Het is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen dat ontwikkelingen als deze veel meer weerstand/zorgen opwekken als dat gebeurt in een land dat in alle opzichten veel dichter bij ons staat, dat een historie heeft van liberale waarden en dat veel meer invloed heeft op het wereldtoneel dan als het gaat om een woestijnstaatje in een regio die erom bekend staat dat de verlichting daar grotendeels aan voorbij getrokken is?
Maar ik begrijp dat je ofwel tegen alle onrecht in de wereld moet demonstreren of helemaal niet, want anders is het hypocriet of zo.
Nee hoor. Wel de selectieve verontwaardiging en het grote ik deug van ik protesteer tegen de democratisch gekozen president van Amerika racist volk wat 3 maanden nog moord en brand schreeuwde om ttip. Wie heeft er eigenlijk voor gezorgd dat dit van de baan is?
Eens, maar tegelijkertijd is men wel verontwaardigd als wij niet even hard meeleven met aanslagen in landen die cultureel verder van ons af staan. Niemand is echt consequent/consistent.
En er zullen er ongetwijfeld wat al te moreel verheven figuren tussen zitten, maar ik denk dat jij denk net iets cynischer bent over de beweegredenen van de demonstranten dan ik, zullen we maar zeggen. ;-)
Ik ben vrij cynisch aangelegd inderdaad. Misschien moet ik naar het groter geheel kijken en was het inderdaad een protest tegen Trump en waren de palestijnse vlaggen per abuis meegenomen. Dat moet ook wel aangezien Trump ook Isra?l terug heeft geroepen.
Ik ben vrij cynisch aangelegd inderdaad. Misschien moet ik naar het groter geheel kijken en was het inderdaad een protest tegen Trump en waren de palestijnse vlaggen per abuis meegenomen. Dat moet ook wel aangezien Trump ook Isra?l terug heeft geroepen.
Die eeuwige Palestijnse vlaggen zijn behoorlijk ergerlijk inderdaad.