Buitenlandse politiek

JMD

Well-known member

Atreides

Well-known member
https://www.telegraaf.nl/financieel/2023950271/lagarde-haalt-uit-naar-nederland?utm_source=t.co

Ze heeft met het eerste natuurlijk gelijk, dat het begrotingsoverschot gebruikt moet worden.'

Maar die laatste opmerking geeft maar weer eens aan hoever de EU/ECB van de gewone werkelijkheid staat... Beetje Marie-Antoinetteachtig: 'als ze geen brood hebben, waarom eten ze dan geen cake?

Ik las ook een artikel in het FD over de uitspraken van Lagarde en daar stond niet zoiets. Wat mij doet vermoeden dat de Telegraaf weer eens lekker aan het framen is geslagen.

Maar zelfs als zou Lagarde het hebben gezegd (wat inderdaad niet overdreven handig is).
1. Banen zijn belangrijker dan rente, gruwelijk veel belangrijker;
2. De ECB heeft een groot verschil gemaakt in het temmen van de Euro en economische crisis;
3. Ook zonder ECB hadden we een lage rente gehad door vergrijzing in Europa/Japan/China en mindere mate de VS terwijl ook de banken in China, de VS, Engeland en Japan bezig zijn de rente laag te houden.
Eeuh? Een deftig rendement op de spaarrekening is toch echt in de categorie 'nice to have'.

Ska P 187

Well-known member
Je bedoelt kinderen die mensen hebben doodgeschoten en mensen hebben onthoofd?
Die daartoe gedwongen zijn ja die bedoel ik en ook de kinderen die dat niet gedaan hebben.
Plus wat ze in het dagelijkse leven in het kalifaat hebben meegemaakt ?

Juist ja daarom, het zijn kinderen. Die verdienen altijd een tweede kans. Sterker zij hebben die nog niet eens gehad.
Zekere voor het onzekere nemen en lekker daar laten , anders komen zulk soort kinderen hier op school.

Lekkere wereld, waarin zelfs kinderen al compleet worden afgeschreven.

SanMark.

Well-known member
Die daartoe gedwongen zijn ja die bedoel ik en ook de kinderen die dat niet gedaan hebben.

Juist ja daarom, het zijn kinderen. Die verdienen altijd een tweede kans. Sterker zij hebben die nog niet eens gehad.

Lekkere wereld, waarin zelfs kinderen al compleet worden afgeschreven.

Ja je kunt die kinderen ook hier volkomen verknipt naar school sturen, geef je ze hier nog een tweede en derde kans voordat ze hun handje op houden en van een uitkering gaan genieten.

Zulke families hebben al hun rechten verspeeld jammer voor die kinderen maar die moet je hier niet willen hebben.

Maasveld

Well-known member
De volwassenen lijken me als kind ook dermate ge?ndoctrineerd dat ze nooit beter hebben geweten. Lastig verhaal, aan de ene kant haal je een hoop potenti?le ellende op je hals als je ze hierheen haalt, aan de andere kant ga je de vicieuze cirkel nooit doorbreken als je niets/te weinig doet.

Ska P 187

Well-known member
Ja je kunt die kinderen ook hier volkomen verknipt naar school sturen, geef je ze hier nog een tweede en derde kans voordat ze hun handje op houden en van een uitkering gaan genieten.

Zulke families hebben al hun rechten verspeeld jammer voor die kinderen maar die moet je hier niet willen hebben.

De kinderen zijn echter Nederlanders (neem ik aan) en hebben helemaal nog niets verspeeld. Daar zijn het kinderen voor.

Ska P 187

Well-known member
De volwassenen lijken me als kind ook dermate ge?ndoctrineerd dat ze nooit beter hebben geweten. Lastig verhaal, aan de ene kant haal je een hoop potenti?le ellende op je hals als je ze hierheen haalt, aan de andere kant ga je de vicieuze cirkel nooit doorbreken als je niets/te weinig doet.

Dat niet beter weten lijkt me sterk, zeker als je in Nederland bent opgegroeid.
Een beetje pittige pubertijd en daarin foute mensen tegenkomen kan je al heel ver de verkeerde kant op doen opgaan.
Maar goed om die ouders gaat mij het niet.

Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
De kinderen zijn echter Nederlanders (neem ik aan) en hebben helemaal nog niets verspeeld. Daar zijn het kinderen voor.

Nee, die zijn veelal in de zandbak geboren uit een extremistische moeder die spuugt op de Westerse wereld.

ALenstra

Well-known member
Maakt niet uit. Die ben je kwijt als je je aansluit bij een groepering die een bedreiging is voor Nederland.

Batigoal

Well-known member
Volgens mij wordt er zolang mogelijk getreuzeld met een definitief besluit omdat het onderzoek naar mogelijke oorlogsmisdaden nog bezig is. Wanneer dat kan worden vastgesteld, sta je als staat juridisch sterker om ze te weigeren. Of zelfs om het Nederlands burgerschap af te nemen.

Bovenaan