Cambuur nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
‘Geluk’ bij een ongeluk dat de huur nog niet rond was. Anders ben je gelijk ook je budget kwijt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook geplaagd door blessures, maar Hall is een rechtsback waar men bij Feyenoord volgens mij wel iets van verwacht. Als Geertruida blijft, dan zal Hall waarschijnlijk weinig aan speeltijd toe gaan komen. Wellicht dat hij een optie voor Cambuur is.
 

Bernardo

Well-known member
#Cambuur heeft de eerste nieuwe aanvaller binnen. Het huurt de Hongaarse Tamás Kiss. De club is bezig met nog een speler, die het ook op korte termijn hoopt te presenteren.
 

Bernardo

Well-known member
VERSTERKING: SC Cambuur huurt Tamás Kiss van Puskás AFC
Het is geen geheim dat SC Cambuur nog op zoek is naar versterkingen en voor de positie van linksbuiten heeft de club die gevonden. Hongaars jeugdinternational Tamás Kiss wordt voor één seizoen gehuurd (met een optie tot koop) van Puskás AFC, dat uitkomt op het hoogste niveau van Hongarije.

De 20-jarige Kiss kwam dit seizoen al vier keer in actie in de kwalificatie voor de Conference League en twee keer in de Hongaarse competitie. Ondanks zijn jonge leeftijd heeft hij al 122 officiële wedstrijden in de benen en kwam daarin tot 14 doelpunten en 13 assists. Daarnaast was hij een vaste waarde in nagenoeg alle jeugdteams van zijn land.

Financieel en technisch directeur Gerald van den Belt is dan ook maar wat blij met de komst van de vleugelaanvaller. “Tamás is een speler die we al langer in het vizier hebben, maar waarbij zijn club eerst de Conference League kwalificatie wou afwachten. Het is mooi dat het nu gelukt is en we een speler aan onze selectie kunnen toevoegen met snelheid en diepgang, maar ook iemand die hier graag wil spelen en over de juiste mentaliteit beschikt.”
 

Bernardo

Well-known member
Die heeft zich geloof ik wel aardig populair gemaakt. Soort van cult held die nooit verzaakt en er altijd vol op klapt en zelden een onvoldoende haalt.
Tja, toch blijft het voetballend een ergernis hoor. Verdedigend staat hij zijn mannetje wel, maar aanvallend en in balbezit hebben we er niks aan. Cambuur wil er niets voor niets nog een rechtsback bij.
 

Gendry

New member
Voor mensen met een zware depressie worden antidepressiva beschouwd als de eerstelijnsbehandeling. Dat is zeker het geval bij mijn patiënten in mijn praktijk. Voor het grootste deel werken deze medicijnen goed https://apotheek-nieuwe.com/ als de patiënten goed worden gekozen en de medicijnen goed worden voorgeschreven, wat in de hele geneeskunde het geval is. Slechte medicijnen zijn slecht voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:

Bernardo

Well-known member
Linksback Alex Bangura: 'Het is een compliment om met Dumfries vergeleken te worden'
Een van de uitblinkers bij SC Cambuur in het duel met FC Groningen was linksback Alex Bangura. Hij kon zijn eredivisiedebuut niet opluisteren met een resultaat, maar maakte wel indruk met zijn spel.


Zijn blik schiet even naar de tribune. Het duel met FC Groningen is zo’n kwartiertje afgelopen en de hoofdtribune is leeg. Maar daar is even het oogcontact met zijn vader en broertje die op vak zes staan. ,,Ze zijn helemaal vanuit Rotterdam hier naartoe gereden om naar deze wedstrijd te komen kijken”, legt Alex Bangura uit. ,,Dat vind ik mooi. Speciaal.”

Het was voor de linksachter van Cambuur, vorige maand 22 jaar geworden, niet zomaar een wedstrijd. Het duel met FC Groningen was voor de in Sierra Leone geboren linkervleugelverdediger zijn debuut in de eredivisie. Drie jaar geleden kwam hij over vanuit de jeugdopleiding van Feyenoord. Kans op speeltijd was daar verkeken en in Leeuwarden waren ze maar wat blij met zijn komst. In een razend tempo is Bangura niet alleen uitgegroeid tot een volwaardig lid van het eerste team van Cambuur, maar ook tot publiekslieveling. Volgens Henk de Jong hoort Bangura nu al bij de Nederlandse top van de linksbacks.

Dumfries

Hij doet met zijn speelstijl denken aan Denzel Dumfries. Hij bruist van de energie, bestrijkt negentig minuten lang de hele flank van Cambuur en staat zowel defensief als aanvallend zijn mannetje. Het enige verschil met de oud-speler van sc Heerenveen, die deze week een contract bij Internazionale in Milaan tekende, is dat Bangura linksbenig is. ,,Maar het is een groot compliment om met een speler als Dumfries vergeleken te worden.”

Hij ging tegen Groningen als een beest tekeer op de linkerkant. Hard maar fair in de duels, secuur in de passing (85 procent van zijn veertig passes kwam aan) en dreigend in de overlap met Issa Kallon. ,,Ik moet veel energie in een wedstrijd stoppen, dan kom ik in mijn kracht. Zeker hier bij Cambuur, waar ze van je verlangen dat je speelt met je hart, met passie en met strijd. Ik ben hier op mijn plek en probeer elke dag beter te worden.”

Henk de Jong schetst iets later een mooi voorbeeld. ,,Alex wilde aan FC Dordrecht verhuurd worden. Een mooie club, niks mis mee. Maar ik vond dat hij beter bij ons kon blijven, omdat hij dicht tegen een basisplek aanzat. Ik vond dat zijn wreeftrap beter moest. Daarna stond hij elke dag op het veld om aan zijn wreeftrap te werken. Alex is leergierig en bereid om in zichzelf te investeren.”

Robben

Na het kampioenschap van Cambuur blikte Bangura al stiekem vooruit naar het duel met FC Groningen, niet wetende dat het meteen zijn eerste tegenstander zou zijn op eredivisieniveau. Op dat moment was Arjen Robben nog de rechtsbuiten bij de Groningers. ,,Ik had me ontzettend verheugd om tegen hem te mogen spelen”, aldus Bangura na de wedstrijd. ,,Jammer dat hij een punt achter zijn indrukwekkende carrière heeft gezet, maar ik snapte dat ook wel.”

Nu heette zijn tegenstander Tomas Suslov. Volgende week zaterdag mag hij zijn krachten meten met PSV’er Noni Madueke, misschien wel het grootste talent van de Nederlandse velden op dit moment. Een confrontatie waar Bangura naar uitkijkt. ,,Ik ga er honderd procent voor en wil knallen.”

Zijn bekende glimlach verschijnt op zijn gezicht. Ja, hij baalt van de nederlaag. Maar het lukt hem ook om door de uitslag heen te kijken. ,,Er heerst geen grafstemming. Als je ziet hoe de voorbereiding is verlopen, geeft deze wedstrijd een goed gevoel. Als wij dit elke thuiswedstrijd op de mat kunnen leggen, heb ik alle vertrouwen in een goede afloop van dit seizoen. Zo lang de stadions maar wat gevuld blijven. Het publiek was fantastisch vandaag. Het geeft zo’n enorme boost. Ik kreeg er kippenvel van.”
 

Bernardo

Well-known member
Financiële steun vervalt door promotie Cambuur

Nu de stadions voorlopig nog niet vol mogen, nemen de zorgen van SC Cambuurs financieel directeur Gerald van den Belt toe.


Het was genieten, zondagmiddag in het stadion van SC Cambuur. De 6700 supporters op de tribune zorgden voor een ouderwetse voetbalsfeer. Tegelijkertijd zat Gerald van den Belt ook met een ander gevoel. De ruim 2300 lege stoeltjes zorgden voor het mislopen van maar liefst een ton aan omzet.

Extra vervelend is de wetenschap dat de Leeuwarder club door de promotie geen recht meer heeft op de now-regeling. SC Cambuur wordt als het ware gestraft voor de promotie naar de eredivisie. ,,De financiële regelingen zijn niet meer van toepassing bij ons’’, legt Van den Belt uit.
Dat zit zo. De overheid heeft 2019 als ijkpunt. Er wordt gekeken naar de inkomsten en uitgaven van voor de coronacrisis en aan de hand daarvan wordt de compensatie berekend. Alleen is Cambuur in tussentijd kampioen geworden en gepromoveerd. Een eerlijk referentiekader is 2019 daardoor niet meer.

Verkoop seizoenkaarten explodeerde

De omzet is stukken hoger dan in het seizoen 2019-2020. Cambuur heeft flink wat nieuwe sponsoren aangetrokken en ook de verkoop van seizoenkaarten explodeerde. ,,Die moesten we zelfs stopzetten’’, weet Van den Belt. ,,Ook door de extra tv-gelden in de eredivisie is onze omzet gestegen.’’

Het gevolg is dat Cambuur niet meer kan aankloppen bij de overheid voor financiële compensatie zodra de regelingen doorgetrokken worden vanaf 1 juli. Er is dit seizoen flink meer aan kosten begroot. Daar tegenover staat een verlies aan begrote inkomsten, omdat het stadion niet vol mag. ,,Maar dan zegt de overheid: je hebt toch veel meer omzet dan voor corona. De regeling is bedoeld voor omzetdaling en die hebben we door de promotie niet, maar wel omzetverlies.’’

De begroting van het seizoen 2021-2022 is gebaseerd op het voornemen van de overheid om de stadions per 1 augustus weer volledig open te gooien. Net zoals vorig seizoen werd begroot dat er per 1 januari weer publiek in de stadions mocht. ,,Dat gebeurde niet, maar via regelingen kwam twee derde van de geleden schade bij ons terug. Toen waren de regelingen wel interessant, nu dus niet meer.’’

Tot 20 september lijken de stadions nog niet vol te mogen. Tot die tijd staan voor Cambuur nog thuiswedstrijden tegen FC Twente en Go Ahead Eagles op het programma. Dat betekent met de huidige regelingen weer 200.000 euro aan omzet minder dan begroot. ,,Heel vervelend’’, zegt Van den Belt. ,,Als dat daarna zo doorgaat, wordt het penibel, want dan kunnen we zomaar 1,5 miljoen aan omzet mislopen.’’

Promovendi in zelfde schuitje

Van den Belt begrijpt dat er ergens een lijn moet worden getrokken in de regelgeving, hoe graag hij het samen met NEC en Go Ahead Eagles anders zou zien. De andere promovendi zitten in hetzelfde schuitje. ,,Omgekeerd geldt hetzelfde referentiejaar. Gedegradeerde clubs hebben veel minder omzet dan in 2019 en kunnen dus rijkelijk putten uit de steunmaatregelen.’’

Bij aanhoudend omzetverlies door de beperkte stadioncapaciteit, hoopt Van den Belt bij een ander overheidsloket toch terecht te kunnen voor steun. ,,Wat de now betreft, worden we bijna gestraft voor de promotie. Het is vervelend dat de steun vervalt bij een stijging van je omzet. Het gaat slechts om drie clubs, dus ik snap dat het lastig is om uitzonderingen te maken. Maar het is een moeilijk probleem.’’
Van den Belt bezweert dat het verlies aan omzet geen invloed zal hebben op het spelersbudget. ,,Met 3 miljoen hebben we al een van de laagste budgetten.’’ Dat vergt al creativiteit. De financieel directeur wil ook beslist niet meer uitgeven dan begroot. Daarvoor brengt de coronapandemie te veel onzekerheden met zich mee.

Antonia

Een mooi voorbeeld is de situatie rond Jarchinio Antonia. Club en speler willen wel met elkaar verder, maar financieel komen beide partijen er vooralsnog niet uit. Cambuur heeft de vleugelspits een aanbieding gedaan, Antonia is met een tegenbod gekomen waar de club niet in mee wil gaan. ,,Wij gaan niet bewegen’’, stelt Van den Belt.

Antonia zou bij een hernieuwd dienstverband minder verdienen dan in de voorgaande twee seizoenen in de eerste divisie. ,,Wij hadden destijds wat extra geld te besteden door het spelersfonds’’, legt Van den Belt uit. ,,Daardoor konden we wat dure buitenspelers aantrekken die normaal gesproken boven onze macht lagen.’’ In de jacht op promotie kon tijdelijk wat extra’s.
Dat geld is op. Per 1 juli liep het contract af en is er een nieuwe situatie ontstaan. Salarissen uit het verleden tellen niet meer. ,,Maar wat we nu aanbieden, wijkt niet af van wat andere spelers verdienen.’’

Dat er nog aanvallers komen, is duidelijk. De club gaat niet over een nacht ijs. Dat er her en der stellig wordt geroepen dat er al een Portugees onderweg is naar Leeuwarden, heeft Van den Belt met verbazing tot zich genomen. ,,Zover is het nog lang niet. We hebben een hele lijst met spelers en daar zit inderdaad ook een Portugees tussen.’’

Bron:LC
 

Bernardo

Well-known member
Cambuur hoopt volgende week de Portugese aanvaller Rafael Camacho te begroeten. De club is positief gestemd over de kansen dat de huurovereenkomst met de aanvaller van Sporting uit Lissabon.

De Jong wil zijn selectie voor de transferdeadline van 31 augustus het liefst op drie plaatsen versterken. De vleugelspits moet Camacho worden en dan zoekt hij nog een rechtsback en een centrale middenvelder.
 

Bernardo

Well-known member
porting zette streep door verhuur Camacho, balend Cambuur zoekt verder

Sporting-aanvaller Rafael Camacho en SC Cambuur waren het onderling eens over verhuur, ook de Portugese topclub wilde meewerken. Desondanks kan er een streep door zijn naam. Verschillen in de fiscale regels in Portugal en Nederland maakten verhuur zodanig complex dat Sporting besloot om het 21-jarige talent te verhuren aan een club uit eigen land.


Technisch directeur Gerald van den Belt bevestigde dinsdagochtend berichtgeving in de Portugese media dat de huur van Camacho van de baan is. ,,En dat is heel erg jammer. Dit was echt een speler van de buitencategorie, een speler die normaal gesproken niet bij Cambuur zou spelen. We hadden goede gesprekken met hem, ook hij met Henk de Jong (trainer. red.) en Sporting was ook bereid hem aan ons te verhuren."

Eind vorige week bleek al dat de Leeuwarders dicht bij een overeenkomst waren om de vleugelaanvaller te huren van de Portugezen. Het wachten was toen al op de laatste belastingtechnische formaliteiten. Die bleken echter een kink in de kabel te zijn. Opmerkelijk, want Cambuur heeft wel vaker buitenlandse spelers gehuurd.

Van den Belt: ,,Dat klopt, maar dan kwamen we er altijd wél uit. Elk land heeft echter z'n eigen fiscale regels. Tussen Portugal en Nederland zitten dus ook verschillen. Dat maakte het complex. Om ons aan de regels te houden voor deze verhuur, moesten we er een oplossing voor vinden. Wij waren ervan overtuigd dat we dat konden, maar Sporting heeft uiteindelijk gezegd: we verhuren hem dan maar aan een club uit eigen land."

Nieuwe spelers

Het afketsen van de huur van Camacho was geen verassing nadat in de loop van dinsdag al bleek dat Estoril en Belenenses ook verregaande interesse toonden. Het werd uiteindelijk die laatste waar Camacho nu gestald gaat worden, vandaag traint hij volgens Portugese media mogelijk al mee. Cambuur moet de wonden likken en doorschakelen.
,,En dat doen we", verzekert Van den Belt. ,,We maken ons daarover geen zorgen en zijn nog steeds druk bezig, spreken met spelers en krijgen dagelijks spelers aangeboden. De prioriteiten zijn duidelijk: een vleugelspeler en versterking achterin. Niet eens zozeer voor rechtsback, alleen als dat een buitenkans is. We kijken juist naar de linkerkant van de defensie, daar is het wat dunnetjes qua bezetting." Een extra (defensieve) middenvelder is evenmin uitgesloten, voegt hij toe.

Verkopen

Uitgaande transfers verwacht Cambuur niet. Liever houdt de club de selectie zoveel mogelijk intact, dus zijn de ogen gericht op het halen van nieuwe spelers en niet op het verkopen ervan. ,,Dan zou het voor de absolute hoofdprijs moeten zijn, dus een megatransfer voor Cambuurbegrippen. Maar dat zie ik niet gebeuren, we gaan volle kracht door met de zoektocht naar versterkingen."
 
Bovenaan