Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ze heeft op zich goed werk geleverd over het algemeen, maar wat vernieuwing kan geen kwaad denk ik. Veel hangt af van wie haar op gaat volgen, er zijn zeker een aantal goede kandidaten.
 

Batigoal

Well-known member
Ze heeft op zich goed werk geleverd over het algemeen, maar wat vernieuwing kan geen kwaad denk ik. Veel hangt af van wie haar op gaat volgen, er zijn zeker een aantal goede kandidaten.
En zijn ze in Schotland nog steeds bezig met de onafhankelijkheid of is dat stilgevallen?
 

Pascallovic

Well-known member
Van het hooggerechtshof mogen ze geen referendum organiseren zonder toestemming van de regering in Londen. Geen idee wat ze dan nu als tegenreactie bekokstoven, of dat ze wanneer er verkiezingen zijn geweest in de UK en Labour de meerderheid heeft (Kan mij niet voorstellen dat de Tories hun positie weten te handhaven)een nieuwe poging gaan wagen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De tegenreactie wordt nu volop over gesproken. Er zijn ook geluiden dat Sturgeon juist een stapje opzij doet zodat iemand anders de vervolgkoers in kan gaan zetten.

Ik denk dat Noord-Ierland weleens als eerste weg kan gaan en dat Schotland dan volgt.
 

JMD

Well-known member
Dat is daar toch sowieso al langer een probleem? En die netanyahu zit daar ook al tijden…
 

Pascallovic

Well-known member
Dat is daar toch sowieso al langer een probleem? En die netanyahu zit daar ook al tijden…
Zit er pas 4 maanden😀

Voor de rest werkt democratie natuurlijk niet echt lekker met 5 landelijke verkiezingen in 3 jaar. Dan weet je wel dat er iets niet goed zit.
 

gevegt

Well-known member
De groenen hebben vandaag een Pyrrus overwinning geboekt.
De kerncentrales zijn dicht, maar Duitsland heeft meer energie nodig die op midden korte termijn uit gas of kolen moet komen wat duurder is en de praktisch geschoolde mensen in zwaar weer gaat brengen.
 

Maasveld

Well-known member
De groenen hebben vandaag een Pyrrus overwinning geboekt.
De kerncentrales zijn dicht, maar Duitsland heeft meer energie nodig die op midden korte termijn uit gas of kolen moet komen wat duurder is en de praktisch geschoolde mensen in zwaar weer gaat brengen.
En goed voor het milieu ook, gas en kolen.
 

JMD

Well-known member
De groenen hebben vandaag een Pyrrus overwinning geboekt.
De kerncentrales zijn dicht, maar Duitsland heeft meer energie nodig die op midden korte termijn uit gas of kolen moet komen wat duurder is en de praktisch geschoolde mensen in zwaar weer gaat brengen.
Echt ongelooflijk inderdaad... Over wel/niet kerncentrales bouwen kan ik me voorstellen dat je daar twijfels over hebt, maar als je die kerncentrales toch al hebt, waarom sluit je ze dan als het alternatief veel milieu-onvriendelijker is. Op die manier geef je voer aan theorieën dat het de milieubeweging helemaal niet om het milieu te doen is...
Eerder gingen ze ook al de mist in met die houtstook...

Overigens was het gisteren een fantastische dag voor wind/zonne-energie, de hele dag zon en flinke wind. Enige nadeel is nu dat er zoveel stroom beschikbaar was dat het de energieproducenten geld kostte (want er was teveel beschikbaar) ipv opleverde. Nou komen dagen als gisteren natuurlijk niet vaak voor (vaak óf zonnig óf flinke wind), maar hier moet toch wel iets mee gebeuren lijkt me.
 

gevegt

Well-known member
1x raden wie er als eerste een pardon krijgt als er een Republiek President wordt.

De oprichter van de Oath Keepers,een
Amerikaanse extreemrechtse groepering,
is veroordeeld voor zijn aandeel in de
Capitoolbestorming.

Stewart Rhodes heeft een celstraf van
18 jaar gekregen,de hoogste straf tot
nu toe.Tegen Rhodes was een celstraf
van 25 jaar geëist.Volgens de rechter
is Rhodes een aanhoudende dreiging en
een gevaar voor het land.

Rhodes werd in november 2022 na een
proces van twee maanden schuldig
bevonden aan "opruiende samenzwering".
Meer dan duizend mensen zijn al voor de
bestorming aangeklaagd en bijna 300
zijn ervoor veroordeeld.
 

JMD

Well-known member
1x raden wie er als eerste een pardon krijgt als er een Republiek President wordt.
Als Trump het weer wordt staan al die veroordeelden inderdaad in no-time weer buiten. Vwb een andere republikein heb ik mijn twijfels, heb het idee dat de Republikeinen ook steeds meer klaar zijn met Trump
 

Makanaky

Well-known member
Er heeft zich nog geen kandidaat met breed draagvlak gemeld. Zoals de kaarten er nu voor liggen, gaat Trump het vrij makkelijk redden om vervolgens weer door Biden verslagen te worden. Maargoed, in anderhalf jaar tijd kan een boel gebeuren. Eerst die Stop the Steal en FBI rechtzaken maar eens afwachten.
 
Bovenaan