Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlandse politiek

Anders maar het deurtje sluiten en overstappen op het Japanse asielbeleid.

Blijft toch een vreemd fenomeen dat de rijke landen in de regio ondanks hun vroomheid niks doen.
 

zwammy

Well-known member
Gewoon als Denemarken de uitkeringen halveren blijkt ook goed te werken. Maar ze komen vooral voor de veiligheid dus wees welkom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onverwacht heeft het Europese Hof in het voordeel van Plopsaland beslist.
 

JMD

Well-known member
Als het gaat om migratie-zaken wordt vaak (door mensen die voor praktisch onbeperkte migratie zijn) Canada als lichtend voorbeeld genoemd. Iedereen was welkom daar.

En uit welk land wordt er een Canadese Nederlander met een NL paspoort teruggestuurd (zonder dat hij Nederlands spreekt, hij woont al jaaaren lang in Canada) omdat hij 'losse handjes' had? Precies.

Is dat ballonnetje dus ook doorgeprikt.
Ook Canada stelt dus (terecht) eisen aan de migratie, al vraag ik me af of dit specifieke geval nou zo'n goede oplossing is, maar oke. Er zal goed over nagedacht zijn.
 

JMD

Well-known member
Je mag als buitenlander geen strafblad hebben in Canada.
Dat las ik ook inderdaad.
Maar het ging mij ook meer om de context met de mensen die Canada zijn als 'het beloofde land' voor migranten, en dat ze daar geen eisen stellen aan hen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo wordt Canada wel eens gepositioneerd versus de VS. De vergelijking met Europa heb ik niet actief voorbij zien komen.
 

gevegt

Well-known member
Zo wordt Canada wel eens gepositioneerd versus de VS. De vergelijking met Europa heb ik niet actief voorbij zien komen.
Door wie dan?
Dat Canada een hogere beschaving kent dan de VS lijkt me duidelijk. Dat heeft niets met Trump te maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Door wie dan?
Dat Canada een hogere beschaving kent dan de VS lijkt me duidelijk. Dat heeft niets met Trump te maken.

Trudeau en zijn regering of die zet zich af tegen het immigratiebeleid van de VS. Het is inderdaad helder dat Canada in alles een hogere beschaving kent. Hoe komt dat eigenlijk? Beide landen zijn ooit eens begonnen met wat Europeanen.
 

JMD

Well-known member
Trudeau en zijn regering of die zet zich af tegen het immigratiebeleid van de VS. Het is inderdaad helder dat Canada in alles een hogere beschaving kent. Hoe komt dat eigenlijk? Beide landen zijn ooit eens begonnen met wat Europeanen.

De Franse invloed in Canada misschien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan