Champions League 2022-2023

JMD

Well-known member
OK, maar dan zou je dus wel Rotterdam kunnen zeggen als je Sparta bedoeld of Breda als je NAC bedoeld. Dat doet toch ook niemand, dus waarom dan Yerevan zeggen als je Pyunik Yerevan bedoeld, terwijl je ook nog andere clubs uit die stad komen.
Omdat ik gewoon lui was en het duidelijk is dat in een topic dat over CL 2022-2023 gaat het duidelijk is dat je het over Pyunik Erevan hebt als je Erevan zegt. Net als dat in dit topic het gewoon over Manchester kan gaan en dat het dan duidelijk is dat dat de Citizens zijn. Of zelfs City is dan gewoon al genoeg. In het PL-topic zou alleen Manchester of alleen City dan weer niet genoeg zijn, dus daar zal ik braaf Man City of Man Utd of Leicester City typen (of in het laatste geval kortweg Leicester)... ;)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Omdat ik gewoon lui was en het duidelijk is dat in een topic dat over CL 2022-2023 gaat het duidelijk is dat je het over Pyunik Erevan hebt als je Erevan zegt. Net als dat in dit topic het gewoon over Manchester kan gaan en dat het dan duidelijk is dat dat de Citizens zijn. Of zelfs City is dan gewoon al genoeg. In het PL-topic zou alleen Manchester of alleen City dan weer niet genoeg zijn, dus daar zal ik braaf Man City of Man Utd of Leicester City typen (of in het laatste geval kortweg Leicester)... ;)
Als je alleen United typt, weet iedereen dat het over Man Utd gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ok allemaal leuk en aardig, maar weet iemand wat Pyunik betekent of waarom ze zo heten?
Ik moest het even opzoeken maar Pyunik betekent "Phoenix", tegenwoordig in het NL geschreven als feniks..
Overigens heette het tot 1995 Homenetmen Yerevan... :)

Ararat Erevan is overigens vernoemd naar de berg Ararat, de berg waar volgens de Bijbel Mozes met zijn Ark op terechtkwam. Die berg ligt in het oosten van Turkije overigens, tegen de grens met Armenië aan, maar is een nationaal symbool voor Armenië
 

JMD

Well-known member
Als je alleen United typt, weet iedereen dat het over Man Utd gaat.
Klopt. Terwijl er toch zat andere United's zijn... Bij City is dat overigens veel minder duidelijk... (logisch natuurlijk ook wel gezien de historie van Man U)
 

erka

Well-known member
Vroegah was Armenië veel groter dan tegenwoordig en lag de Ararat wel in Armenië.
Maar ja, iets met een Turks-Armeens conflict en lange tenen.
 

erka

Well-known member
Ik moest het even opzoeken maar Pyunik betekent "Phoenix", tegenwoordig in het NL geschreven als feniks..
Overigens heette het tot 1995 Homenetmen Yerevan... :)

Ararat Erevan is overigens vernoemd naar de berg Ararat, de berg waar volgens de Bijbel Mozes met zijn Ark op terechtkwam. Die berg ligt in het oosten van Turkije overigens, tegen de grens met Armenië aan, maar is een nationaal symbool voor Armenië

Ik las het nog eens JMD, maar uhhh Mozes :D Maak daar Noach van.
Mozes met zijn kleine Nijlbootje kon dat niet redden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
En laat er in Armenië nou net toevallig een ploeg zijn genaamd FC Noah.

Is de cirkel toch weer rond in het topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Overigens zijn de clubnamen uit Oostblok het meest interessant en zeker die uit de vml. Sovjetunie.
In het westen is het (behalve in Nederland met alle Griekse Goden en rare afkortingen) over het algemeen toch gewoon de geografische naam.
 

JMD

Well-known member
Pyunik Erevan wint toch met 4-1 bij Dudelange en zo gaan de Armeniërs door (en zijn dus zeker van minimaal een groepsfase). De Luxemburgers zullen nog minimaal 1 tweeluik moeten winnen om datzelfde te bereiken
 

Mario

Well-known member
Nou, dan hoef je daar in ieder geval geen fan meer van te zijn. Stelletje prutsers.
 

ALenstra

Well-known member
Verrassende uitslagen. Olympiakos, Malmö FF, Fenerbahce en FC Zurich liggen er al uit. Linfield kon echter niet stunten. Na de 1-0 thuiszege tegen Bodo Glimt ging de return in Noorwegen met 8-0 verloren.
 
Bovenaan