Champions League 2021-2022

Abubakari

Well-known member
Prishtina tegen Inter Club d'Escaldes in de finale. Prishtina won met 2-0 van Folgore en Inter won met 1-0 van HB Torshavn.
Knappe zege van de Andorrese ploeg hoor. (y)
Andorrese voetbal zit echt in de lift, Inter ook al kampioen geworden in de Serie A, had ook nooit iemand verwacht dat een club uit Andorra de Serie A zou winnen. Die gaan het gewoon ver schoppen in de CL, let maar op.
 

JMD

Well-known member
Prishtina verslaat Inter Club d'Escaldes en plaatst zich dus voor de 1e voorronde.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e voorronde heenwedstrijden:

6 juli
1800 HJK Helsinki(Fin)-FK Budućnost Podgorica(Mon)
1800 Ferencvárosi TC(Hon)-FC Prishtina(Kos)
1800 FC Flora Tallinn(Est)-Hibernians FC(Mal)
1900 CFR 1907 Cluj(Roe)-FK Borac Banja Luka(Bos)
1900 FK Žalgiris Vilnius(Lit)-Linfield FC(NIe)
1930 CS Fola Esch(Lux)-Lincoln Red Imps FC(Gib)
2000 KF Shkëndija(Mac)-NS Mura(Slv)
7 juli
1800 FK Bodø/Glimt(Noo)-Legia Warszawa(Pol)
1800 FC Dinamo Tbilisi(Geo)-Neftçi PFK(Aze)
1830 ŠK Slovan Bratislava(Slw)-Shamrock Rovers FC(Ier)
1900 Malmö FF(Zwe)-Riga FC(Let)
1900 KF Teuta(Alb)-FC Sheriff Tiraspol(Mol)
1900 Maccabi Haifa FC(Isr)-FC Kairat Almaty(Kaz)
1900 PFC Ludogorets 1945(Bul)-FC Shakhtyor Soligorsk(WRu)
1900 GNK Dinamo Zagreb(Kro)-Valur(IJsl)
2000 Connah's Quay Nomads FC(Wal)-Alashkert FC(Arm)
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e voorronde returns:

PS: Er is geen uitdoelpuntenregel meer dit seizoen.

13 juli
1800 Lincoln Red Imps FC(Gib)-CS Fola Esch(Lux) (2-2)
1800 Riga FC(Let)-Malmö FF(Zwe) (0-1)
1800 Hibernians FC(Mal)-FC Flora Tallinn(Est) (0-2)
1900 FC Sheriff Tiraspol(Mol)-KF Teuta(Alb) (4-0)
2000 FK Borac Banja Luka(Bos)-CFR 1907 Cluj(Roe) (1-3)
2000 NS Mura(Slv)-KF Shkëndija(Mac) (1-0)
2000 FC Prishtina(Kos)-Ferencvárosi TC(Hon) (0-3)
2030 FK Budućnost Podgorica(Mon)-HJK Helsinki(Fin) (1-3)
2045 Linfield FC(NIe)-FK Žalgiris Vilnius(Lit) (1-3)
2100 Shamrock Rovers FC(Ier)-ŠK Slovan Bratislava(Slw) (0-2)
2130 FC Shakhtyor Soligorsk(WRu)-PFC Ludogorets 1945(Bul) (0-1) [in Servië]
2200 Valur(IJsl)-GNK Dinamo Zagreb(Kro) (2-3)
14 juli
1600 FC Kairat Almaty(Kaz)-Maccabi Haifa FC(Isr) (1-1)
1700 Alashkert FC(Arm)-Connah's Quay Nomads FC(Wal) (2-2)
1900 Neftçi PFK(Aze)-FC Dinamo Tbilisi(Geo) (2-1)
2000 Legia Warszawa(Pol)-FK Bodø/Glimt(Noo) (3-2)
 

BlauwVinger

Well-known member
UEFA Champions League

First qualifying round – Leg 2 of 2

FC Alashkert Yerevan - Connah’s Quay Nomads FC 1-0.

De voorrondes van de Champions League roepen beelden op van een sprookjesachtige ontdekkingsreis in de achtertuinen van Europa en Sub-Azië.

One man travelling army:

Al3Syue.jpg
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Belangrijke week voor PSV deze week, morgen de loting voor de 3e voorronde CL, maar om daar te komen moet er natuurlijk eerst met Galatasaray worden afgerekend, en dat is deze en volgende week.

Zoals bekend is het overleven van deze ronde zeer belangrijk, want dan ben je zeker van groepsfase EL.
 

Batigoal

Well-known member
UEFA Champions League

First qualifying round – Leg 2 of 2

FC Alashkert Yerevan - Connah’s Quay Nomads FC 1-0.

De voorrondes van de Champions League roepen beelden op van een sprookjesachtige ontdekkingsreis in de achtertuinen van Europa en Sub-Azië.

One man travelling army:

Al3Syue.jpg
Mooi allegaartje dat Alashkert. Paar Afrikanen, Russen, Balkan-boys, Brazilianen, een Portugees en een Fransman die hiervoor uitsluitend profvoetbal heeft gespeeld in Amerika.
 

Abubakari

Well-known member
Belangrijke week voor PSV deze week, morgen de loting voor de 3e voorronde CL, maar om daar te komen moet er natuurlijk eerst met Galatasaray worden afgerekend, en dat is deze en volgende week.

Zoals bekend is het overleven van deze ronde zeer belangrijk, want dan ben je zeker van groepsfase EL.
En hoe schat je de kansen van PSV tegen Galatasaray in?
 

JMD

Well-known member
En hoe schat je de kansen van PSV tegen Galatasaray in?
Ik vind het heel lastig om te zeggen om 2 redenen:
1) ik heb eigenlijk nog weinig PSV gezien. Ik kijk namelijk in principe geen oefenduels, en verder vind ik resultaten van een oefenpotje altijd zo weinig zeggen. We winnen van PAOK, maar komen niet verder dan 0-0 tegen Osnabrück. Van wat ik zo hier en daar lees is dat die Ramalho een aanwinst in de verdediging is, dat die het meer helpt goed neer te zetten, dus dat zou mooi zijn. Want voorin lagen onze problemen al niet, en op het middenveld komen we nu ook niet echt in de problemen (Rosario lekker banken naw)...

En dan reden 2, en die is nog 'meer'
2) ik heb echt geen idee hoe ik Galatasaray moet inschatten. Sowieso kijk ik zelden (tot helemaal niet) Turks voetbal, en bij Gala (of Fener en Besiktas) denk ik toch altijd snel: lastig, maar dan met name wegens het gevoel van 'heksenketel' daar (wat ook niet altijd klopt). Gala speelt ook niet in het eigen stadion, en wegens de maatregelen mag er ook maar beperkt publiek binnen in het duel in Turkije. Verder las ik in een stuk van Suleyman Ozturk (van VI) dat het rommelt bij Gala. Fatih Terim is weer eens (opnieuw) aangesteld, ze hebben een megaschuld, dus kunnen niet echt spelers halen, maar hebben wel bv Falcao nog lopen, die voor een 35-jarige nog een flink goed doelpuntengemiddelde haalde. Ozturk zei dat PSV huizenhoog favoriet is door dit alles, maar goed, dat kennen we van journalisten in aanloop naar duels van NL clubs in Europa (tenzij tegen de echte topploegen), we moeten er altijd 'maar even' van winnen.

Dus ik heb echt geen idee, ik laat me verrassen. 2 jaar terug tegen Basel was het echt dramatisch en totaal onnodig dat je eruit vloog, ik hoop dat dit PSV nu verder is... En ik zie dit PSV echt de CL niet halen (daar horen we imo ook niet thuis, en om nou 4e te worden in een groep met Spurs, Inter, Barca ofzo vind ik ook niet echt leuk, ik wil weleens weer gewoon ver komen na de winterstop, dus dan liever EL), maar hoop wel dat we de 3e voorronde halen, dan is iig de groepsfase EL zeker, denk dat dat het niveau is waar PSV thuis hoort.
 

JMD

Well-known member
Zo te lezen is Galatasaray dus wel te doen. Welke clubs kunnen ze dan tegenkomen?
Als ik het goed heb Shakhtar, Benfica, Monaco of de winnaar Celtic/midtjylland. Tegen die laatste geef ik ons zeker kans, Shakhtar vind ik zeer lastig in te schatten. Benfica en Monaco lijken me kansloos, maar Benfica zou wel mooi zijn qua historie.
 

Abubakari

Well-known member
Daarna nog een ronde of is het dan klaar? Winnaar Celtic-Midtjylland moet zeker kunnen lijkt mij.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Niet relevant als je van Galatasaray verliest en daarna ook nog Fenerbahce in de Europa League voorronde.
Dan kunnen we ons weer op de competitie richten.
 
Bovenaan