Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member
ORDERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

:jerry:

Lijkt me een heerlijk baantje... Is hetzelfde als ik doe in mijn les, alleen hoef ik dan geen lessen voor te bereiden, en is het salaris naw iets beter... :p (alhoewel het pond aardig devalueert)

gevegt

Well-known member
Lijkt me een heerlijk baantje... Is hetzelfde als ik doe in mijn les, alleen hoef ik dan geen lessen voor te bereiden, en is het salaris naw iets beter... :p (alhoewel het pond aardig devalueert)

Een goede leraar hoeft zijn stem niet te verheffen.

JMD

Well-known member
Toch best een prestatie van Labour dat ondanks deze chaos en de enorme splitsing in de Conservatieven, ze nog niet eens bovenaan staan in de peilingen. Best een prestatie van Corbyn.

Hoe staat het er nu voor qua peilingen dan?

Want dat is idd het punt: stel dat die motie van wantrouwen het redt, wat gaat er dan gebeuren? Eind maart komt steeds dichterbij, en zolang er geen nieuwe regering is kan er ook niet onderhandeld worden en ligt alles stil.

gevegt

Well-known member

Want dat is idd het punt: stel dat die motie van wantrouwen het redt, wat gaat er dan gebeuren? Eind maart komt steeds dichterbij, en zolang er geen nieuwe regering is kan er ook niet onderhandeld worden en ligt alles stil.

Zo ver is het nog lang niet. Morgen gaan de twee partijen weer met elkaar praten.
Het zou me niets verbazen als ze het allemaal nog afblazen.

Pascallovic

Well-known member

Ach nieuwe verkiezingen lossen het probleem toch niet op. Alsof een nieuwe samenstelling van het parlement wel ergens een meerderheid voor krijgt.

erka

Well-known member
Een goede leraar hoeft zijn stem niet te verheffen.

Doet me denken aan een oom van mij die leraar in basisonderwijs is geweest. Hij zei altijd dat hij onderwijzers direct kon herkennen als spreker. Gewoon wachten tot het stil wordt.

JMD

Well-known member
Ach nieuwe verkiezingen lossen het probleem toch niet op. Alsof een nieuwe samenstelling van het parlement wel ergens een meerderheid voor krijgt.
Nee inderdaad.

Het zou me niets verbazen als ze het allemaal nog afblazen.
Dat zou wel heel gek zijn, dat is namelijk 2 jaar lang totaal niet aan de orde geweest als optie, zelfs het idee van een 2e referendum haalde het niet.

stc

Well-known member
Ik zou wel eens willen weten wie de 16 onthouders zijn. Deze zijn gewoon niet voor en niet tegen de deal.

gevegt

Well-known member
Doet me denken aan een oom van mij die leraar in basisonderwijs is geweest. Hij zei altijd dat hij onderwijzers direct kon herkennen als spreker. Gewoon wachten tot het stil wordt.

Vader gevegt heeft 40 jaar in het onderwijs gezeten en nooit zijn stem hoeven te verheffen. Ik kan mij nog heel goed herinneren hoe een directielid een kantine vol met automonteurs probeerde te vertellen wie in welke bus moest gaan om naar de Rai te komen. Niemand luisterde. Pa gevegt nam het over en kuchte 1x in de microfoon en de kantine viel direct stil.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zou wel eens willen weten wie de 16 onthouders zijn. Deze zijn gewoon niet voor en niet tegen de deal.

Van die 16 zijn er 7 Sinn Fein (nemen zetels niet in), 4 "tellers" (worden niet in de totalen opgenomen, maar het zijn er 2 voor en 2 tegen), en de kamervoorzitter. Dat zijn er 12, dus er zijn maar 4 echte "onthouders". Dat kunnen mensen zijn die gewoon niet aanwezig zijn voor welke reden dan ook of die er wel zijn en bewust niet stemmen.

Bovenaan