En hoe schat je de kansen van PSV tegen Galatasaray in?
Ik vind het heel lastig om te zeggen om 2 redenen:
1) ik heb eigenlijk nog weinig PSV gezien. Ik kijk namelijk in principe geen oefenduels, en verder vind ik resultaten van een oefenpotje altijd zo weinig zeggen. We winnen van PAOK, maar komen niet verder dan 0-0 tegen Osnabrück. Van wat ik zo hier en daar lees is dat die Ramalho een aanwinst in de verdediging is, dat die het meer helpt goed neer te zetten, dus dat zou mooi zijn. Want voorin lagen onze problemen al niet, en op het middenveld komen we nu ook niet echt in de problemen (Rosario lekker banken naw)...
En dan reden 2, en die is nog 'meer'
2) ik heb echt geen idee hoe ik Galatasaray moet inschatten. Sowieso kijk ik zelden (tot helemaal niet) Turks voetbal, en bij Gala (of Fener en Besiktas) denk ik toch altijd snel: lastig, maar dan met name wegens het gevoel van 'heksenketel' daar (wat ook niet altijd klopt). Gala speelt ook niet in het eigen stadion, en wegens de maatregelen mag er ook maar beperkt publiek binnen in het duel in Turkije. Verder las ik in een stuk van Suleyman Ozturk (van VI) dat het rommelt bij Gala. Fatih Terim is weer eens (opnieuw) aangesteld, ze hebben een megaschuld, dus kunnen niet echt spelers halen, maar hebben wel bv Falcao nog lopen, die voor een 35-jarige nog een flink goed doelpuntengemiddelde haalde. Ozturk zei dat PSV huizenhoog favoriet is door dit alles, maar goed, dat kennen we van journalisten in aanloop naar duels van NL clubs in Europa (tenzij tegen de echte topploegen), we moeten er altijd 'maar even' van winnen.
Dus ik heb echt geen idee, ik laat me verrassen. 2 jaar terug tegen Basel was het echt dramatisch en totaal onnodig dat je eruit vloog, ik hoop dat dit PSV nu verder is... En ik zie dit PSV echt de CL niet halen (daar horen we imo ook niet thuis, en om nou 4e te worden in een groep met Spurs, Inter, Barca ofzo vind ik ook niet echt leuk, ik wil weleens weer gewoon ver komen na de winterstop, dus dan liever EL), maar hoop wel dat we de 3e voorronde halen, dan is iig de groepsfase EL zeker, denk dat dat het niveau is waar PSV thuis hoort.