Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Nederland heeft de landingsrechten
ingetrokken voor het toestel dat de
Turkse minister Cavusoglu vandaag naar
Rotterdam zou brengen.Het kabinet nam
het besluit nadat Turkije had gedreigd
met sancties.

Cavusoglu dreigde vanochtend met harde
economische en politieke sancties als
hij niet zou mogen landen.Het gesprek
met Turkije was nog aan de gang toen
het dreigement kwam.Daardoor werd een
oplossing onmogelijk,zegt Buza.

Door de Turkse oproep om massaal naar
de manifestatie met Cavusoglu te komen,
is de openbare orde en veiligheid in
het geding gekomen,vindt Nederland.


Harde economische sancties... Mwah, ik denk dat zij ons meer nodig hebben qua economie dan wij hen?
Politieke sancties, ik ben benieuwd.

Vanochtend gaf die minister aan dat Nederland de Turken hier gegijzeld houdt...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zullen we ze dan maar vrijlaten op een vliegveld naar Turkije? Heeft DENK zich al uitgelaten?
 

JMD

Well-known member
Zullen we ze dan maar vrijlaten op een vliegveld naar Turkije? Heeft DENK zich al uitgelaten?
IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoeveel Turken zich hier nou 'gegijzeld' voelen. Misschien eens onderzoek naar doen en de resultaten dan sturen naar de Turkse ministerraad ofzo. Ik denk nl dat het nogal wel meevalt met hoeveel Turken zich gegijzeld voelen. Meestal zijn Turken goed ge?ntegreerd alhier en doen ze volop mee in de samenleving.
 

Friesland

Well-known member
IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoeveel Turken zich hier nou 'gegijzeld' voelen. Misschien eens onderzoek naar doen en de resultaten dan sturen naar de Turkse ministerraad ofzo. Ik denk nl dat het nogal wel meevalt met hoeveel Turken zich gegijzeld voelen. Meestal zijn Turken goed ge?ntegreerd alhier en doen ze volop mee in de samenleving.

Volgens het CBS wonen er zo'n 400.000 Turken in Nederland. Dat zijn alleen de eerste en tweede generatie allochtonen. Het aantal kiesgerechtigde Als je de minderjarigen ervan afhaalt, dan kom je uit op ongeveer 300.000 die mogen stemmen.

EDIT: bij de vorige verkiezingen was de opkomst in Nederland ongeveer 50% en kreeg de AKP zo'n 70% van de stemmen. Dat zou dan gaan om zo'n 100.000 mensen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Volgens het CBS wonen er zo'n 400.000 Turken in Nederland. Dat zijn alleen de eerste en tweede generatie allochtonen. Het aantal kiesgerechtigde Als je de minderjarigen ervan afhaalt, dan kom je uit op ongeveer 300.000 die mogen stemmen.

EDIT: bij de vorige verkiezingen was de opkomst in Nederland ongeveer 50% en kreeg de AKP zo'n 70% van de stemmen. Dat zou dan gaan om zo'n 100.000 mensen.

Maar voelt iemand die op de AKP stemt zich per definitie gegijzeld hier?
 

de waan

Well-known member
IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoeveel Turken zich hier nou 'gegijzeld' voelen. Misschien eens onderzoek naar doen en de resultaten dan sturen naar de Turkse ministerraad ofzo. Ik denk nl dat het nogal wel meevalt met hoeveel Turken zich gegijzeld voelen. Meestal zijn Turken goed ge?ntegreerd alhier en doen ze volop mee in de samenleving.
Het is niet meer dan anekdotisch bewijs maar toen bij de presentatie van onze selectie de spelers mochten opkomen met een zelf gekozen liedje kwam een van onze Turkse spelers op met "Schatje mag ik je foto" en een ander met vage muziekfeest op het plein-artiest. Integratie kan ook te ver doorschieten dus.
 

JFK

Well-known member
Een Turkse vriendin van mij zei dat Turken helemaal geen politieke acties mogen voeren in het buitenland. Deze wet schijnt zelfs door de AK partij te zijn opgesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan