Buitenlandse politiek

Atreides

Well-known member
Ik heb serieus echt geen idee.

Polen en Hongarije worden door commissie en Timmerfrans hard aangepakt op het imploderen van hun rechtstaat.

Lijkt overigens meer te spelen bij bijvoorbeeld Itali?, maar voor de Visegrad landen (Polen, Hongarije, Slowakije en Tsjechi?) is voor de volle 100% de reden.

JMD

Well-known member
Polen en Hongarije worden door commissie en Timmerfrans hard aangepakt op het imploderen van hun rechtstaat.

Lijkt overigens meer te spelen bij bijvoorbeeld Itali?, maar voor de Visegrad landen (Polen, Hongarije, Slowakije en Tsjechi?) is voor de volle 100% de reden.

Oke. Maar dat zijn dan 5 landen, van de 27/28. Dus 22/23 landen hebben dat probleem niet met hem...

Atreides

Well-known member
Oke. Maar dat zijn dan 5 landen, van de 27/28.

Klopt. Grootste probleem is ook simpelweg dat het geen Christen Democraat is. Maar dat heeft verder niks te maken met de persoon van Timmerfrans.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/30/eu-topbaan-timmermans-kansrijk-maar-nog-niet-binnen-a3965597

Dus 22/23 landen hebben dat probleem niet met hem...

Ik sluit niet uit dat ze in andere Oost Europese landen waar de democratie en rechtstaat ook niet optimaal is ook een tikkeltje bang zijn voor Timmerfrans.

Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Hangt er vanaf hoe je 'machtigste baantjes' definieert. Hij zou weer vicevoorzitter van de commissie worden, alleen dan met iets minder macht dan de vorige keer omdat de andere vicevoorzitterschappen van de commissie wat zijn verstevigd. Ook staan de functies van commissie voorzitter, buitenland coordinator, voorzitter Europese raad en voorzitter ECB hoger aangeschreven. Dus ja hoe machtig moeten we die functie van Timmermans inschalen?

Moet overigens nog zien dat de verdeling van functiesdoor het Europees parlement komt overigens. Men was 'not amused' dat geen van de spitzenkandidaten het uiteindelijk is geworden.

ECB is geen politieke plek. Is dus wat mij betreft derde/vierde man. Waarbij Timmerfrans volgens het NRC sterk aan macht heeft gewonnen t.o.v. de vorige keer.

Pascallovic

Well-known member
ECB is geen politieke plek. Is dus wat mij betreft derde/vierde man. Waarbij Timmerfrans volgens het NRC sterk aan macht heeft gewonnen t.o.v. de vorige keer.
De ECB zou geen politieke plek moeten zijn, maar is het wel. Het is geen toeval dat het rentebeleid van Draghi vooral gunstig voor het zuiden was, terwijl voor het noorden de rente wel wat sneller omhoog had gemogen.

Atreides

Well-known member
De ECB zou geen politieke plek moeten zijn, maar is het wel.

De ECB is nog steeds onafhankelijk. Ondanks dat haar benoeming w?l steeds politieker wordt.

Het is geen toeval dat het rentebeleid van Draghi vooral gunstig voor het zuiden was, terwijl voor het noorden de rente wel wat sneller omhoog had gemogen.

Past op zichzelf natuurlijk in zijn persoonlijke visie. Die richtingen strijd is overigens identiek aan de richtingenstrijd die de FED kent (alleen plakken we daar niet het labeltje zuid of noord op de bankier).

JMD

Well-known member

Ska P 187

Well-known member

Het proberen te dwingen tot opnemen van (moslim) vluchtelingen heeft ook niet geholpen.
Zowiezo uitspraken als dat de islam al 2000 jaar (...) deel uitmaken van de cultuur in Europa vallen in bepaalde delen van oost Europa cq voormalige kolonies minder goed.

Atreides

Well-known member
Zou kunnen ja, maar ik vind die site nou niet echt een site die snel aan hoaxen zou doen.

De financi?le pers kan zich er helemaal niks bij voorstellen.

Het proberen te dwingen tot opnemen van (moslim) vluchtelingen heeft ook niet geholpen.
Zowiezo uitspraken als dat de islam al 2000 jaar (...) deel uitmaken van de cultuur in Europa vallen in bepaalde delen van oost Europa cq voormalige kolonies minder goed.

Klopt. Maar dat is slechts bijvangst.

JMD

Well-known member
https://twitter.com/kvanbrempt/status/1151790693184147456

Tsja, populisme moet je ook niet willen. Allemaal bedacht door domme mensen die er niks van snappen. Laat het maar aan de EU-politici over om te bedenken wat het volk moet vinden.

Ik liep van de week in Leipzig, bij de Nikolaikirche. Vanuit die kerk begonnen in september 1989 de Maandagsdemonstraties, die elke week groeiden in omvang en zorgden daarmee indirect voor de val van de muur. Hun slogan was: 'wir sind das Volk'. 30 jaar later heb je met dit soort politici weer dat soort demonstraties nodig blijkbaar. :p

Maasveld

Well-known member
https://twitter.com/kvanbrempt/status/1151790693184147456

Tsja, populisme moet je ook niet willen. Allemaal bedacht door domme mensen die er niks van snappen. Laat het maar aan de EU-politici over om te bedenken wat het volk moet vinden.

Ik liep van de week in Leipzig, bij de Nikolaikirche. Vanuit die kerk begonnen in september 1989 de Maandagsdemonstraties, die elke week groeiden in omvang en zorgden daarmee indirect voor de val van de muur. Hun slogan was: 'wir sind das Volk'. 30 jaar later heb je met dit soort politici weer dat soort demonstraties nodig blijkbaar. :p
Hoezo?

Bovenaan