenal als Real niet aan hun kant zaten) en we lachen ze uit, terwijl bv bekend is dat rommelen met lotingen gebeurd is.Wat ben jij toch naïef...
De vraag is dan: waarom laten ze niet direct de beelden zien die hun gelijk bevestigen?Zeker, maar jij weet net als ik dat de VAR meer beelden beschikbaar heeft dan degenen die in de uitzending komen. Ik zou graag beelden zien van de zijkant van het strafschopgebied en dan vanaf de grond genomen. Voor mijn gevoel gaat de bal lichtjes om hoog net nadat de speler geschoten heeft.
Jij weet net als ik dat de VAR meer beelden heeft dan wij zien op TV. Dat is zelfs al zo in de eredivisie, laat staan in de CL.Maar waar raakt ie m dan 2x? Heeft de VAR een speciale NASA-supercomputer waarop je kan zien dat de bal beweegt?
Dat is omdat de UEFA dol is op zowel Real als Barcelona. Beiden zijn ontzettende tyfusclubs die voortdurend door de UEFA geholpen worden.Real-supporters klaagden vorige maand dat de loting vanaf de 1/8 finale in het voordeel van Barcelona wordt gemanipuleerd (omdat zowel PSG als Liverpool als Arsenal als Real niet aan hun kant zaten) en we lachen ze uit, terwijl bv bekend is dat rommelen met lotingen gebeurd is.
Barcelona-supporters (of eerder: Realhaters) die klagen dat de VAR 'altijd voor Real is' en als je daar dan wat van vindt ben je naief...
Schiet mij maar lek...
Ik geloof gewoon niet dat zo'n topkwartet arbiters hun hele loopbaan op het spel zouden zetten voor zoiets. Was het nou een opkomende scheids uit het oostblok geweest dan had ik nog wel mee willen gaan, maar hier, nee...
Eens dat dit niet handig is nee, maar ik denk dat dat een ander systeem is en dat dat niet direct op de TV gezet kan worden. De VAR 'tapt' alle beelden af die de camera's maken, de regisseur van de wedstrijd heeft niet al die camera's tot zijn beschikking. Dus kan hij/zij die beelden ook niet direct laten zien.De vraag is dan: waarom laten ze niet direct de beelden zien die hun gelijk bevestigen?
Dit is gewoon heel slecht.
Daar heb je helemaal gelijk in.Jij weet net als ik dat de VAR meer beelden heeft dan wij zien op TV. Dat is zelfs al zo in de eredivisie, laat staan in de CL.
En daar verschillen wij dan van mening over. Ik wil best met je meegaan dat ze vaker geholpen worden, maar dat zit dan met name in twijfelbeslissingen (die penalty die Inter bv gisteren kreeg zou Feyenoord nooit gehad hebben) of interpretatie. Buitenspel is tegenwoordig met die nieuwe UEFA-technologie niet meer discutabel qua positie (wel natuurlijk qua 'stond die in de baan van het schot' enz) en ook het wel/niet 2x raken van een bal is simpelweg geen interpretatie, dat gebeurt (en dan is dat te zien) of het gebeurt niet. Daar valt niet mee te marchanderen.Dat is omdat de UEFA dol is op zowel Real als Barcelona. Beiden zijn ontzettende tyfusclubs die voortdurend door de UEFA geholpen worden.
Als die strafschop door een Real speler was genomen, hadden ze hem gewoon geteld. Heel simpel.
Eens. Je vraagt je ook af waarom dat is. Het is nou ook niet zo dat er ineens 100 camera's staan waardoor het voor de regisseur niet meer te volgens is.Daar heb je helemaal gelijk in.
Dat maakt het er ook niet beter op.
En daar verschillen wij dan van mening over. Ik wil best met je meegaan dat ze vaker geholpen worden, maar dat zit dan met name in twijfelbeslissingen (die penalty die Inter bv gisteren kreeg zou Feyenoord nooit gehad hebben) of interpretatie. Buitenspel is tegenwoordig met die nieuwe UEFA-technologie niet meer discutabel qua positie (wel natuurlijk qua 'stond die in de baan van het schot' enz) en ook het wel/niet 2x raken van een bal is simpelweg geen interpretatie, dat gebeurt (en dan is dat te zien) of het gebeurt niet. Daar valt niet mee te marchanderen.
De scheids heeft het deze keer niet bepaald. Hem treft dus geen blaam.Messi deed het ook een keer en die was duidelijker dan deze en werd wel goedgekeurd. In de WK finale met diezelfde fantastische scheids.