Champions League 2019-2020

Pascallovic

Well-known member
Op basis van het team van vorig seizoen ja. Hoe ik het huidige Ajax heb zien spelen wordt het nog een hele kluif om derde te worden.
Voordeel bij deze poule is dat er geen club is die er echt bovenuit steekt en de rest compleet op een hoop speelt. Er is dus geen wedstrijd waarvan je op voorhand even het resultaat kan invullen. Natuurlijk wordt je hier niet op je sloffen 3e, maar je bent wel voor elke eindpositie in de race. Dat Ajax nog flink moet verbeteren lijkt mij duidelijk, maar het is niet zoals bijvoorbeeld jaren terug dat je weet dat top 2 op voorhand een horde te ver is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voordeel bij deze poule is dat er geen club is die er echt bovenuit steekt en de rest compleet op een hoop speelt. Er is dus geen wedstrijd waarvan je op voorhand even het resultaat kan invullen. Natuurlijk wordt je hier niet op je sloffen 3e, maar je bent wel voor elke eindpositie in de race. Dat Ajax nog flink moet verbeteren lijkt mij duidelijk, maar het is niet zoals bijvoorbeeld jaren terug dat je weet dat top 2 op voorhand een horde te ver is.

Dat ben ik wel met je eens. Maar uiteindelijk zie ik vorig seizoen toch meer als uitzondering in plaats van regel. En met de nummer 2 van de Ligue 1, de nummer 3 van de Premier League en de nummer 4 van de Primera Division heb je gewoon een heel zware loting. Het is dat City, Liverpool, Barcelona en Real Madrid er niet bij zitten, maar verder had het in mijn ogen niet veel zwaarder gekund.
 

Batigoal

Well-known member
Leuke poule zeg! Bij Valencia is het een zootje, Chelsea is minder dan voorgaande jaren en bij Lille staat er bijna letterlijk een volledig nieuw team. Kortom, lekker clich? maar het kan alle kanten op. Valt geen zinnig woord over te zeggen, maar ik vind dit een leukere loting dan voorgaande jaren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Leuke poule zeg! Bij Valencia is het een zootje, Chelsea is minder dan voorgaande jaren en bij Lille staat er bijna letterlijk een volledig nieuw team. Kortom, lekker clich? maar het kan alle kanten op. Valt geen zinnig woord over te zeggen, maar ik vind dit een leukere loting dan voorgaande jaren.

Het is qua reisjes sowieso een geweldige loting. Londen is altijd top, Valencia lijkt me heerlijk en Lille kan je met de auto doen.
 

JMD

Well-known member
Dat ben ik wel met je eens. Maar uiteindelijk zie ik vorig seizoen toch meer als uitzondering in plaats van regel. En met de nummer 2 van de Ligue 1, de nummer 3 van de Premier League en de nummer 4 van de Primera Division heb je gewoon een heel zware loting. Het is dat City, Liverpool, Barcelona en Real Madrid er niet bij zitten, maar verder had het in mijn ogen niet veel zwaarder gekund.

Dit postte je over Chelsea een paar weken terug:
"Kijk naar die selectie van Chelsea. Als je met spelers als Zouma, Mount en Abraham in de basis moet beginnen, dan is het niet best. Vorig seizoen was Chelsea al grote fases van het seizoen zeer, zeer matig en was het te danken aan de klasse van Hazard dat ze sommige wedstrijden nog wonnen. Maar die is weg en er is gewoon niks van klasse over.

Ik denk dat Chelsea buiten de top-6 gaat vallen. Teams als Wolves, West Ham en Everton hebben in mijn ogen meer kwaliteit in hun selectie."

;)
 

JMD

Well-known member
Het is qua reisjes sowieso een geweldige loting. Londen is altijd top, Valencia lijkt me heerlijk en Lille kan je met de auto doen.

Dit dus. Droomloting als supporter als je tijd en geld hebt om de reisjes te maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit postte je over Chelsea een paar weken terug:
"Kijk naar die selectie van Chelsea. Als je met spelers als Zouma, Mount en Abraham in de basis moet beginnen, dan is het niet best. Vorig seizoen was Chelsea al grote fases van het seizoen zeer, zeer matig en was het te danken aan de klasse van Hazard dat ze sommige wedstrijden nog wonnen. Maar die is weg en er is gewoon niks van klasse over.

Ik denk dat Chelsea buiten de top-6 gaat vallen. Teams als Wolves, West Ham en Everton hebben in mijn ogen meer kwaliteit in hun selectie."

;)

Klopt. Vanuit poule 1 is het mazzel dat je City, Barca, Real Madrid en Liverpool ontloopt. Ajax is ook niet kansloos, maar vanuit pot drie vond ik alleen Inter zwaarder en Leverkusen min of meer vergelijkbaar. En vanuit pot 4 Leipzig en Atalanta vergelijkbaar. Dat betekent dat je in beide potten vijf ploegen hebt die op papier minder sterk zijn. Dan heb je gewoon zwaar geloot.
 

Pascallovic

Well-known member
Klopt. Vanuit poule 1 is het mazzel dat je City, Barca, Real Madrid en Liverpool ontloopt. Ajax is ook niet kansloos, maar vanuit pot drie vond ik alleen Inter zwaarder en Leverkusen min of meer vergelijkbaar. En vanuit pot 4 Leipzig en Atalanta vergelijkbaar. Dat betekent dat je in beide potten vijf ploegen hebt die op papier minder sterk zijn. Dan heb je gewoon zwaar geloot.
Lyon uit pot 3 had ik persoonlijk ook vervelender gevonden dan Valencia. Leverkusen inderdaad vergelijkbaar. Al met al is het geen Dinamo Zagreb, maar het is ook niet degene die je echt niet wilt hebben. Lille weten we te weinig van om te kunnen oordelen hoe sterk ze zijn. Ook daar kun je weer blij zijn dat je geen Atalanta of Leipzig hebt. Lokomotiv ontlopen vind ik persoonlijk ook wel fijn gezien het dramatische trackrecord van Ajax tegen Russen. Het had dus al met al erger gekund, al is het geen eenvoudige opgave.
 

Atreides

Well-known member
Bijzondere poule. Chelsea en Ajax een vrij zwakke 1 en 2, terwijl je met Valencia en Lille weer vrij sterke nummers 3 en 4 hebt. Kan echt alle kanten op. Vallen de kwartjes lekker kan je eerste worden, valt het allemaal verkeerd kun je vierde worden. Al zou Europees overwinteren eigenlijk wel re?le moeten zijn. In elk geval geen doemtegenstanders en geen tegenstanders uit Italie/Portugal wat Nederland gewoon niet lekker ligt.
 

De Wolf

Well-known member
Zwak clubje als je de Europaleague hebt gewonnen en een jaar daarvoor kampioen bent geworden van Engeland?
 

Atreides

Well-known member
Zwak clubje als je de Europaleague hebt gewonnen en een jaar daarvoor kampioen bent geworden van Engeland?

Het is na het vertrek van Hazard en dat transferverbod gewoon geen Liverpool/PSG/Barca/City/Bayern/Juve.

Derhalve voor pot 1 relatief zwak.
 

SanMark.

Well-known member
Ach je kan hier nog wel een steekje laten vallen , prima poule waar iedereen aan elkaar gewaagd is.
 

JMD

Well-known member
Dinsdag 17-9 Ajax - Lille 21.00 uur
Woensdag 2-10 Valencia - Ajax 21.00 uur
Woensdag 23-10 Ajax - Chelsea 18.55 uur
Dinsdag 5-11 Chelsea - Ajax 21.00 uur
Woensdag 27-11 Lille - Ajax 21.00 uur
Dinsdag 10-12 Ajax - Valencia 21.00 uur
 

Eef de Kip

Well-known member
Wil je overwinteren moet je de eerste wedstrijd thuis dus echt winnen. Heb alleen geen flauw idee hoe Lille is, ze zijn wel wat kwijt geraakt en er is een nieuw elftal gehaald. Hopelijk hebben ze tijd nodig om ingespeeld te raken. Mocht je daarna ook nog een goed resultaat halen in Valencia dan zet je helemaal een stap maar goed, eerst zelf maar een beetje lijn in ons spel krijgen.
 

Mario

Well-known member
Een groep die alle kanten op kan volgens mij, geen ploeg die er echt bovenuit steekt. Geen idee dat Lille 2e was geworden in Frankrijk, kwam een paar weken geleden met de auto langs dat stadion. Ziet er mooi uit, maar verder zegt de ploeg mij niet zo heel veel. Chelsea en Valencia zijn bekend, maar niet onoverkomelijk ... zeker thuis moeten er voor Ajax kansen liggen tegen deze teams.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e ronde 1e speeldag:

17 september
1855 FC Internazionale Milano(Ita)-SK Slavia Praha(Tsj)
1855 Olympique Lyonnais(Fra)-FC Zenit(Rus)
2100 SSC Napoli(Ita)-Liverpool FC(Eng)
2100 FC Salzburg(Oos)-KRC Genk(Bel)
2100 Borussia Dortmund(Dui)-FC Barcelona(Spa)
2100 SL Benfica(Por)-RB Leipzig(Dui)
2100 Chelsea FC(Eng)-Valencia CF(Spa)
2100 AFC Ajax(Ned)-LOSC Lille(Fra)
18 september
1855 Club Brugge(Bel)-Galatasaray AŞ(Tur)
1855 Olympiacos FC(Gri)-Tottenham Hotspur FC(Eng)
2100 Paris Saint-Germain(Fra)-Real Madrid CF(Spa)
2100 FC Bayern M?nchen(Dui)-FK Crvena zvezda(Ser)
2100 FC Shakhtar Donetsk(Oek)-Manchester City FC(Eng)
2100 GNK Dinamo Zagreb(Kro)-Atalanta BC(Ita)
2100 Club Atl?tico de Madrid(Spa)-Juventus(Ita)
2100 Bayer 04 Leverkusen(Dui)-FC Lokomotiv Moskva(Rus)
 

Kielse Rat

Well-known member
Inter in de toegevoegde tijd op 1-1. Slavia verdiende de zege overigens, Inter was echt helemaal nergens.
 
Bovenaan