Buitenlandse politiek

Batigoal

Well-known member
Met bronvermelding bij een artikel ben je wel gedekt geloof ik. Maar heel af en toe wordt een betaald artikel in zijn geheel geplaatst, bijvoorbeeld van VIPRO. Dat lijkt me niet de bedoeling en ik kan me voorstellen dat je daar problemen mee kunt krijgen als site.

Ska P 187

Well-known member
Ik geloof dat fair use in dit geval zo'n beetje inhoudt een alinea pakken en daarna doorverwijzen naar het gehele artikel.
Buiten het legale verhaal ook wel zo prettig wanneer je niet ge?nteresseerd bent in het hele verhaal.

JMD hierbij ben ook jij gebant van met name de wedstrijdtopics. Zeker wanneer het seizoen weer op zijn einde loopt.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een van de landen die nu al aangekondigd heeft een stokje voor het "WTO scenario" te gaan steken is Argentini?. Je kan wel raden wat die als prijs willen voor het intrekken van hun veto...

Atreides

Well-known member
Zo doen beschaafde mensen dat Atreides... :oops:

Ik mee dat dit voorheen op SQ de luie variant was die niet geaccepteerd werd.

Verder heb ik me altijd laten vertellen dat je verdacht veel kan maken als je de bron maar vermeld (wat is dus gedaan heb).

Ik geloof dat fair use in dit geval zo'n beetje inhoudt een alinea pakken en daarna doorverwijzen naar het gehele artikel..

Heb je daar een bron van?

Buiten het legale verhaal ook wel zo prettig wanneer je niet ge?nteresseerd bent in het hele verhaal.

Is dit stiekem niet gewoon je hele punt?

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlandse politiek

Het Verenigd Koninkrijk van Engeland, Wales, Guernsey, Jersey, Man en Gibraltar is straks wat rest?

Atreides

Well-known member
Als Argentinie gaat dwarsliggen bij de WTO voor wat eilandjes heb ik wel een donkerbruin vermoeden wat Spanje gaat doen voor een niet nader te noemen rots.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het Verenigd Koninkrijk van Engeland, Wales, Guernsey, Jersey, Man en Gibraltar is straks wat rest?

Jersey, Guernsey en Man horen nu al niet bij het Verenigd Koninkrijk. Ze zitten nu ook al niet in de EU. Op mijn werk handelen met die gebieden en moeten we het (bijvoorbeeld m.b.t. BTW) als niet-EU export behandelen.

Als Argentinie gaat dwarsliggen bij de WTO voor wat eilandjes heb ik wel een donkerbruin vermoeden wat Spanje gaat doen voor een niet nader te noemen rots.

Spanje heeft nog wel enigszins belang bij een goede relatie met het VK vanwege handel en de vele burgers die in elkaars landen wonen. Dat wil niet zeggen dat ze niet gaan proberen lastig te doen, maar ze hebben wel belang bij een goede afhandeling van de situatie. Handel tussen Argentini? en het VK is heel erg beperkt dus die kunnen rustig heel erg lastig doen zonder dat ze veel te verliezen hebben.

Atreides

Well-known member
Gibraltar was toch ook massaal tegen de Brexit?

Ja met Stalinistische afstand. Overigens is Gibraltar ook tegen een hereniging met Spanje. Maar ja, dat was toen de UK nog onlosmakelijk verbonden leek met de EU.

Spanje heeft nog wel enigszins belang bij een goede relatie met het VK vanwege handel en de vele burgers die in elkaars landen wonen. Dat wil niet zeggen dat ze niet gaan proberen lastig te doen, maar ze hebben wel belang bij een goede afhandeling van de situatie. Handel tussen Argentini? en het VK is heel erg beperkt dus die kunnen rustig heel erg lastig doen zonder dat ze veel te verliezen hebben.

Waar. Maar goed UK is toch al de zwakkere partner t.o.v. de EU. Dus ik sluit niet uit dat Spanje sowieso haar leverage even wil uitponden.

Wat zijn de argumenten eigenlijk tegen een Brexit?

Dat de Atreides er droevig van wordt. Maar dat zal voor de meeste mensen dus een argument zijn v??r de Brexit.

Houd het vast wel zo'n beetje mee op.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Mogen ze dat zo maar, want het lijkt me sterk (en vooral dom) namelijk. Ze hebben hun refer?ndum al gehad daar.
Klopt. Maar als het VK de EU uit gaat is dat best een grote verandering (om het eufemistisch uit te drukken). Dus dan kan ik me voorstellen dat er een nieuw referendum komt.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ja met Stalinistische afstand. Overigens is Gibraltar ook tegen een hereniging met Spanje. Maar ja, dat was toen de UK nog onlosmakelijk verbonden leek met de EU.

M.b.t. Gibraltar ben ik benieuwd of er dan weer een nieuw plan komt om de verantwoordelijkheid over Gibraltar te delen tussen het VK en Spanje. Dat was eerder ruim afgewezen, maar een open grens en toegang tot de EU markt met Spanje zonder de banden met het VK volledig door te snijden zou nu misschien populairder zijn. Desnoods kan je naar een soort "Andorra-constructie" gaan, waarmee Gibraltar officieel onafhankelijk wordt maar onder bescherming van zowel het VK als Spanje (Andorra heeft dat met Spanje/Frankrijk).

Bovenaan