Carnaval/Vastelaovend

Maasveld

Well-known member
Godsammearie begint dit gezeik alweer?
Goed dat je me eraan herinnert @gevegt, het wordt weer hoog tijd voor wat mooie leedjes!

Goed, we beginnen met 13 in een dozijn plaatje, de door @Joost aangehaalde winnaar van het LVK dit jaar. @Joost zal ongetwijfeld doelen op het feit dat de verslaggever meent dat dit nummer de komende twee weken in heel Limburg door de speakers knalt. Het zal hier en daar wellicht even voorbij komen, maar niet meer dan dat. De mannen van Rempetemp wisten in hun 7de finale met na een spannende finale de Bertha Paulissen trofee mee naar Oirsbeek te nemen. Het nummer werd geschreven door Julie Notermans en Roger Pisters. Rempetemp met Verrektes Gooje Zin!

Joost

Well-known member
Goed dat je me eraan herinnert @gevegt, het wordt weer hoog tijd voor wat mooie leedjes!

Goed, we beginnen met 13 in een dozijn plaatje, de door @Joost aangehaalde winnaar van het LVK dit jaar. @Joost zal ongetwijfeld doelen op het feit dat de verslaggever meent dat dit nummer de komende twee weken in heel Limburg door de speakers knalt. Het zal hier en daar wellicht even voorbij komen, maar niet meer dan dat. De mannen van Rempetemp wisten in hun 7de finale met na een spannende finale de Bertha Paulissen trofee mee naar Oirsbeek te nemen. Het nummer werd geschreven door Julie Notermans en Roger Pisters. Rempetemp met Verrektes Gooje Zin!
Ik vond vooral de vraag 'waarom geen Brabantse of Hollandse muziek' tenenkrommend.

Geen nummer dat eeuwigheidswaarde heeft, wel een prima winnaar. Het was wel opvallend dat nota bene de vakjury Pam Pam de meeste punten gaf terwijl dat gewoon geen carnavalsnummer is.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Omdat je het Brabantse en Limburgse carnaval op geen enkele manier kunt vergelijken en met de muziek heb je daar al gelijk het grootste voorbeeld bij

Maasveld

Well-known member
Ik vond vooral de vraag 'waarom geen Brabantse of Hollandse muziek' tenenkrommend.

Geen nummer dat eeuwigheidswaarde heeft, wel een prima winnaar. Het was wel opvallend dat nota bene de vakjury Pam Pam de meeste punten gaf terwijl dat gewoon geen carnavalsnummer is.
Ah, ik had het filmpje nog niet gezien.

Patty Pam Pam vond ik zelf juist een van de betere en ook absoluut een vastelaovesnummer. Maar goed, de absolute topper was natuurlijk Feek Nuuts.

Waarom geen Brabantse of Hollandse muziek?
Dat trekt teveel Randstadpaupers aan.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hier alweer de eerste geluiden over de 'verkeerde' timing van de krokusvakantie, die van zaterdag 22 februari tot zondag 2 maart loopt en de grote carnavalsoptochten zijn 3/4 maart. Of dat niet anders had gekund. Castreren die handel :sick:

De kinderen zijn overigens gewoon vrij hier op maandag en dinsdag, dus ik snap dat gezeur niet zo.

Pieros

Active member
Hier alweer de eerste geluiden over de 'verkeerde' timing van de krokusvakantie, die van zaterdag 22 februari tot zondag 2 maart loopt en de grote carnavalsoptochten zijn 3/4 maart. Of dat niet anders had gekund. Castreren die handel :sick:

De kinderen zijn overigens gewoon vrij hier op maandag en dinsdag, dus ik snap dat gezeur niet zo.

Raar, wij in regio Nijmegen hebben wel gewoon vakantie vanaf 3 maart.

Joost

Well-known member

De voorjaarsvakantie wordt in het zuiden altijd vastgesteld door de rijksoverheid aansluitend met andere regio's. Maar dat zijn adviesdata en daarin wordt ook al direct aangegeven dat scholen er van mogen afwijken, zeker omdat Carnaval op andere data valt dit jaar.

Ik heb ook nog nooit gehoord dat een school niet de carnaval neemt maar de adviesdata gebruiken. Welke school is het?

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb ook nog nooit gehoord dat een school niet de carnaval neemt maar de adviesdata gebruiken. Welke school is het?
Bernardinuscollege.

Alsof Google meeleest krijg ik net een mail van school dat de vakantie inderdaad vanaf 3 maart is 😅

Joost

Well-known member
Bernardinuscollege.

Alsof Google meeleest krijg ik net een mail van school dat de vakantie inderdaad vanaf 3 maart is 😅

Dat is dan ook een vreselijke school haha. Een paar weken geleden zijn we daar nog op de open dag geweest en gelukkig vond zoon het helemaal niets.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Geen klachten hier, m'n zoon is erg tevreden.

3 en 4 maart moet ik mee naar de optocht, daar kijk ik altijd wel tegen op. Maar goed, ik luister niet vaak naar mijn vrouw, met als gevolg dat dit dus moet.

Carnaval 2026 is al begin februari trouwens, hopelijk sneeuwt het dan heel erg

Mario

Well-known member
Geen klachten hier, m'n zoon is erg tevreden.

3 en 4 maart moet ik mee naar de optocht, daar kijk ik altijd wel tegen op. Maar goed, ik luister niet vaak naar mijn vrouw, met als gevolg dat dit dus moet.

Carnaval 2026 is al begin februari trouwens, hopelijk sneeuwt het dan heel erg
Tsja, je had gewoon in het hoge noorden moeten blijven wonen ...

Maasveld

Well-known member
Van verrektes gooje zin naar verrektes slechte zin. Vandaag was namelijk de uitvaart van Falco Dings. Afgelopen week bereikte ons het droevige nieuws dat hij plotseling was overleden. Nauw betrokken bij de Herfshane, een stichting die jong muzikaal talent in Venlo een kans en een podium biedt. Hij was een van de initiatiefnemers van de Herfshane band, waarmee ze afgelopen jaar de Limburgse Popprijs wonnen en zodoende volgend jaar Pinkpop mogen openen. Naast zijn inspanningen voor de Herfshane was hij (vastelaoves)DJ en bovenal vastelaovesliefhebber. Hij mocht slechts 30 jaar worden. Daarom vandaag een leedje van zijn geliefde Herfshane Band met een pakkende titel: Dich Bis Alles.

Bovenaan