Champions League 2023-2024

Pieros

Active member
Heeft het er ook niet mee te maken dat je in de Champions League geen staanplaatsen mag hebben? Dan hou je bij Union maar weinig plaatsen over.

Batigoal

Well-known member
Man Utd door het oog van de naald. Maar daardoor weer in de race om de groepsfase door te komen. Dat verlicht de druk op Ten Hag wellicht een beetje.

Benfica opmerkelijk matig in de Champions League. Sociedad had met een ruimere marge moeten winnen. En ik moet nog maar zien of ze nog boven Salzburg eindigen, waar weer wat leuke nieuwe talenten zitten.

Forza AZ

Well-known member
Als er 1 club niet voor het geld gaat lijkt het me Union
Ze konden CL in hun eigen stadion spelen, maar ze wilden alle fans de gelegenheid geven deze wedstrijden in het stadion te bekijken volgens onderstaand artikel:

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Valt me dan toch tegen van Union, had het idee dat die juist altijd heel erg alles voor de fans deden.

ALenstra

Well-known member
Doen ze toch? Een groter stadion zodat er meer fans kunnen kijken. Ook al is het bij de klassenvijand.

Joost

Well-known member
Ook in de EL en CoL mag je geen staanplaatsen hebben.
Er is sinds begin vorig seizoen een test met staanplaatsen. Clubs uit de hoogste vijf competities hoeven hun staanplaatsen niet meer om te bouwen naar zitplaatsen. Die test in juni verlengd voor het huidige seizoen.

De UEFA stuurt ook naar iedere wedstrijd met staanplaatsen een speciale gezant om te kijken of het ordentelijk verloopt. Dus ook naar bijvoorbeeld Dortmund waar elke wedstrijd in de Bundesliga 20.000 mensen probleemloos staan.

Forza AZ

Well-known member
Er is sinds begin vorig seizoen een test met staanplaatsen. Clubs uit de hoogste vijf competities hoeven hun staanplaatsen niet meer om te bouwen naar zitplaatsen. Die test in juni verlengd voor het huidige seizoen.

De UEFA stuurt ook naar iedere wedstrijd met staanplaatsen een speciale gezant om te kijken of het ordentelijk verloopt. Dus ook naar bijvoorbeeld Dortmund waar elke wedstrijd in de Bundesliga 20.000 mensen probleemloos staan.
OK, dat wist ik niet. Maar die test maakt geen verschil tussen CL en EL/CoL. Dus had Union gewoon in eigen stadion CL mogen spelen, maar hebben ze zelf gekozen om dat niet te doen, om zo alle fans de mogelijkheid te geven hun thuiswedstrijden te zien.

De Wolf

Well-known member
Arsenal heeft ook wel eens gekozen om op Wembley te spelen zodat meer toeschouwers kunnen kijken. Voor Union zijn het ook weer 50000 extra kaarten.

Joost

Well-known member
OK, dat wist ik niet. Maar die test maakt geen verschil tussen CL en EL/CoL. Dus had Union gewoon in eigen stadion CL mogen spelen, maar hebben ze zelf gekozen om dat niet te doen, om zo alle fans de mogelijkheid te geven hun thuiswedstrijden te zien.
Ik moet wel altijd een beetje lachen om dat Union. Begin deze eeuw speelde Alemannia daar een paar keer in de 2. Bundesliga voor nog geen 8.000 toeschouwers. Maar tegenwoordig is het een hippe club, een echte Traditionsverein met hondstrouwe aanhang en komen er 70.000 man voor een Champions League potje.

Bovenaan