Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat laatste denk ik niet. Want er zitten ook een hoop Spanjaarden in GB, en de Spaanse overheid zal willen voorkomen dat die zo meteen ook als 'illegaal' worden gezien.
Daar zal wel (net als met veel andere landen) gewoon een deal over gesloten worden.

Vergeet niet dat Spanje eisen kan stellen. Er zijn vele malen meer Britten in Spanje dan Spanjaarden in GB. Bovendien zijn Britten in Spanje vaak niet economisch actief (gepensioneerden), terwijl Spanjaarden in GB dat over het algemeen wel zijn (veel arbeiders, medisch personeel e.d.).

Ik verwacht nog steeds dat er een deal komt, maar de EU heeft duidelijk een betere onderhandelingspositie dan GB. Vooral aangezien de Britse regering onderling niet eens kan beslissen wat ze willen.

Ska P 187

Well-known member
Ik denk dat Spanje de over het algemeen hoog opgeleide Spanjaarden graag terug ziet komen die in GB wetkzaam zijn, maar wie weet.
Grootste probleem zit m voor de Brittse pensionados in Spanje m denk ik vooral in het feit dat ze niet meer gratis ziekenfonds verzekerd zullen zijn en er dus een particuliere verzekering zullen moeten afsluiten, iets dat prijzig kan zijn op hoge leeftijd.
Voor de rest zie ik het voorlopig nog niet zo'n vaart lopen.

erka

Well-known member
Zo, Noord-Korea trekt zich dus niks aan van de vredestichter Trump en zijn "akkoord".

Pascallovic

Well-known member
Alsof er ooit iemand zich iets heeft aangetrokken van de fopsancties die de VN heeft uitgesproken. Maar goed het beleid om een keer met de vijand te praten heeft niet jouw voorkeur? Overigens heeft Trump na dat akkoord Noors Korea nog steeds een groot gevaar genoemd, dus het is niet dat hij ze vertrouwd of zo.

ElSimao

Active member
Dat vind jij, de USA en Israel denken daar anders over volgens mijn bronnen.

En jij denkt dat dat naar aanleiding van een objectief en onafhankelijk onderzoek gebeurd is? Is toch allemaal geopolitiek man.

De grootste schurkenstaten in die regio zijn Saudi-Arabie en Israel. In die volgorde. Maar die hebben veel geld en invloed, dus daarom is Trump (en alle eerdere Amerikaanse presidenten) poeslief tegen die lui. Is er alweer een nieuwe zending wapenexports naar die vrouwenhaters toegestuurd om meer oorlog in Yemen te voeren of moet the Don zijn omkoopgeld nog ontvangen?

Ska P 187

Well-known member
Alsof geopolitiek geen goede cq geldige redenen voortbrengt. Heel veel geld verdienen bijvoorbeeld.

JMD

Well-known member
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2501516/juncker-komt-met-voorstel-schaf-verzetten-klok-af

[sarcasmemodus aan] Dat is dan de eerste keer dat Juncker iets doet wat 'de mensen willen' [sarcasmemodus uit]

Nu serieus: ben wel benieuwd welke tijd men dan gaat handhaven. Volgens mij hebben velen die nu zeggen 'zomertijd behouden' niet door dat de zon dan pas tegen 10 uur opkomt in december.
Ik vraag me ook altijd af of de mensen die zeggen dat ze 'niet wennen aan het klok verzetten' dan ook niet op vakantie gaan naar een land dat in een andere tijdzone zit dan Nederland.
Ik ben juist voor het verzetten van de klok, dan hebben we in de winter tenminste niet pas tegen 10 uur licht, maar in de zomer wel lekker laat in de avond licht (en niet om 4.00 ofzo al zonlicht).
Overigens vraag ik me af of we ?berhaupt wel de zomertijd mogen aanhouden, dan komen we permanent in UTC+02 uit, daarvoor liggen we volgens mij veel te westelijk. Of zijn daar geen wereldwijde afspraken over?

Bovenaan