Buitenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fenerium

Member
Gelukkig is meneer Erdogan goed bezig met de in zijn ogen terroristische Koerden en weet hij aanslagen van die kant heel goed te voorkomen...

Is die megalomaan nou alweer bezig? man man man, door zijn toedoen stroomt Turkije dagelijks vol met nog meer vluchtelingen. Leuke troef waar je Europa mee kan blijven bedreigen. Merendeels van de Turkse bevolking is de vluchteling ook helemaal zat, als Nederlanders xenofobisch zijn dan zijn de Turken dit in het kwadraat maar jammerlijk genoeg hoef je de doorsnee Turk in Nederland dit niet uit te leggen want die denken dat racisme en etnocentrisme enkel in Europa voorkomt.

Arabieren en Turken, nooit een goede combinatie geweest. De Turk vindt de Arabier achtergesteld en de Arabier moet niets hebben van die moderne seculiere non-islamistische Turken. Prop ze lekker nog meer bij elkaar voor eigen gewin, goed bezig.
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Dat denk ik ook. Hij neemt het huiswerk wat hij gekregen heeft wel heel serieus. Hij zeg er zelfs een tripje naar de VS voor af.
Die man komt er wel.

Hoe erg de peilingen ook beweren dat de helft van het Turkse volk achter Erdogan staat is niet dit het geval. Er wordt veel gesjoemeld met de cijfers. Ook de Nederlandse Turken zijn geen graadmeter omdat dit vooral nakomelingen zijn van plattelands Turken, die houden zich meer vast aan bepaalde tradities.

De verwesterde Turk ziet niets in Erdogan en wilt absoluut geen islamitisch bewind.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De peilingen genaamd verkiezingen zijn toch wel redelijk betrouwbaar?
 

Fenerium

Member
In Turkije brengen zelfs mensen die al ruim 10 jaar zijn overleden hun stem uit, met andere woorden corruptie in overvloed.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Sanders blijft winnen en Trump blijkt ook maar gewoon een loser.
Op naar de volgende ronde!

De marge is uiteindelijk ruim 13 procentpunt. De peilingen liepen uiteen van een zege voor Clinton met 6 procentpunt tot een zege voor Sanders met 8 procentpunt. Met deze uitslag zaten de opiniepeilers er weer flink naast.

De ruime zege voor Sanders komt niet helemaal als een verrassing. Clinton had de staat enkele dagen geleden al opgegeven. In eerdere staten, waar Sanders hetzelfde deed, zag je juist dat Clinton met een veel groter verschil won, dan de peilingen eerder aangaven.

Wat ik zorgwekkend aan de campagne van Clinton vind, is dat ze de laatste week kiezers van haar vervreemd. Eerder was er de media die negatieve berichten over Sanders plaatsen en prominente Clintonsupporters, die vrouwelijke Sandersstemmers beledigen.
De laatste weken is het echter Clinton zelf, die over de schreef gaat. Zo beledigde ze vorige week nog een Greenpeace-activist, die ze aanzag voor een lid van het campagneteam van Sanders en haar confronteerde met onaangename feiten, voor het verspreiden van "leugens". Nu vind ik zelf Greenpeace ook geen frisse club, maar dat is een ander verhaal. Een paar dagen geleden beledigde ze jonge Sandersstemmers door ze na?ef te noemen. Nu vraagt ze zich af of Sanders wel een "echte democraat" is, waarmee ze indirect de onafhankelijke kiezers beledigd, die ze nu misschien nog niet nodig heeft, maar wel in november.

De democraten gaan zaterdag stemmen in Wyoming. De republikeinen gaan een week later de resterende gedelegeerden verdelen in dezelfde staat. Vervolgens wordt er de 19e door beide partijen in New York gestemd, waar een flink aantal gedelegeerden op het spel staan. De verwachting was dat Trump en Clinton daar dik gaan winnen, maar volgens de peilingen is de voorsprong van Clinton teruggelopen naar zo'n 10%-punt. Trump scoorden in de laatste peilingen nog sterk in New York, maar hij heeft sindsdien wat klappen opgelopen.


Afgelopen weekend is er aan de democratische kant overigens ook nog wat merkwaardigs gebeurd. Ik gaf eerder al aan hoe bizar het systeem van "caucuses" werkt. In Nevada kreeg Clinton tijdens de eerste ronde 52,6% van de stemmen tegen 47,3% voor Sanders. Destijds werden gedelegeerden gekozen voor de tweede ronde. Die tweede ronde was afgelopen weekend en Sanders kwam daaruit met een zege van meer dan 10%-punt. De oorzaak lag met name in Las Vegas e.o. waar veel gedelegeerden niet opkwamen dagen. Half mei volgt de volgende en tevens laatste ronde, ook dan geldt dat de gedelegeerden wel op moeten komen dagen om geteld te worden... Het gevolg van afgelopen zaterdag is dat het verwachte aantal gedelegeerden iets is aangepast, in mei weten we de definitieve verdeling voor Nevada.
 

Ska P 187

Well-known member
Het zou mij verbazen enger Sanders niet wint van Clinton in New York. Breukelen in het huis baby!
Mocht hij daar niet met verschil winnen dan is het game over ben ik bang. Dan gaat de race waarschijnlijk tussen Cruz en Clinton (de rechter een linkerhand van Walstreet) en een onafhankelijke Trump.
Dan haal ik af met mijn interesse ben ik bang.
 

Batigoal

Well-known member
Het lijkt me ook wel in zijn voordeel spreken dat Cruz een latino is. Zo kunnen rechtse latino's die niet zo blij waren met Trump's uitspraken met een gerust hart op een conservatieveling stemmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan