Buitenlandse politiek

ALenstra

Well-known member
Crisis in Duitsland. Bondskanselier Olaf Scholz ontslaat zijn minister van financiën Christian Lindner.

gevegt

Well-known member
Opvallende statistiek zeg. Dan moet Duitsland wel het land in Europa zijn met het langste geen vervroegde verkiezingen
De procedures schijnen het dan ook erg lastig te maken.
Gezien de achtergrond van het ontstaan van de republiek, is het wel logisch.

JMD

Well-known member
Sowieso dat er om vertrouwen van de Bondsdag gevraagd wordt.
De rest weet ik niet uit mijn hoofd.
Ja, dat gaan ze (pas in januari!!!!) doen.
Eigenlijk gek. Stel dat de Bondsdag zegt: 'nee, ga maar door'. Dan ben je daar lekker mee...

JMD

Well-known member
Weer zo'n rechtse die buiten zijn boekje gaat.
Die minister van Financiën houdt gewoon de hand op de knip... Logisch, Duitsland zit in een recessie.
Bleek toch dat van het kernenergie af gaan niet echt handig is als je ook geen (Russisch) gas mag importeren. De roze klimaatdroom van de Groenen werkt gewoon niet economisch gezien. Maar goed, dat was al bekend natuurlijk.

gevegt

Well-known member
Die minister van Financiën houdt gewoon de hand op de knip... Logisch, Duitsland zit in een recessie.
Bleek toch dat van het kernenergie af gaan niet echt handig is als je ook geen (Russisch) gas mag importeren. De roze klimaatdroom van de Groenen werkt gewoon niet economisch gezien. Maar goed, dat was al bekend natuurlijk.
Hij heeft papieren gelekt. Dat was de laatste druppel die hem de kop heeft gekost.
De kerncentrales zijn door Merkel gesloten. Heeft niets met de Groenen te maken maar met de ramp in Japan.

gevegt

Well-known member
Je bedoelt die uit 2011 waar uiteindelijk welgeteld 1 iemand na 4 jaar aan overleed? ;)
(https://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_nuclear_accident_casualties)
(en 2000 aan de gevolgen van de verplaatsing na de ramp...)
Klopt.
De tijd dat het CDU aan de macht was blijkt gewoon heel slecht geweest te zijn. Ze hebben alles op gas en kolen gezet, en ook wat op windenergie, de zware industrie kon zo blijven doen wat ze altijd al deden. Veel te weinig geïnvesteerd in de infrastructuur waardoor nu het openbaar vervoer hopeloos faalt en ik weet niet hoeveel bruggen bijkans op instorten staan, waardoor de doorstroom van bijvoorbeeld militair materieel vele omwegen moet maken.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Klopt.
De tijd dat het CDU aan de macht was blijkt gewoon heel slecht geweest te zijn. Ze hebben alles op gas en kolen gezet, en ook wat op windenergie, de zware industrie kon zo blijven doen wat ze altijd al deden. Veel te weinig geïnvesteerd in de infrastructuur waardoor nu het openbaar vervoer hopeloos faalt en ik weet niet hoeveel bruggen bijkans op instorten staan, waardoor de doorstroom van bijvoorbeeld militair materieel vele omwegen moet maken.

Dat krijgen/hebben wij in Nederland ook binnenkort.

Bovenaan