Buitenlandse politiek

erka

Well-known member
Vooral met de bruggen is het hier ook slecht gesteld.

Hebben al voorbeelden: aquaduct bij Sneek, viaduct bij Purmerend, verschillende spoordijken. Kwestie van tijd voordat het bij ons net zo'n zootje wordt als in Duitsland. Komt ook omdat er veel meer zwaar verkeer op de weg is als waarop die kunstwerken zijn berekend.

gevegt

Well-known member
Hebben al voorbeelden: aquaduct bij Sneek, viaduct bij Purmerend, verschillende spoordijken. Kwestie van tijd voordat het bij ons net zo'n zootje wordt als in Duitsland. Komt ook omdat er veel meer zwaar verkeer op de weg is als waarop die kunstwerken zijn berekend.
Dat klopt, met de toevoeging dat ze dat al jaren weten maar de investeringen hebben uitgesteld.

zwammy

Well-known member
Israël en libanon gaan praten over een staakt het vuren. Dit na inmenging van bijna president Trump.

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben erg benieuwd wat dat "oplossen" precies inhoudt gezien de nogal pro Israël figuren die hij om zich heen heeft.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nou ja, als ze al gaan praten zal Libanon toch iets van perspectief zien.
Vergeet niet dat het conflict van Israël met Hezbollah is, niet Libanon zelf. Er is een groot verschil, Hezbollah vertegenwoordigt alleen Sjiieten, met 31,2% de kleinste van de 3 grote religieuze groepen (Soennieten 31,9%, Christenen 32,4%). En natuurlijk lang niet alle Sjiieten steunen ze. Soennieten en Christenen in Libanon lijden ook onder Hezbollah. De Libanese regering heeft het ook vaak niet echt op Hezbollah (zacht uitgedrukt). Maar omdat Iran achter ze zit, zijn ze sterker dan het Libanese leger. Dus Libanon kan afspreken wat ze willen, als Hezbollah het niet ziet zitten betekent dat niet zoveel. En als ze (in de ogen van Hezbollah) te ver gaan in toenadering richting Israël / het westen, kan Hezbollah ingrijpen, waardoor de Libanese regering altijd in een moeilijke positie zit.

Natuurlijk kan je wel met de Libanese regering praten om te hopen tot een gezamenlijke aanpak te komen, ik vermoed dat dat de intentie is, maar het is vrij complex daar.

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
@Kralinger: 31% sjiieten, 32%soennieten en 44%christenen? Dat is 107%... :)
Zijn er mensen met 2 geloven daar?
Je ziet het, nooit zomaar op Wikipedia vertrouwen, daar haalde ik het vandaan. :ROFLMAO:

Volgens deze link zijn de Christenen 32,4% van de bevolking. Dat klopt dan meer, nog steeds de grootste groep overigens. Ik heb mijn post aangepast.

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan