Je wil dus eigenlijk zeggen dat je wel lid van een club mag worden, maar als je dan niet tot een belangrijk deel behoort je eigenlijk gewoon je bek dicht moet houden en hebt te doen wat de grote leiders willen../QUOTE]
Ha nee, je mag sowieso zoveel zeggen je wilt natuurlijk.
Verder heb je bij kwalificerende meerderheden een kwalificerende meerderheid nodig hoe je die vergaart is helemaal aan jezelf. Mag best wel worden opgemerkt dat het relatieve gewicht van ??n inwoner van Malta veel zwaarder weegt dan ??n inwoner van Duitsland.
Het is wat Pascallovic zegt, de club is te groot geworden.
Wellicht.
Men wilde richting een Verenigde Staten van Europa, nam dus maar iedereen aan die ook maar enigszins wilde
Dan hadden er nog wel plus honderd landen bijgezeten of meer. Verder onderschat je nogal de graagte waarmee landen willen toetreden.
zonder zich te realiseren dat de club te onbestuurbaar werd
1) ik zie niks onbestuursbaars;
2) ik heb de discussie toen al gelezen in de kranten. Laten we nu niet doen alsof de leiders hier al tientallen jaren winsten wat eventuele consequenties zouden kunnen zijn van een uitbreiding.
. Niet alleen door de grootte (28 landen besturen is simpelweg lastiger dan 15), maar ook doordat er totaal andere visies de EU binnen kwamen. Je kan simpelweg een oosteuropeaan niet vergelijken met een westeuropeaan en
Ik heb die annologie ook wel eens gezien bij Nederland. Verder ondschat jij het verschil dat de VS lang intern had.
. Dat alles door dezelfde mal willen pushen gaat gewoon niet lukken.
Is dus ook niet de bedoeling.