Buitenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Aha, het is de schuld van Trump dat er mensen met een iq van 60 mensen met een iq van 60 gaan aanvallen :duim:

Dat jij met het argument van de hoogte van het IQ komt aanzetten deed me glimlachen. Vooral omdat je het in 1 zin zet met Trump.

Pascallovic

Well-known member
De VS heeft zich opgeworpen om de Koerden bij te staan omdat die de grootste vernietigers van IS zijn. Iedereen die ook maar een greintje van de situatie af weet waarom de VS hun altijd gesteund heeft. Trump zet er eigenhandig een streep door. Zelfs twee van zijn naaste medewerkers hebben direct ontslag genomen omdat ze weten wat er gaat gebeuren.
Ja, dat bijstaan van de VS was zo indrukwekkend toen de Turken Afrin binnentrokken. Dat noem je schijnbaar steunen vanuit de VS. Twee medewerkers die ontslag nemen. Dat zou indruk maken als ze de eerste in 2 jaar waren. Echter zijn er al meer dan 20 medewerkers hun voorgegaan. Het is eerder nieuws als er een week niemand opstapt.

gevegt

Well-known member
Ja, dat bijstaan van de VS was zo indrukwekkend toen de Turken Afrin binnentrokken. Dat noem je schijnbaar steunen vanuit de VS. Twee medewerkers die ontslag nemen. Dat zou indruk maken als ze de eerste in 2 jaar waren. Echter zijn er al meer dan 20 medewerkers hun voorgegaan. Het is eerder nieuws als er een week niemand opstapt.

Dat zegt dus veel over hun leider. Dat nu zijn waarnemer in Syri? en zijn defensieminister zijn opgestapt zegt veel over de situatie in de VS.

Dat de Turken Afrin mochten binnentrekken heeft alles te maken met de kracht van de Turken, die als NAVO bondgenoot hun grensgebied zogenaamd mochten verdedigen . Dat ze niet verder zijn gegaan heeft alles te maken met de aanwezige, slechts bijna 3000 VS militairen aan de grond, die niet alleen de Koerden helpen maar ook actief zijn in het Koerdische gedeelte van Irak en Iran.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
https://nos.nl/artikel/2266741-brit...y-haast-te-maken-als-brexit-deal-strandt.html

Een plan B in 3 dagen mocht plan A sneuvelen. Makkie, nu ze al meer dan 2 jaar met plan A dat het bij lange na niet gaat halen bezig zijn.:duim:

De stemmingen deze week laten wel enigszins de nieuwe verhoudingen zien. Er zijn nu 20 pro-EU Conservatieven die zich tegen de eigen regering opgesteld hebben en op "Europese" zaken nu consequent met de oppositie mee stemmen. Daarmee is er een evt. meerderheid om uitstel te krijgen voor de uittredingsdatum.

Ska P 187

Well-known member
Ik vind onderhand en dat is niet verstandig, dat de EU ze die mogelijkheid maar niet moeten geven.
Of ze trekken die brief in of ze flikkeren binnen de tijd maar op met of zonder deal.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik vind onderhand en dat is niet verstandig, dat de EU ze die mogelijkheid maar niet moeten geven.
Of ze trekken die brief in of ze flikkeren binnen de tijd maar op met of zonder deal.

Op zich kan ik je geen ongelijk geven dat je zo denkt, van mij mag die brief volledig ingetrokken worden. Het is wel zo dat die brief altijd eenzijdig ingetrokken kan worden, dus als je die brief intrekt en opnieuw indient, heb je gewoon 2 jaar verlenging te pakken.

Bovenaan