Champions League 2021-2022

JMD

Well-known member
Rangers staat 1-2 achter op Ibrox tegen Malmö, in Zweden won Malmö met 2-1. Dus na Celtic gaat ook Rangers de CL niet redden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Bij Malmö speelt ene M. Abubakari. Familie @Abubakari

Rangers stond overigens met 1-0 voor en speelt tegen 10 man en verprutst het alsnog. Geen miljoenen, dus geen Veerman.
 

JMD

Well-known member
Nu er nog maar 12 ploegen in de race zijn voor de laatste 6 CL-tickets kunnen we een blik werpen op hoe de potindeling van de groepsfase er uit gaat zien.
Pot 1: Chelsea, Villarreal, Atletico, Man City, Bayern, Inter, Lille, Sporting L.
Pot 2: Real, Barcelona, Juve, Man United, PSG, Liverpool, Sevilla, Dortmund
Pot 3: Porto, Ajax, Shakhtar*, Leipzig, Salzburg*, Benfica*, Atalanta, Zenit (Besiktas, Din. Kiev, Zagreb*, Monaco*)
Pot 4: Club Brugge, AC Milan, Wolfsburg + nog 5 andere ploegen
*) Deze clubs moeten zich nog kwalificeren, aangezien Shakhtar tegen Monaco speelt in de laatste voorronde is het niet mogelijk dat én Shakhtar én Monaco eruit vliegt.

Je kan dus een poule krijgen met City, PSG, Ajax, Milan...
 

Forza AZ

Well-known member
Tiraspol schakelt Rode Ster uit en Praag ligt eruit tegen Ferencvaros. Vind dat toch wel 2 verrassingen (waarbij Tiraspol imo een grote verrassing is)
Waarom noem je toch steeds stadsnamen en niet de clubnamen? Want in zowel Tiraspol als Praag heb je meer clubs die op het hoogste niveau spelen en in Praag zelfs 2 die nu aan de CL-voorrondes meededen.
Dat is net als je Rotterdam zou gebruiken om het over Feyenoord te hebben.
 

ALenstra

Well-known member
Bij Praag dacht ik ook eerst aan Sparta Praag maar het blijkt om Slavia Praag te gaan. Dan is het niet echt een verrassing. Overigens werd ook Sparta Praag uitgeschakeld. Door Monaco maar dat is geen verrassing.
 

Reinoud

Well-known member
Bij Praag dacht ik ook eerst aan Sparta Praag maar het blijkt om Slavia Praag te gaan. Dan is het niet echt een verrassing. Overigens werd ook Sparta Praag uitgeschakeld. Door Monaco maar dat is geen verrassing.
Dus nu de kampioen van Tsjechië is uitgeschakeld is het geen verrassing, maar als het de nummer twee van vorig jaar was geweest kennelijk wel 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Maar Eindhoven kan zich nog steeds plaatsen door van Lissabon te winnen?
 

ALenstra

Well-known member
Ik sla Sparta Praag normaal gesproken toch hoger aan dan Slavia Praag. Maar vertel: liggen de verhoudingen nu anders?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik sla Sparta Praag normaal gesproken toch hoger aan dan Slavia Praag. Maar vertel: liggen de verhoudingen nu anders?

Nee. Die liggen al een tijdje anders. Sparta Praag is voor het laatst in 2013-2014 kampioen geworden. Deze eeuw nog maar zes keer. Jouw beeld dateert van de jaren negentig. Van de laatste tien jaren werd Slavia vier keer kampioen, Viktoria Plzen vier keer kampioen, een keer Slovan Liberec en een keer Sparta Praag.
 

Joost

Well-known member
Ik sla Sparta Praag normaal gesproken toch hoger aan dan Slavia Praag. Maar vertel: liggen de verhoudingen nu anders?

Sparta werd 7 jaar geleden voor het laatst kampioen. Sindsdien 3x Pilzen en 4x Slavia Praag.
Laatste 3x werd Slavia kampioen en de voorsprong op Sparta was 15, 22 en 17 punten.

Dus ja ik denk dat Slavia iets hoger aangeschreven staat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Altijd een verhitte derby Rode Ster Belgrado tegen Rode Ster Parijs. Oost tegen West.
 
Bovenaan