Champions League 2021-2022

gevegt

Well-known member
Volgens mijn paspoort wel, maar niet elke Belg supportert voor Club Brugge. Het is leuk als ze in Europa winnen maar daar stopt het voor mij.
Als een supervoetballer als Eijkelkamp er gespeeld heeft, moet je toch wel een soft spot voor zo'n club hebben.
 

BlauwVinger

Well-known member

Messi muurligger. Zijn nederige genuflectie is óók salonfähig en zal massaal nagebootst worden op de voetbalvelden op zaterdagochtenden in de krochten van het amateurvoetbal. Het is een sacraal én blasfemisch gebaar. De scheiding van zaterdag- en zondagvoetbal kan niet pijnlijker geïllustreerd worden.
 

erka

Well-known member
Dat zoeken we op. De winst van Sheriff bij Real Madrid is natuurlijk de grootste voetbalprestatie van een Moldavische club ooit. Sinds 93/94 spelen Moldavische clubs in de Europacups. Nog nooit won een Moldavische club een wedstrijd van een club uit een van de 5 grote voetbalcompetities. Wel uit de competities daar net onder.

Sherrif won in 2009/10 met 2-0 van Twente, een jaar later met 2-0 van Dinamo Kiev, in 14/15 won het met 1-0 van PAOK en in 17/18 van FC Zlin (1-0) en Lokomotiv Moskou (1-2 uit). En dit jaar dus van Shakhtar Donetsk al, 2-0.
 

Batigoal

Well-known member
Wat een feest in boevenstreek Transnistrië! Maar serieus geweldige prestatie en mooie goal van één van de broertjes Thill. De voorheen minst bekende broer zelfs voor zover je van bekendheid kunt spreken.

Knappe prestatie ook van Club Brugge. Hoewel ze dit seizoen vooralsnog minder dominant zijn in de competitie dan vorig jaar zitten ze op het punt om nu Europees stappen te zetten. Ze zijn in ieder geval prima begonnen in een moeilijke groep.

Die keeper van FC Porto is na gisteravond wel klaar met zijn voetballoopbaan neem ik aan he.
 
Bovenaan