Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member
Hahahaha, die gast denkt dat de EU nu gaat bewegen.,...

Dat is echt het idiote. Vraag me ook af hoeveel van die 430 tegenstemmers dat gedaan hebben omdat ze denken dat de EU nog wel gaat bewegen. Idiote na?viteit.

gevegt

Well-known member
Dat is echt het idiote. Vraag me ook af hoeveel van die 430 tegenstemmers dat gedaan hebben omdat ze denken dat de EU nog wel gaat bewegen. Idiote na?viteit.

Het VK kan een deal krijgen ala Zwitsersland of Noorwegen. Maximaal ( op de grens van Noord Ierland na )
Geven ze meer weg, heb je de poppen aan het dansen in Europa. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar Labour dus wel de grootste. Dus Corbyn heeft wel een klein succes als dat zo doorgaat. Maar goed, ook bij Labour is niet iedereen pro of tegen Brexit.

Labour is net zo goed verdeeld inderdaad. En met deze uitslag moeten ze met de SNP samenwerken voor een meerderheid. De SNP heeft aangegeven daarvoor open te staan, maar Labour geeft telkens aan dat ze de SNP uitsluiten.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het VK kan een deal krijgen ala Zwitsersland of Noorwegen. Maximaal ( op de grens van Noord Ierland na )
Geven ze meer weg, heb je de poppen aan het dansen in Europa. Dat gaan ze natuurlijk nooit doen.

Dat lijkt me ook de enige manier. Dan zullen de voorstanders van Brexit plotseling realiseren dat veel dingen hetzelfde blijven, maar we dan geen invloed meer hebben op de regels die nog steeds gevolgd moeten worden.

gevegt

Well-known member
Dat lijkt me ook de enige manier. Dan zullen de voorstanders van Brexit plotseling realiseren dat veel dingen hetzelfde blijven, maar we dan geen invloed meer hebben op de regels die nog steeds gevolgd moeten worden.

Als Boris al zegt dat er iets beters moet komen uit Europa, weet je dat de leavers verloren hebben.
Wat er verder ook gebeurd, het zal nooit meer worden zoals het geweest is.

Mario

Well-known member
Het einde van de soap is dat ze straks gewoon in de EU blijven. Zonder deal eruit zal een complete chaos worden.

JMD

Well-known member
Precies.
Hoe is deze deal in verhouding tot de deal met Zwi en Nor?

Labour is net zo goed verdeeld inderdaad. En met deze uitslag moeten ze met de SNP samenwerken voor een meerderheid. De SNP heeft aangegeven daarvoor open te staan, maar Labour geeft telkens aan dat ze de SNP uitsluiten.
Waarom wil Labour dat niet?

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Waarom wil Labour dat niet?

Voor een groot deel rancune omdat de SNP Labour grotendeels weggevaagd heeft in Schotland (de meeste SNP'ers zijn ex-Labour). Voor een deel ook omdat samenwerking met een partij die wilt dat het Verenigd Koninkrijk uit elkaar valt, ze weer stemmen zou kunnen kosten in Engeland.

gevegt

Well-known member
Dat zou weer eens tijd worden, alweer 300 jaar geleden of zo ... moeten ze wel Elizabeth in een harnas op een paard krijgen :duim:

Zo veel achter lopen ze nu ook weer niet. Ze komt dan gewoon in een Centurion tank om de orde te herstellen.,

erka

Well-known member
Wat zou de reden kunnen zijn dat het VK niet dezelfde deal heeft gekregen als Zwi en Nor?

Zwi en Nor zijn allereerst nooit lid geweest dus dat maakt het al anders. Verder wil volgens mij het nee-kamp geen Zwi-Nor constructie omdat dat nog teveel EU-regelgeving is.

gevegt

Well-known member
Wat zou de reden kunnen zijn dat het VK niet dezelfde deal heeft gekregen als Zwi en Nor?

Omdat ze al jaren een luis in de pels zijn geweest en zich ver boven het continent verheven voelden. Dat telt in de politiek nog veel meer mee dan in het dagelijks leven.

gevegt

Well-known member
Zwi en Nor zijn allereerst nooit lid geweest dus dat maakt het al anders. Verder wil volgens mij het nee-kamp geen Zwi-Nor constructie omdat dat nog teveel EU-regelgeving is.

Boris lijkt het nu wel een optie te vinden. Zonder de betalingen natuurlijk.

Bovenaan