Buitenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoezo is de Daily Mail dan zo achteruitgegaan?

Mwah, het was altijd al een waardeloos rioolkrantje. Het is alleen de laatste jaren nog erger geworden. Zoals gezegd, zelfs Wikipedia weigert de Daily Mail als bron te accepteren tegenwoordig.

JMD

Well-known member
Erdogan de winnaar van de verkiezingen. Goh, verrassend.
Hij mag opnieuw 10 jaar president zijn (want de nieuwe grondwet is ingegaan dus gaat men opnieuw beginnen met tellen van ambtstermijnen).

ALenstra

Well-known member
DENK zal daar ook blij mee zijn? Hun aanhangers hebben trouwens de Rotterdamse burgemeester met de dood bedreigd.

zwammy

Well-known member
Aha, ze verwachten dat er zo'n 80.000 migranten gaan marcheren van Griekenland naar midden en west Europa (dui,zwe,ned,fra,bel,eng). Gezellig. Hopelijk zijn de Je bent welkom in mijn land mensen niet op vakantie in die tikd

zwammy

Well-known member
Trump stopt met geld geven aan de Palestijnen. Het blijkt dat ze dat geld geven aan de familie van zelfmoordterroristen. Hoe hoger het aantal slachtoffers, hoe hoger de beloning. Misschien nog eens kijken voordat we weer een 555 actie beginnen voor de ongelukkige kindjes daar.

U.G.

Well-known member
De president van Portugal op bezoek bij Trump.

hmmm senhor Presidente de Sousa, nogal misplaatst snobisme. En Trump heeft gelijk : Ronaldo zal nooit president kunnen worden, en wel omdat het gros van het volk zodanig in clubisme is geworteld dat het zelfs moeite heeft om het eigen land te steunen op het WK.

JMD

Well-known member
https://nos.nl/artikel/2240643-ook-boris-johnson-stapt-op-brits-kabinet-wankelt.html

Dat gaat toch echt weer richting verkiezingen... En maart 2019 komt steeds dichterbij.

Overigens is (als ik het goed begrepen heb) de soft Brexit die May nu 'uitonderhandelt' heeft vooral een vorm van wel de lasten en niet de lusten. (Het VK moet wel voldoen aan bepaalde Europese eisen, maar mag niet meebeslissen over het beleid) Lijkt me toch ook niet wat de pro-Brexitstemmers wilden.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
https://nos.nl/artikel/2240643-ook-boris-johnson-stapt-op-brits-kabinet-wankelt.html

Dat gaat toch echt weer richting verkiezingen... En maart 2019 komt steeds dichterbij.

Overigens is (als ik het goed begrepen heb) de soft Brexit die May nu 'uitonderhandelt' heeft vooral een vorm van wel de lasten en niet de lusten. (Het VK moet wel voldoen aan bepaalde Europese eisen, maar mag niet meebeslissen over het beleid) Lijkt me toch ook niet wat de pro-Brexitstemmers wilden.

Yep, lekkere chaos weer. Overigens heeft May nog niks "uitonderhandeld". Ze heeft haar "wensenlijstje" voor de EU bekend gemaakt, waarmee ze de onderhandelingen in wil. Of dat werkelijk gaat gebeuren is met deze crisis natuurlijk zeer de vraag.

Atreides

Well-known member

Die Brexiteers hebben gestemd voor een optie die nooit op tafel heeft gestaan. Een lalala-land van unicorns en elfjes.

David Allen Green van de Financial Times heeft daar een vrijwel onophoudelijke stroom inhoudelijke artikelen en stukjes over geschreven in de FT of op Twitter.

Lalalala-Land of Brexiteers:
https://pbs.twimg.com/media/Dhn3ApGWAAA3xUd.jpg:large

De red lines van de Brexiteers beteken feitelijk een economische zelfmoord.
5a394c31160000783ecf2154.jpeg

Atreides

Well-known member
Yep, lekkere chaos weer. Overigens heeft May nog niks "uitonderhandeld". Ze heeft haar "wensenlijstje" voor de EU bekend gemaakt, waarmee ze de onderhandelingen in wil. Of dat werkelijk gaat gebeuren is met deze crisis natuurlijk zeer de vraag.

Ook zonder de crisis gaat dit niet gebeuren. De positie van de UK is ongekend zwak.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ook zonder de crisis gaat dit niet gebeuren. De positie van de UK is ongekend zwak.

Oh, dat klopt, maar zonder de crisis zou ze in ieder geval verder in de onderhandelingen gaan. Of ze eruit zou komen is een tweede.

Al gaan nieuwe verkiezingen niks oplossen, want Jeremy Corbyn in Labour lijkt in hetzelfde lala-land te leven en bovendien is die partij zo mogelijk nog meer verdeeld onderling dan de Conservatieven. Dan lijkt het nog waarschijnlijker dat er uiteindelijk een Noorwegen- of Zwitserland-stijl deal uitkomt die de "centristen" in beide partijen samen met pro-Europese partijen als SNP, Plaid Cymru, Green Party & Liberal Democrats door het lagerhuis weten te krijgen. Als je die samen zet (en dus de extreme kanten in zowel Labour als Conservatieven negeert) heb je namelijk gewoon een meerderheid.

Bovenaan