Champions League 2018-2019

U.G.

Well-known member
PAOK dus in een goede uitgangspositie om na Basel en Spartak Moskou nu ook Benfica er uit te kegelen. Dat zou toch een stunt zijn.

Ik heb gekeken naar Benfica nu het om het echie ging, en ik moet het die rooien nageven, ze hadden wel heel veel pech, de bal wilde er gewoon pertinent niet in. Toen kakte het aan het eind wel een beetje in en they paid the price. De in Portugal gehypte talenten Gedson en Joao Felix zijn idd goeie spelers, maar die Argentijn Ferreyra voorin, sorry dat kan echt niet.

PAOK heeft een CV staan die on point is, en heeft spelers die meters maken, ongelofelijk.

Dit gaat nog een mooie battle worden in Thessaloniki. Burn !
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Was je toen in Saloniki aanwezig?

Ja, dat was in 2004.

In 2013 nogmaals geweest, maar toen lieten ze hun stadion heel (al was het toen ook min of meer een oefenwedstrijd omdat AZ en PAOK beide al door waren naar de volgende ronde). ;)
 

JMD

Well-known member
PAOk is voor NL ploegen trouwens dan altijd een goede tegenstander geweest sinds de eeuwwisseling. PSV bekerde door in 2000 en 2001 in de 3e ronde van de good-old UEFA Cup. AZ dus in 2004 door tegen PAOK en in 2013 samen met de Grieken door, en Ajax versloeg de Grieken over 2 duels in 2010 en 2016.
Moet zo ongeveer de tegenstander zijn met de beste resultaten van NL ploegen, lijkt me.
 

Forza AZ

Well-known member
PAOk is voor NL ploegen trouwens dan altijd een goede tegenstander geweest sinds de eeuwwisseling. PSV bekerde door in 2000 en 2001 in de 3e ronde van de good-old UEFA Cup. AZ dus in 2004 door tegen PAOK en in 2013 samen met de Grieken door, en Ajax versloeg de Grieken over 2 duels in 2010 en 2016.
Moet zo ongeveer de tegenstander zijn met de beste resultaten van NL ploegen, lijkt me.

En dan won ook Heerenveen nog van PAOK in de 4e voorronde EL in 2009 op uitdoelpunten na 1-1 in Griekenland en 0-0 thuis.

Van de 14 wedstrijden tegen Nederlandse clubs won PAOK er maar 1 (3-2 tegen PSV in 2001/02), tegen 7x gelijk en 6 nederlagen.
 

JMD

Well-known member
En dan won ook Heerenveen nog van PAOK in de 4e voorronde EL in 2009 op uitdoelpunten na 1-1 in Griekenland en 0-0 thuis.

Van de 14 wedstrijden tegen Nederlandse clubs won PAOK er maar 1 (3-2 tegen PSV in 2001/02), tegen 7x gelijk en 6 nederlagen.
Dus er speelde geen enkele NL ploeg tegen PAOK voor 2000, en daarna maar liefst 7x (14 duels dus)?? :)

Bij die 3-2 kwam PSV op 0-1 en vervolgens viel het beeld weg. Was de regiewagen van de NOS in de fik gestoken door boze Griekse supporters. :p Bleek een klein brandje te zijn, 10 minuten later was alles weer oke, maar toch.
 

JMD

Well-known member
Uitslagen
Ajax - Kiev 3-1
Young Boys - Zagreb 1-1
Videoton - AEK 1-2

Griekenland en Nederland doen dus goede zaken deze dagen, al moet je Benfica natuurlijk niet onderschatten.
 

Mario

Well-known member
En dan won ook Heerenveen nog van PAOK in de 4e voorronde EL in 2009 op uitdoelpunten na 1-1 in Griekenland en 0-0 thuis.

Van de 14 wedstrijden tegen Nederlandse clubs won PAOK er maar 1 (3-2 tegen PSV in 2001/02), tegen 7x gelijk en 6 nederlagen.

Volgens mij doen Nederlandse clubs het altijd wel goed tegen Griekse clubs, vooral beperkt tot PAOK, AEK en Panathinaikos.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 4e voorronde returns:

28 augustus
2100 GNK Dinamo Zagreb(Kro)-BSC Young Boys(Zwi) (1-1)
2100 AEK Athens FC(Gri)-Vidi FC(Hon) (2-1)
2100 FC Dynamo Kyiv(Oek)-AFC Ajax(Ned) (1-3)
29 augustus
2100 FC Salzburg(Oos)-FK Crvena zvezda(Ser) (0-0)
2100 PSV Eindhoven(Ned)-FC BATE Borisov(WRu) (3-2)
2100 PAOK FC(Gri)-SL Benfica(Por) (1-1)
 

JMD

Well-known member
Ajax speelt 0-0 en Kiev en gaat dus weer de CL in.
Young Boys verslaat Zagreb in Zagreb met 1-2 en gaat voor het eerst de CL in (als 5e Zwitserse ploeg).
AEK speelt 1-1 in eigen huis tegen Videoton en plaatst zich voor het eerst in 12 seizoenen voor de CL.
 
Bovenaan