Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

U.G.

Well-known member
Dus de staat die het kalifaat van ISIS financiert en bewapend, die nu aan de verliezende hand is en op de loop is staat achter Safe-zones in Syri?. Voor wie, voor ISIS ?

SA heeft vluchtingen uit Syri? stelselmatig geweigerd he...om te laten zien waar het staat.
 

Ska P 187

Well-known member
SA = ISIS
Qua wetgeving wel zo'n beetje in ieder geval, maar goed.
Dan heeft daarheen vluchten ook weinig nut.
 

U.G.

Well-known member
Je zou daar iig je dagelijkse portie kilo's bommen niet hoeven vangen, en in je primaire behoeften kunnen blijven voorzien.

Ff buiten SA om, volgens mij zit er in Syrie gewoon een soevereine regering die bepaalt en dat wordt niet meegenomen in het bericht, en wie gaat de veiligheid van die zones daar waarborgen, Trump ? Sounds like a lotta bs. Maar goed, de man die barrieres breekt en muren bouwt is nu elke dag wel 'lekker goed' bezig. Eens kijken hoe dit allemaal gaat uitpakken nou.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daadkracht kan je hem in ieder geval niet ontzeggen. Obama riep change en Trump doet change.
 

U.G.

Well-known member
Hij kan mss ook wat minder de bullettrain vaart nemen nu, zelfs z'n eigen banken roepen nu 'doe 'ns ff rustig '....ten eerste moeten nog veel dingen door het parlement, en dan moet nog gaan blijken of zo'n belachelijk dure muur wel de juiste effect heeft, en dit met die moslimstop gaat eigenlijk regelrecht nergens over, vliegvelden en de douane zijn er ook niet eens op voorbereid. Dus ja, change indeed.
 

zwammy

Well-known member
Nou ja zeg, kuweit laat ook de inwoners van 5 moslimlanden niet meer binnen. Hup naar het Malieveld veld mensen!!
 

de waan

Well-known member
Het is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen dat ontwikkelingen als deze veel meer weerstand/zorgen opwekken als dat gebeurt in een land dat in alle opzichten veel dichter bij ons staat, dat een historie heeft van liberale waarden en dat veel meer invloed heeft op het wereldtoneel dan als het gaat om een woestijnstaatje in een regio die erom bekend staat dat de verlichting daar grotendeels aan voorbij getrokken is?

Maar ik begrijp dat je ofwel tegen alle onrecht in de wereld moet demonstreren of helemaal niet, want anders is het hypocriet of zo.
 

zwammy

Well-known member
Nee hoor. Wel de selectieve verontwaardiging en het grote ik deug van ik protesteer tegen de democratisch gekozen president van Amerika racist volk wat 3 maanden nog moord en brand schreeuwde om ttip. Wie heeft er eigenlijk voor gezorgd dat dit van de baan is?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlandse politiek

Het is toch niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen dat ontwikkelingen als deze veel meer weerstand/zorgen opwekken als dat gebeurt in een land dat in alle opzichten veel dichter bij ons staat, dat een historie heeft van liberale waarden en dat veel meer invloed heeft op het wereldtoneel dan als het gaat om een woestijnstaatje in een regio die erom bekend staat dat de verlichting daar grotendeels aan voorbij getrokken is?

Maar ik begrijp dat je ofwel tegen alle onrecht in de wereld moet demonstreren of helemaal niet, want anders is het hypocriet of zo.

Eens, maar tegelijkertijd is men wel verontwaardigd als wij niet even hard meeleven met aanslagen in landen die cultureel verder van ons af staan. Niemand is echt consequent/consistent.
 

de waan

Well-known member
Nee hoor. Wel de selectieve verontwaardiging en het grote ik deug van ik protesteer tegen de democratisch gekozen president van Amerika racist volk wat 3 maanden nog moord en brand schreeuwde om ttip. Wie heeft er eigenlijk voor gezorgd dat dit van de baan is?

Is TTIP van de baan? Dat zou dan in ieder geval een mooie bijkomstigheid zijn.

En er zullen er ongetwijfeld wat al te moreel verheven figuren tussen zitten, maar ik denk dat jij denk net iets cynischer bent over de beweegredenen van de demonstranten dan ik, zullen we maar zeggen. ;-)

Eens, maar tegelijkertijd is men wel verontwaardigd als wij niet even hard meeleven met aanslagen in landen die cultureel verder van ons af staan. Niemand is echt consequent/consistent.

Dat is wel een aardige vergelijking inderdaad. Een aanslag in Parijs hakt er simpelweg harder in dan in Bagdad.
 
Laatst bewerkt:

SuikerBrood

Well-known member
Volgens mij is TTIP nog niet van de baan. Alleen TPP is volgens mij van de baan. En de NAFTA staat ook op losse schroeven.
 

Maasveld

Well-known member
Hoewel van stuk mindere ernst doen wij toch eigenlijk ongeveer hetzelfde met het niet toelaten van Ajax-supporters in uitwedstrijden van Feyenoord en ADO en vice versa (overigens wilde de burgemeester van Venlo in 1ste instantie ook geen MVV-supporters toelaten 2 weken geleden, maar dat geheel terzijde)?
 

zwammy

Well-known member
En er zullen er ongetwijfeld wat al te moreel verheven figuren tussen zitten, maar ik denk dat jij denk net iets cynischer bent over de beweegredenen van de demonstranten dan ik, zullen we maar zeggen. ;-)

Ik ben vrij cynisch aangelegd inderdaad. Misschien moet ik naar het groter geheel kijken en was het inderdaad een protest tegen Trump en waren de palestijnse vlaggen per abuis meegenomen. Dat moet ook wel aangezien Trump ook Isra?l terug heeft geroepen.
 

leo1949

Well-known member
Ik ben vrij cynisch aangelegd inderdaad. Misschien moet ik naar het groter geheel kijken en was het inderdaad een protest tegen Trump en waren de palestijnse vlaggen per abuis meegenomen. Dat moet ook wel aangezien Trump ook Isra?l terug heeft geroepen.

Dat terug roepen van Isra?l zal wel een gedwongen vrijwillige keuze van hem zijn.
 

de waan

Well-known member
Ik ben vrij cynisch aangelegd inderdaad. Misschien moet ik naar het groter geheel kijken en was het inderdaad een protest tegen Trump en waren de palestijnse vlaggen per abuis meegenomen. Dat moet ook wel aangezien Trump ook Isra?l terug heeft geroepen.

Die eeuwige Palestijnse vlaggen zijn behoorlijk ergerlijk inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan