Buitenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Erdogan is ook weer een keer op z'n pukkie getrapt

Volgens de kenners gaat hij nu even lastig doen tot hij herkozen is en stemt hij dan in met toetreding NAVO van Finland en Zweden. Neem aan dat je daar op doelt, maar nog niet op Geenstijl gekeken.
 

erka

Well-known member
Het lijkt me trouwens knap ingewikkeld om een onbestuurbare spionageballon op 18km hoogte met hele sterke winden en over duizenden kilometers precies boven bepaalde delen van de VS te krijgen. En bovendien satellieten kunnen vanuit de ruimte elk blikje cola fotograferen, dus waarom zo'n ouderwetse ballon inzetten is mij ook niet duidelijk.

Lang niet van overtuigd dat de VS gelijk heeft.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Het lijkt me trouwens knap ingewikkeld om een onbestuurbare spionageballon op 18km hoogte met hele sterke winden en over duizenden kilometers precies boven bepaalde delen van de VS te krijgen. En bovendien satellieten kunnen vanuit de ruimte elk blikje cola fotograferen, dus waarom zo'n ouderwetse ballon inzetten is mij ook niet duidelijk.

Lang niet van overtuigd dat de VS gelijk heeft.
Aan de andere kant, waarom zo op je pik getrapt zijn als er inderdaad sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ben benieuwd wat er waar is van die meldingen dat er nog zo'n ballon per ongeluk in Latijns-Amerika zweeft.
 

erka

Well-known member
Aan de andere kant, waarom zo op je pik getrapt zijn als er inderdaad sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ben benieuwd wat er waar is van die meldingen dat er nog zo'n ballon per ongeluk in Latijns-Amerika zweeft.

Ook dat is waar. Het is maar een raar verhaal.
 

Mario

Well-known member
Het lijkt me trouwens knap ingewikkeld om een onbestuurbare spionageballon op 18km hoogte met hele sterke winden en over duizenden kilometers precies boven bepaalde delen van de VS te krijgen. En bovendien satellieten kunnen vanuit de ruimte elk blikje cola fotograferen, dus waarom zo'n ouderwetse ballon inzetten is mij ook niet duidelijk.

Lang niet van overtuigd dat de VS gelijk heeft.
Dat dus, vreemd verhaal.

En nu krijg je dus straks een discussie als men de resten uit de oceaan pikt. Amerika zal zeggen dat er spionage materiaal in de ballon zat, en China dat Amerika dat geplaatst heeft.

De piloot schijnt al een held te zijn voor het neerschieten van een ballon 😄
 

Maasveld

Well-known member
Aan de andere kant, waarom zo op je pik getrapt zijn als er inderdaad sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ben benieuwd wat er waar is van die meldingen dat er nog zo'n ballon per ongeluk in Latijns-Amerika zweeft.
Het blijft natuurlijk wel de VS he.
 
Bovenaan