Champions League 2020-2021

JMD

Well-known member
Nu dus Benfica, Gent of Kiev en is al bekend uit welk groepje clubs de volgende tegenstander komt?
Nee, dat hangt af van de loting.
AZ is sowieso ongeplaatst in Q3. Maar omdat ze dinsdag al door loten krijgt AZ dan het coëfficiënt van de tegenstander mee.

Als AZ tegen Benfica of Dinamo Kiev moet in Q3, dan speelt het in Q4 tegen Krasnodar, AA Gent of de tegenstander van AA Gent in Q3.
Als AZ tegen AA Gent moet in Q3, dan speelt het in Q4 tegen Benfica, Kiev of de tegenstanders van die ploegen in Q3.
Die tegenstanders kunnen dan zijn Rapid Wien of PAOK Thessaloniki

Volgens mij zeg ik het zo goed, en anders grijpt Forza AZ wel in. :)
 

Abubakari

Well-known member
Hopen op Gent en daarna PAOK of Rapid dus, al zijn dat ook geen ploegen waar je zomaar van wint, maar op zich is het niet onmogelijk voor AZ, had zwaarder gekund.

Maar ze mogen van mij Benfica ook best uitschakelen hoor, snijdt het mes aan twee kanten, goed voor Ajax en een NLse club door. Maar ik rees toch dat Benfica een maatje te groot is, al weet je het in deze opzet en met de corona perikelen maar nooit
 

JMD

Well-known member
Maar ze mogen van mij Benfica ook best uitschakelen hoor, snijdt het mes aan twee kanten, goed voor Ajax en een NLse club door. Maar ik rees toch dat Benfica een maatje te groot is, al weet je het in deze opzet en met de corona perikelen maar nooit
Precies. Je ziet de meest gekke uitslagen tevoorschijn komen in die voorrondes... En als je de mazzel hebt om 2x thuis te spelen dan is er best een kansje.

En verder is het denk ik ook wel fijn als je weet dat je sowieso een groepsfase in de tas hebt. Natuurlijk wil je het liefst CL spelen, maar EL is al zeker. Haalt toch ook druk weg.
 

Forza AZ

Well-known member
Nee, dat hangt af van de loting.
AZ is sowieso ongeplaatst in Q3. Maar omdat ze dinsdag al door loten krijgt AZ dan het coëfficiënt van de tegenstander mee.

Als AZ tegen Benfica of Dinamo Kiev moet in Q3, dan speelt het in Q4 tegen Krasnodar, AA Gent of de tegenstander van AA Gent in Q3.
Als AZ tegen AA Gent moet in Q3, dan speelt het in Q4 tegen Benfica, Kiev of de tegenstanders van die ploegen in Q3.
Die tegenstanders kunnen dan zijn Rapid Wien of PAOK Thessaloniki

Volgens mij zeg ik het zo goed, en anders grijpt Forza AZ wel in. :)
Als de UEFA nog steeds vasthoud aan het uit elkaar houden van clubs uit Rusland en Oekraïne, dan is er voor de 4e voorronde alleen een loting wie er eerst thuis speelt. De wedstrijden zijn dan:
winnaar Benfica/??? - Krasnodar
winnaar Dinamo Kiev/??? - winnaar AA Gent/???

Vanuit AZ gezien:
-Als AZ in Q3 tegen Benfica moet, dan volgt in Q4 Krasnodar
-Als AZ in Q3 tegen Dinamo Kiev of AA Gent moet, dan volgt in Q4 de andere van die 2 (of Rapid Wien of PAOK als die in Q3 daarvan winnen).
 

Forza AZ

Well-known member
Loting 3e voorronde:

1.Ferencvárosi TC(Hon)-GNK Dinamo Zagreb(Kro)
2.Qarabağ FK(Aze)-Molde FK(Noo)
3.AC Omonia(Cyp)-FK Crvena zvezda(Ser)
4.FC Midtjylland(Den)-BSC Young Boys(Zwi)
5.Maccabi Tel-Aviv FC(Isr)-FC Dinamo Brest(WRu)
6.PAOK FC(Gri)-SL Benfica(Por)
7.FC Dynamo Kyiv(Oek)-AZ Alkmaar(Ned)
8.KAA Gent(Bel)-SK Rapid Wien(Oos)
 

Batigoal

Well-known member
Blij dat we Benfica ontlopen, maar jammer dat het een uitwedstrijd is. Dat gaat niet eenvoudig worden om daar te winnen, zeker met de huidige vorm van AZ.

Ben wel reuze benieuwd naar Dinamo Kiev. Ze zijn normaal gesproken een niveau minder dan Shakhtar (alhoewel ze afgelopen week met 3-1 wonnen van Shakhtar). Maar er zitten daar volgens mij wel weer mooie talenten zoals Shaparenko, Mykolenko, Popov en natuurlijk toekomstige topspits Supryaga. En Tsygankov, maar die loopt er inmiddels al een paar jaar rond en zal de volgende Konoplyanka/Yarmolenko worden.
 

JMD

Well-known member
Als AZ wint kan het AA Gent tegenkomen in de laatste voorronde. En tegen wie oefent AZ komende donderdag, precies... AA Gent. Beetje vreemde manoeuvre, wedstrijd schijnt pas nu ingepland te zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Als AZ wint kan het AA Gent tegenkomen in de laatste voorronde. En tegen wie oefent AZ komende donderdag, precies... AA Gent. Beetje vreemde manoeuvre, wedstrijd schijnt pas nu ingepland te zijn.
Als AZ in de 3e voorronde tegen AA Gent zou hebben geloot, dan was de oefenwedstrijd wel geschrapt.
 

Forza AZ

Well-known member
Loting 3e voorronde:

1.Ferencvárosi TC(Hon)-GNK Dinamo Zagreb(Kro)
2.Qarabağ FK(Aze)-Molde FK(Noo)
3.AC Omonia(Cyp)-FK Crvena zvezda(Ser)
4.FC Midtjylland(Den)-BSC Young Boys(Zwi)
5.Maccabi Tel-Aviv FC(Isr)-FC Dinamo Brest(WRu)
6.PAOK FC(Gri)-SL Benfica(Por)
7.FC Dynamo Kyiv(Oek)-AZ Alkmaar(Ned)
8.KAA Gent(Bel)-SK Rapid Wien(Oos)

Loting 4e voorronde:

PS: Deze ronde wordt gewoon in een heen en terugwedstrijd gespeeld

SK Slavia Praha(Tsj)-winnaar 4
winnaar 5-FC Salzburg(Oos)
Olympiacos FC(Gri)-winnaar 3
winnaar 2-winnaar 1
FC Krasnodar(Rus)-winnaar 6
winnaar 8-winnaar 7
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e voorronde:

15 september
1900 FC Dynamo Kyiv(Oek)-AZ Alkmaar(Ned)
2000 PAOK FC(Gri)-SL Benfica(Por)
2030 KAA Gent(Bel)-SK Rapid Wien(Oos) *
16 september
1700 AC Omonia(Cyp)-FK Crvena zvezda(Ser)
1900 Ferencvárosi TC(Hon)-GNK Dinamo Zagreb(Kro)
1900 Qarabağ FK(Aze)-Molde FK(Noo) [in Cyprus]
1900 Maccabi Tel-Aviv FC(Isr)-FC Dinamo Brest(WRu)
2030 FC Midtjylland(Den)-BSC Young Boys(Zwi)

*: winnaar in volgende ronde mogelijk tegen AZ
 

Joost

Well-known member
Als AZ vandaag pas vliegt, waarom is dan gevraagd om die wedstrijd in Utrecht te verplaatsen.
 

Forza AZ

Well-known member
Als AZ vandaag pas vliegt, waarom is dan gevraagd om die wedstrijd in Utrecht te verplaatsen.
Voorbereiding voor een wedstrijd begint eerder dan de reis er naartoe. Als er zaterdag was gespeeld tegen Utrecht, dan had je pas vandaag een serieuze training voor Dinamo Kiev kunnen houden. Nu konden ze al vanaf donderdag hierop voorbereiden.
 
Bovenaan