Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Gewoon laten imploderen, wellicht dat men zich dan realiseert dat dit soort mensen ook niet de oplossing zijn.
 

U.G.

Well-known member
Mooi. Ik zeg dat hij gewoon 8 jaar blijft zitten.

Als hij zijn eerste ambtstermijn afmaakt, en hij wordt dan vervolgens ook herkozen, dat is dan tevens wanneer ik een eretribune- seizoenskaart van NAC koop voor het seizoen erop.

Kee, ik ga nu naar de cabo's om Sporting toch maar weer eens te checken, tegen FC Porco. Zo belangrijker dan Trump.
 

zwammy

Well-known member
Nee het boeit me niet veel. Ik kom daar toch nooit. Maar het bommen gooien van Obama was ook niet zo'n succes
 

Ska P 187

Well-known member
Ik geef m nog even het voordeel van de twijfel, al was het maar vanwege de paniek die hij bij de gevestigde orde in alle kleuren en geuren zaait.
FF wakker schudden dat zooitje en dat we maar gewaarschuwd zijn.
 

gevegt

Well-known member
De regering van Roemeni? heeft bakzeil gehaald na dagenlange demonstraties tegen een noodwet die corruptie oogluikend toe zou staan.
Er is dus nog hoop.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De "waarderingsrating" van Jeremy Corbyn als leider van Labour is nu -38. Die rating is het percentage mensen wat tevreden met hem is min het percentage mensen wat ontevreden met hem is. Hij is hiermee de minst populaire oppositieleider sinds deze score gemeten wordt (in de jaren '70 is het begonnen). Best een prestatie met Theresa May als premier die nou zeker niet universeel populair is.

Labour verliest leden & kiezers verschillende kanten op. Mensen aan de linkerkant van Labour gaan massaal naar The Green Party, mensen die meer aan de "rechterkant" van Labour zitten gaan nog massaler naar de Liberal Democrats (zeg maar D'66). In Schotland en Wales verliezen ze bovendien massaal aan de Scottish National Party en Plaid Cymru ("Partij voor Wales").
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Klopt, hij heeft een behoorlijke aanhang binnen Labour (die wel kleiner wordt), maar de rest van de Labour-aanhang/leden en niet-partijgebonden kiezers in het midden of op links (die je uiteraard nodig hebt om verkiezingen te winnen!) vinden hem vaak juist niks. Daarnaast heeft hij uit die groepen + uit zijn eigen aanhang steun verloren door onder andere zijn opstelling m.b.t. Brexit (de conservatieven willen zo'n beetje alle banden met de EU doorsnijden, in tegenstelling tot wat "Leave" in de campagne had beloofd en Corbyn doet daar weinig tegen), zijn inconsequentie en zijn slechte leiderschap. Daarom verliest Labour bijvoorbeeld veel kiezers/leden aan de linkerkant aan The Green Party, ondanks dat Corbyn zelf aan die kant van de partij zit.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nee, Blair is lekker goed wijs met zijn protest tegen Brexit.

Die wordt ook niet meer serieus genomen. Je hebt wel goede politici over binnen Labour, die zitten zeg maar tussen Blair en Corbyn in. Blair en Corbyn zijn 2 "extremen" binnen dezelfde partij.
 

Ska P 187

Well-known member
Hetzelfde probleem als altijd op links, ze zijn verdeeld en dit met een systeem als het Engelse is nog dodelijker als 'normaal'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan