Champions League 2019-2020

Abubakari

Well-known member
Dan nog heeft Dinamo Boekarest het record in handen.
Volgens teletekst niet.

De 8-2 zege van Bayern München op FC
Barcelona is zeker niet de grootste
overwinning in de geschiedenis van de
eindfase van de Champions League/EC 1.
De grootste vernederingen vanaf de
achtste finales:

1979 1/8 fin. Ajax-Omonia Nicosia 10-0

1972 1/8 fin. Bayern-Omon.Nicosia 9-0
1965 1/8 fin. Anderlecht-Derry C. 9-0
1961 1/8 fin. Real Madrid-Odense 9-0

1990 1/8 fin. Real Madrid-Tirol 9-1
1968 1/8 fin. Reipas-Spart.Trnava 1-9
1958 1/4 fin. Real Madrid-Sevilla 8-0

1957 1/8 fin. Sofia-Din.Boekarest 8-1
2019 1/8 fin. Man City-Schalke 04 7-0
 

ALenstra

Well-known member
Ja, zo kan je je club allerlei records toekennen en daar uitgebreid mee lopen pronken. Maar cijfermatig is het juist. Ook al kan je de 8e finale in het EC1 tijdperk niet vergelijken met de 8e finale in de huidige CL. Ik vond het vreemd dat teletekst daarmee kwam.
 

De Wolf

Well-known member
In de huidige Championsleague zou het een record zijn voor de kwartfinale. Het is wel drie keer voorgekomen dat het 7-0 werd in een achtste finale.

Voor een kwartfinale in de EC I staat het record nog steeds op Real Madrid - Sevilla (8-0)
 

ALenstra

Well-known member
Als je naar die uitslagen op die teletekst-pagina kijk dan zie je dat slechts één uitslag in het CL tijdperk was. En toevallig ook de kleinste uitslag. De overige uitslagen waren allemaal in het EC1 tijdperk. Het was trouwens al bijzonder dat een club uit Cyprus destijds de 2e ronde haalde. Bijzonder ook was dat Ajax de return op Cyprus met 4-0 verloor. De toenmalige voorzitter Ton Harmsen was daar verschrikkelijk kwaad over! Dat was trouwens de grootste nederlaag van een Nederlandse club tegen een club uit Cyprus als ik het goed heb.
 

Abubakari

Well-known member
Ja maar dat komt Ajax slecht uit. Daarom vanaf de 1/8e finales.
Teletekst is Ajax?
De eerste ronde is ook EC I.

Plus Abu had het over de grootste zege.
Je loopt achter, ik had het al verbeterd, het was vanaf de achtste finales. Iets te snel gelezen.

Maar neem het vooral bloedserieus met zijn allen.

Of ga even in de schaduw zitten met een koud handdoekje in de nek, even afkoelen.

Jonge jonge, je brengt een teletekst berichtje en gelijk staat half DVK op zijn achterste poten. 😀

Ja, zo kan je je club allerlei records toekennen en daar uitgebreid mee lopen pronken.
Uitgebreid. 😒

Tsja, je hebt mensen die geen gelegenheid voorbij laten gaan om het negatieve van een club die hun frustreert te benadrukken, je hebt ook mensen die liever naar het positieve kijken. 😏
 

Batigoal

Well-known member
Haha, er komt even wat autisme los op het forum zodra er iets wordt geplaatst wat niet helemaal 100% zonder alle kanttekeningen staat.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de Spaanse kranten zijn inmiddels zowel trainer Setién als technisch directeur Abidal per direct ontslagen.
Tijd voor wat Duitse invloeden daar lijkt mij.
Zal op zijn vroegst maandag gebeuren zodra het bestuur een crisis-vergadering heeft. Mauricio Pochettino, Xavi Hernandez en Ronald Koeman zijn de voornaamste kandidaten om de nieuwe trainer te worden.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, ik refereerde slechts aan een bericht op teletekst, maar inderdaad, ik had kunnen weten dat er dan op die manier gereageerd wordt.
 

Abubakari

Well-known member
Moeten we niet hebben Batigoal. Alleen (CL winst van) Lyon kan Ajax nog uit de groepsfase CL houden.
 

Abubakari

Well-known member
Lyon wint met 1-0 omdat Bayern na het gala tegen Barca met het hoofd in de wolken loopt. 😳

Hoe sneller Lyon er uit ligt hoe beter.
 
Bovenaan