Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member

Weer iemand die van dwang houdt. Wat is dat toch met de huidige generatie politici, ze kunnen alleen maar in dwang denken. Coronabeleid, asielbeleid, wooncrisis, energiecrisis, klimaat enz...
"We will propose a mandatory target for reducing electricity use at peak hours."
En de zin ervoor 'flatten the curve'... Die kennen we.

Hoe wil ze dat in hemelsnaam gaan bereiken? En dan vervolgens gek vinden dat men gaat tegenstribbelen.
Misschien dat ze zelf als EU eens het goede voorbeeld kunnen geven en 1 van de 2 vergaderlocaties afstoten, scheelt energie, geld, klimaat (want geen onnodig heen- en weer gependel)....
 

zwammy

Well-known member
In Italië gaat een vrouw de verkiezingen winnen, maar het is niet de goede vrouw dus dreigt de eu al voor de uitslag met sancties. Nu is Italië niet echt een land dat wakker ligt van dreigingen net als Hongarije en Polen. De verkiezingen in Oostenrijk lijken ook richting een verkeerde kant uit te gaan dus we zullen als eu hondje wat meer moeten gaan betalen. Worden we toch wat armer met z'n allen.
 

ALenstra

Well-known member
Jaja, Giorgia Meloni. Interessante vrouw. Links maakt zich nu al zorgen want ze schijnt nogal rechts te zijn.
 

Maasveld

Well-known member
In Italië gaat een vrouw de verkiezingen winnen, maar het is niet de goede vrouw dus dreigt de eu al voor de uitslag met sancties. Nu is Italië niet echt een land dat wakker ligt van dreigingen net als Hongarije en Polen. De verkiezingen in Oostenrijk lijken ook richting een verkeerde kant uit te gaan dus we zullen als eu hondje wat meer moeten gaan betalen. Worden we toch wat armer met z'n allen.
Je doelt op de uitspraak van Von der Leyen?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De eerste brieven van conservatieve parlementariërs om een motie van wantrouwen in Liz Truss te eisen schijnen al gestuurd te zijn. Het gaat weer goed.
 

Pascallovic

Well-known member
De eerste brieven van conservatieve parlementariërs om een motie van wantrouwen in Liz Truss te eisen schijnen al gestuurd te zijn. Het gaat weer goed.
Hebben ze daar geen regel dat je een x-periode geen motie van wantrouwen mag indienen als iemand net door de leden gekozen is? Ze hebben immers ook een regel dat je na een vertrouwensstemming een jaar(?) geen nieuwe kan houden.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hebben ze daar geen regel dat je een x-periode geen motie van wantrouwen mag indienen als iemand net door de leden gekozen is? Ze hebben immers ook een regel dat je na een vertrouwensstemming een jaar(?) geen nieuwe kan houden.
Het schijnt dat die regel niet telt als iemand net gekozen is. Dus in theorie mag het. Nogal een enorme zooi nu daar. Normaal is het vaak Labour die de vuile was buiten hangt, terwijl de Tories alles binnenskamers houden en naar buiten als één komen. Nu is het andersom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, ze maakt er ook wel een gelijk een klerezooi van of laat het iig gebeuren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Help me even, ik volg de Britse politiek de laatste tijd wat minder, maar wat heeft Truss dan al fout gedaan?


De voorgenomen plannen van Truss zorgen er tot dusver onder andere voor dat de koers van de Pond van de glijbaan naar beneden gaat en dat de Britse staatsobligaties worden gedumpt. IMF die de UK op de vingers tikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Thanks

Ook knap. Truss zit 3 weken op haar post, waarvan 10 dagen het land stillag wegens het overlijden van de koningin... En alsnog nu al op de vingers getikt door het IMF... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Thanks

Ook knap. Truss zit 3 weken op haar post, waarvan 10 dagen het land stillag wegens het overlijden van de koningin... En alsnog nu al op de vingers getikt door het IMF... :)
Yep, nogal een prestatie. Dat krijg je als je zo iemand naar voren schuift. Er waren wel degelijk fatsoenlijke kandidaten in de leiderschapsrace. Er zaten er een paar tussen die ik goede politici vind. Ongeacht dat het niet mijn partij is en ik dus met hen het op redelijk wat punten oneens ben, vind ik die mensen sterke politici die hun verantwoordelijkheid nemen en sterke principes hebben. De beste op dat gebied vond ik Tom Tugendhat. Maar hij (en de andere fatsoenlijke kandidaten) lag er al erg vroeg uit.
 
Bovenaan