Champions League 2018-2019

Batigoal

Well-known member
Leuk dat Young Boys en AEK Athene de Champions League in gaan. Vooral van AEK knap; vijf jaar geleden nog maar speelden ze na een faillissement op het 3e niveau in Griekenland.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Leuk dat Young Boys en AEK Athene de Champions League in gaan. Vooral van AEK knap; vijf jaar geleden nog maar speelden ze na een faillissement op het 3e niveau in Griekenland.

Hopelijk spelen ze twee keer tegen een Nederlandse ploeg in de CL
 

Atreides

Well-known member
Leuk dat Young Boys en AEK Athene de Champions League in gaan. Vooral van AEK knap; vijf jaar geleden nog maar speelden ze na een faillissement op het 3e niveau in Griekenland.

Als Ajax AEK Athene loot zou ik het wel leuk vinden om Tarik Oulida uit te nodigen (mits die knul niet in de gevangenis zit) :eek:mg:.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AEK Athene, Young Boys en Viktoria Plzen zijn wel mooie clubs om te loten uit pot 4. Internationale en Valencia kan je denk ik het beste ontlopen.

Shakhtar lijkt mij in pot 2 de zwakste. Verder weet ik het niet. In principe zijn we redelijk succesvol tegen Engelse clubs. Dan kan je Man Utd, Tottenham Hotspur of Liverpool loten. De laatste lijkt mij qua materiaal dit jaar te sterk. Dortmund weet ik de kracht niet van. Italianen en Portugezen liggen ons vaak niet. AS Roma, Napoli en FC Porto.

In pot 1 lijkt Lokomotiv Moskou de droomloting. Verder zijn ze allemaal wel erg sterk.
 

ALenstra

Well-known member
Het zal er wel op neerkomen dat de Nederlandse clubs in de CL compleet weggeblazen worden zoals Feyenoord vorig jaar.
 

Abubakari

Well-known member
Het zal er wel op neerkomen dat de Nederlandse clubs in de CL compleet weggeblazen worden zoals Feyenoord vorig jaar.

Ik schat Ajax (en PSV ook) hoger in dah het Feyenoord van vorig seizoen. Dan is het afhankelijk van de loting of je er telkens kansloos af gaat, maar zeker thuis moet er wel wat te halen zijn, was in voorgaande jaren met een mindere ploeg ook mogelijk. Kijk maar wie de doelpunten maakten toen Ajax van Barcelona won. En Ajax stijgt in de CL in eigen huis vaker boven zichzelf uit, bij een beetje prettige loting moet je gewoon voor overwinteren gaan.

De instelling van al bij voorbaat met de pootjes omhoog klaar voor de slacht liggen kom je niet verder mee. Neem nou BATE Borisov, die wonnen een jaar of wat terug ook met 3-1 van Bayern. Vorm van de dag en de overvolle kalenders van de topclubs plus vermoeidheid na het wk, dan is er heus wel wat mogelijk.
 

Mario

Well-known member
Dinamo Kiev speelt normaal ook in de CL, dus tegen dit soort kaliber teams heb je echt wel een kans als Ajax (en wellicht ook PSV) zijnde. Het moet ook een beetje meezitten met de loting.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laten we de loting afwachten. Daarna valt er pas iets zinnigs over te zeggen. Feyenoord zat vorig jaar dacht ik in pot 4 en had een veel minder elftal dan Ajax en ook wel PSV. Dus op die basis de kansen van Ajax en PSV afdoen is wat voorbarig.
 

Forza AZ

Well-known member
Het zal er wel op neerkomen dat de Nederlandse clubs in de CL compleet weggeblazen worden zoals Feyenoord vorig jaar.

De tegenstander uit Pot 4 zal belangrijk zijn met het oog op een mogelijke 3e plaats in de groep. Internazionale en Valencia moet je niet hebben dan. Al kan Valencia nog naar Pot 3 als PAOK en/of Crvena zvezda vanavond zich plaatsen.

Met een beetje geluk heb je dan ook nog Lokomotiv Moskou (Pot 1) of Shakhtar Donetsk (Pot 2) in je groep. Dan kunnen Ajax en PSV misschien zelfs nog mee doen voor plek 2.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord had vorig jaar een heel moeilijke loting, met drie supersterke teams. De kans is groot dat Ajax en PSV in elk geval ??n zwakkere ploeg zullen treffen. Daarnaast was Feyenoord vorig seizoen dramatisch en mag je verwachten dat Ajax en PSV een (veel) hoger niveau zullen gaan halen. Beetje geluk hebben met de loting en dan is een derde plaats in de poule (en wie weet zelfs een tweede plaats) zeker mogelijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Er valt nog zo weinig van te zeggen. Je kan zomaar een Real Madrid, Liverpool en Inter krijgen. Dan is het niet zo heel vreemd als het een kansloze zaak wordt. Echter kan je in het gunstige geval ook Lokomotiv Moskou, Shakhtar en Young Boys krijgen. Dan is zelfs de volgende ronde kansrijk.
 

Abubakari

Well-known member
Dat Inter ligt toch ook al jaren op zijn gat? Valencia ben ik ook niet bang voor. Allemaal grote namen, maar we hebben in de EL gezien dat je voor dat slag niet al bij voorbaat onder hoeft te doen.


En Real zonder CR7 is ook wel te doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er valt nog zo weinig van te zeggen. Je kan zomaar een Real Madrid, Liverpool en Inter krijgen. Dan is het niet zo heel vreemd als het een kansloze zaak wordt. Echter kan je in het gunstige geval ook Lokomotiv Moskou, Shakhtar en Young Boys krijgen. Dan is zelfs de volgende ronde kansrijk.

Het is of Lokomotiv Moskou of Shakhtar. De UEFA houdt rekening met het Rusland/Oekra?ne conflict.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe sterk is Shakhtar dit seizoen? De ploeg van vorig seizoen was super sterk. Te sterk voor elke Nederlandse tegenstander. Maar volgens mij was daar afgelopen zomer een aardige leegloop.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe sterk is Shakhtar dit seizoen? De ploeg van vorig seizoen was super sterk. Te sterk voor elke Nederlandse tegenstander. Maar volgens mij was daar afgelopen zomer een aardige leegloop.
Ze zijn dit seizoen al 2x door Dinamo Kiev verslagen met 1-0(Supercup en competitie). Voor de rest zijn ze foutloos geweest.
 
Bovenaan