Carnaval/Vastelaovend

Maasveld

Well-known member
We blijven even bij de Herfshane. Zij hebben dit jaar namelijk de grote eer gekregen om de Boérebroelof te organiseren. Daarmee zijn ze het jongste gezelschap in de geschiedenis van de oeroude traditie van de Boérebroelof. Op vastelaovesdinsdaag is het hoogtepunt, dan worden "broedegom" Sten van Lier en "bruudje" Jaydie Rutten in de onecht met elkaar verbonden. Uiteraard heeft dit gezelschap ook haar eigen leedje. Geschreven door Jaydie Rutten en Rik Vercoulen, gezongen door Jaydie Rutten en de overige Herfshane: Maak vreej die Wei!

Maasveld

Well-known member
Hoewel het hier voornamelijk over de OVV (onvolprezen Venlose vastelaovend) gaat, ben ik zelf opgegroeid in Tegelen, een dorpje beneden Venlo. De eerste stappen van mijn vastelaovescarrière zijn daar dan ook gemaakt. Dit weekend ga ik weer even terug naar Tegelen. Vanavond is er een intern feestje van de Beerpiep, één van de vastelaovesverenigingen van Tegelen. Deze week kwam ik erachter dat tal van oude Tegelse CD's/platen op YouTube zijn geplaatst. Ik kan dan ook niet anders dan vandaag een Tegels liedje te plaatsen. Uiteraard is dit weer een liedje van Pa Maasveld en Oom Maasveld. Hoewel dit liedje enigszins verloren is gegaan in de tijd, blijft het één van mijn persoonlijke favorieten. Gezongen door Wim Beurskens & Spaarkas TAP: Op zien Tegels Ongerwaeges!

Bovenaan