Champions League 2015-2016

erka

Well-known member
Voor het eerst sinds wanneer plaatst een Belgische ploeg zich voor de 1/8 finale?? Dat is lang geleden

Nog nooit sinds de 1/8 finales zijn ingevoerd. Toen er nog wel een 2e poulefase was 2000/01 Anderlecht.
 

JMD

Well-known member
Nog nooit sinds de 1/8 finales zijn ingevoerd. Toen er nog wel een 2e poulefase was 2000/01 Anderlecht.

Aha, oke. Toen ging paarswit door ten koste van PSV. Wat een duel was dat toen... PSV snel 0-2 achter, vervolgens bracht Gerets Kezman en Bruggink (Gerets meende hen niet nodig te hebben), waarna PSV echt goed ging spelen en in no-time op 2-2 kwam (vlak na rust). PSV stormde de rest van de 2e helft, maar kreeg de bal er niet in. PSV moest winnen, Anderlecht had aan een gelijkspel genoeg, PSV speelde alles of niets, en kreeg vlak voor tijd de 2-3 tegen. Omdat ook Man United won werd PSV 3e in de groep.

Mooi duel, zat toen in het stadion... :)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Van Gaal kan Neville even een sneer geven.. Zijn debuut viel in het water.
 

JMD

Well-known member
Door naar de 1/8 finale:
Als groepswinnaar: Real, Wolfsburg, Atletico, Manchester City, Barcelona, Bayern, Chelsea, Zenit
Als 2e: Paris SG, PSV, Benfica, Juventus, AS Roma, Arsenal, Kiev, Gent

Loting:
* 2 ploegen uit hetzelfde land niet tegen elkaar
* Kiev niet tegen Zenit
* 2 ploegen uit dezelfde groep in de poulefase niet tegen elkaar
* De groepswinnaars beginnen uit

Beste 4 nummers 3 (en dus geplaatst in de EL-loting)
Porto, Piraeus, Man United, Leverkusen
Slechtste nummers 3
Sevilla, Valencia, Galatasaray, Shakhtar
 

Fenerium

Member
Olympiakos toch nog 3e :cab: mijn Griekse overbuurman was er heilig van overtuigd dat Olympiakos de finale zou halen...
 

Ska P 187

Well-known member
Zo belachelijk dat Kiev niet tegen Zenith kan loten. Als je niet normaal met elkaar kan omgaan donder dan maar op heb ik zo.
Kunnen teams uit hetzelfde land al wel tegen elkaar loten?
 

Pascallovic

Well-known member
Zo belachelijk dat Kiev niet tegen Zenith kan loten. Als je niet normaal met elkaar kan omgaan donder dan maar op heb ik zo.
Kunnen teams uit hetzelfde land al wel tegen elkaar loten?
Nee, dat kan nog niet.

Kunnen wij geen oorlog met de Fransen beginnen? Dan hoeven we daar tenminste nooit meer heen.
 

Makanaky

Well-known member
Dan stel ik voor gelijk ook maar Engeland, Duitsland, Spanje en Itali? binnen te vallen. Maken we weer een beetje kans op eremetaal.
 
Bovenaan