Buitenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Wel jammer dat ie vicevoorzitter van de commissie blijft, terwijl hij eerder nog had aangegeven niet voor een ander baantje beschikbaar te zijn.

JFK

Well-known member
Het zal me echt aan m’n reet roesten of hij wel of niet een job heeft in Brussel.

JMD

Well-known member
Booooeeee weg met de EU!!

Ik ben helemaal niet tegen de EU, alleen maken ze zichzelf ongelooflijk belachelijk met dit soort benoemingen, en wordt de EU daar niet sterker van. Als de EU sterker (en geloofwaardiger!) wil worden, zullen ze toch mensen op belangrijke posten moeten die kwaliteit hebben. Ik ben geen fan van de persoon Timmermans, maar je kan niet ontkennen dat hij kwaliteiten heeft die echt gepast hadden op 1 van die posten.

Atreides

Well-known member
https://twitter.com/brexitblog_info/status/1147024809081151488

Mooi stukje van Andrew Neil, die de benoemingen van de nieuwe EU-officials even haarfijn fileert.
De EU is bezig zichzelf ten gronde te richten met dit soort beleid.

Wel hele simpele argumenten van de beste man.

Zou jou ongetwijfeld ook uitmaken voor huurling voor het dictatorschap als het hem paste.

Wat mij betreft ben je als Brit sowieso wel af als je begint te zeuren over andermans provincies.

Atreides

Well-known member
Ik ben helemaal niet tegen de EU, alleen maken ze zichzelf ongelooflijk belachelijk met dit soort benoemingen, en wordt de EU daar niet sterker van. Als de EU sterker (en geloofwaardiger!) wil worden, zullen ze toch mensen op belangrijke posten moeten die kwaliteit hebben. Ik ben geen fan van de persoon Timmermans, maar je kan niet ontkennen dat hij kwaliteiten heeft die echt gepast hadden op 1 van die posten.

Kun jij me vertellen waarom deze mensen niet alleen niet goed genoeg zijn maar ook nog eens belachelijke keuzes zijn?

Als ik het goed begrijp heeft Timmermans weer een van de machtigste baantjes verkregen. Kun jij dat bevestigen?

Pascallovic

Well-known member
Als ik het goed begrijp heeft Timmermans weer een van de machtigste baantjes verkregen. Kun jij dat bevestigen?
Hangt er vanaf hoe je 'machtigste baantjes' definieert. Hij zou weer vicevoorzitter van de commissie worden, alleen dan met iets minder macht dan de vorige keer omdat de andere vicevoorzitterschappen van de commissie wat zijn verstevigd. Ook staan de functies van commissie voorzitter, buitenland coordinator, voorzitter Europese raad en voorzitter ECB hoger aangeschreven. Dus ja hoe machtig moeten we die functie van Timmermans inschalen?

Moet overigens nog zien dat de verdeling van functiesdoor het Europees parlement komt overigens. Men was 'not amused' dat geen van de spitzenkandidaten het uiteindelijk is geworden.

JMD

Well-known member
Kun jij me vertellen waarom deze mensen niet alleen niet goed genoeg zijn maar ook nog eens belachelijke keuzes zijn?
Die werden door die Brit al opgenoemd. Je mag toch aannemen dat iemand die je op de hoogste posten zet verstand van zaken heeft en ook aangetoond heeft competent te zijn...

Batigoal

Well-known member
Ik vind het wel apart dat de EU-kritische landen geen Timmermans willen en daarvoor in de plaats een nog meer pro-EU-kandidaat willen aanstellen. Dan heeft Timmermans zich wel heel onpopulair gemaakt.

JMD

Well-known member
Ik vind het wel apart dat de EU-kritische landen geen Timmermans willen en daarvoor in de plaats een nog meer pro-EU-kandidaat willen aanstellen. Dan heeft Timmermans zich wel heel onpopulair gemaakt.
Waarom zou dat laatste zijn? Ik heb serieus echt geen idee.

Bovenaan