Carnaval/Vastelaovend

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je was altijd een realistische 'down to earth' gozer en ik begrijp prima dat je je ontwikkeld naar mate je ouder wordt, ook muzikaal. Het valt mij gewoon op dat je tegenwoordig op een heel ander niveau acteert. Kunst, cultuur, en hele andere muziek (Herman van Veen bijv) hebben een grote invloed op je. Is natuurlijk prima, maar je wordt er niet realistischer van. Een meisje van 15 dat met vriendinnen carnaval gaat vieren, geen idee heeft hoe ze thuis gaat komen en dan ga jij er heel na?ef vanuit dat het allemaal wel goed komt? Zou jij dat jouw kind toestaan dan? 'Schatje, ga nu maar, ga lekker plezier maken, zie maar hoe je thuis komt. Als jullie maar plezier hebben'

Ze hoeft maar ??n verkeerde gozer tegen te komen en je slaapt nooit meer...

Keyser S?ze

New member
Een meisje van 15 heeft helemaal niks te zoeken op carnavalsfeesten. En zeker niet zonder volwassen begeleiding.

Of is dat een ouderwets standpunt?

zwammy

Well-known member
Een beetje wel. Je hebt hier tentfeesten van kinderen van 12 tot 16, daar kan ze makkelijk heen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Een meisje van 15 heeft helemaal niks te zoeken op carnavalsfeesten. En zeker niet zonder volwassen begeleiding.

Of is dat een ouderwets standpunt?

Op zich zou het best kunnen, maar dan haal je haar toch wel op? Of een andere ouder, weet ik veel.

Fabian

Active member
Je was altijd een realistische 'down to earth' gozer en ik begrijp prima dat je je ontwikkeld naar mate je ouder wordt, ook muzikaal. Het valt mij gewoon op dat je tegenwoordig op een heel ander niveau acteert. Kunst, cultuur, en hele andere muziek (Herman van Veen bijv) hebben een grote invloed op je. Is natuurlijk prima, maar je wordt er niet realistischer van. Een meisje van 15 dat met vriendinnen carnaval gaat vieren, geen idee heeft hoe ze thuis gaat komen en dan ga jij er heel na?ef vanuit dat het allemaal wel goed komt? Zou jij dat jouw kind toestaan dan? 'Schatje, ga nu maar, ga lekker plezier maken, zie maar hoe je thuis komt. Als jullie maar plezier hebben'

Wat is dat dikgedrukte voor een onzin? Wat heeft interesse in kunst, cultuur, verschillende soorten muziek etc. te maken met 'realistisch zijn'?

Overigens ben ik het met hem eens trouwens. Onder goede begeleiding zie ik geen moeilijkheden. Niet achter elke boom staat een vijand.

PES5

Administrator
Forumleiding
Als je niet in God gelooft word je er dus ook niet echt realistischer op, zo blijkt wel weer. Of als je in Limburg woont, dat kan natuurlijk ook.

Ik vind trouwens wel dat Jamel realistischer is geworden nu hij het bier laat staan. Ik heb 'm ook niet meer over de kampioenskansen van Feyenoord gehoord.

Jamel

Administrator
Forumleiding

Wat heeft muziek nou weer te maken met een andere kijk op het leven? Voor mij niet veel in elk geval. Herman van Veen heeft mij in elk geval geen significante levenslessen geleerd. Of het moet zijn dat je op je 70e nog behoorlijk vitaal kunt zijn en plezier kunt maken. Maar dat heeft hier weer niet zoveel mee te maken. Bovendien ben en blijf ik een metalhead, ondanks dat ik inmiddels ook andere muziekstromingen ben gaan waarderen.

Wel ben ik door mijn werk de afgelopen jaren met heel veel mensen in contact gekomen. Mensen met levenservaringen waar een ieder z'n nekharen van overeind gaan staan. En door die mensen ben ik wel anders tegen het leven aan gaan kijken. Het is allemaal niet zo eng als ik eerst dacht. En het is al helemaal niet zo zwart-wit als ik eerst dacht.

Verder ga ik er zomaar vanuit dat De Groene Scout zijn dochter wel het ??n en ander heeft bijgebracht over de gevaren die je als meisje loopt in dergelijke gelegenheden. En maakte ik ook de nuance, dat ze wel met goede en verstandige mensen op stap moet gaan. En ik denk ook dat De Groene Scout wel zo verstandig is om duidelijk af te spreken dat ze echt met een taxi naar huis komt, of dat hij haar desnoods ergens op gaat halen.

erka

Well-known member
DGS moet gewoon afspreken zo en zo laat ben je thuis. En dan is ze veel te laat thuis en dan krijgt DGS ruzie en dan begint het pas :D

Maar in mijn ogen hoort het er allemaal bij. Ik ben sowieso tegen verbieden van dingen maar in dit geval maakt verbieden de kans dat ze stiekem gaat of dingen doet die niet zo slim zijn alleen maar groter.

edit: zou trouwens wel helpen als ze met een groep vriendinnen ofzo gaat.

De Groene Scout

Well-known member
Heren allemaal bedankt voor de hulp, tips en adviezen.:duim:
Mevrouw heeft de plannen gemaakt.
Zaterdag is het overdag optocht kijken in Losser en 's avonds naar de feesttent. op het marktplein. Kaartjes zijn gekocht. In een dorp is er wel enge sociale controle, dus verwacht hier niet te veel bijzonderheden. Gewoon netjes om 01.30 uur op het fietsje naar huis.
Zondag is nog even afwachten; waarschijnlijk overdag optocht kijken in Oldenzaal.
Zowel zaterdag als zondag wordt er gevierd met de 'oude' vriendinnen die ze al langer heeft uit Losser.
De maandag is het meest spannend. Dat moet een avondje Oldenzaal worden o.a. met klasgenoten van haar uit Oldenzaal. Die hebben het alleen maar over jongens en drank. In een groepje van 3 willen ze vanuit Losser bij de grote groep aansluiten. Er is iemand die ze wegbrengt, de terugweg is nog een beetje onzeker. Ik heb aangeboden om ze om 00.00 uur op te halen. Willen ze dat niet moeten wij vooraf haar plan hebben gehoord hoe ze wel denkt terug te gaan (andere ouder of taxi vooraf regelen)

Op dinsdagmorgen wil ik dus geen Janssen aan de ontbijttafel; laat dat duidelijk zijn.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kijk eens aan. Top geregeld, Scout!

Ik snap dat je een beetje in zit over die maandag. Klinkt alsof dat nou net niet de meiden zijn die ervoor zorgen dat ze allemaal veilig thuis komen. Goed dat je concrete afspraken maakt.

Jozsef

New member
Nee op zich klopt dat wel. Ik ben nooit aggresief geweest. Wel zwartgallig en negatief. In mezelf gekeerd. Maar dat is op het forum wellicht nooit zo aan de oppervlakte geweest. De mensen die mij in het echt kennen zullen wel die verandering hebben gezien.

Zeker te weten. Je hebt een prettige en positieve persoonlijkheid. Ook buiten DVK.

Zo, en nu weer op standje "zuur". Game on!

Mario

Well-known member
Zeker te weten. Je hebt een prettige en positieve persoonlijkheid. Ook buiten DVK.

+1

Iedereen die ik buiten DVK heb ontmoet vond ik prettige mensen, zelfs Fabian ...

Goed opgelost DGS ... die van mij is 3, ik heb gelukkig nog even.

Bovenaan