JMD
Well-known member
Hoe lang gaat dit door? Tot dat er 2 overblijven?
Jep, of als iemand de meerderheid van stemmen heeft (als ik het goed heb).
Hoe lang gaat dit door? Tot dat er 2 overblijven?
Jep, of als iemand de meerderheid van stemmen heeft (als ik het goed heb).
Het gaat door tot er 2 overblijven, dan gaan de leden tussen de laatste 2 stemmen.
Vandaag is de volgende stemronde waarna er dus 4 over zijn. Morgenochtend en morgenmiddag zijn er ook stemrondes. Morgenavond weten we dus wie de laatste 2 zijn (ofwel wie het tegen Boris Johnson opneemt bij de leden).
Mijn hemel, wat een onzin om ook door te blijven gaan als iemand een meerderheid heeft...
Dus het kan zo meteen ook zo zijn dat de leden de nr.10 afgevallen man/vrouw kiezen?Niet helemaal, de leden hebben namelijk de laatste stem. Deze stemrondes zijn alleen tussen de parlementari?rs, die de lijst naar 2 terugbrengen om vervolgens de leden de laatste keuze te geven. De leden kunnen een andere voorkeur hebben dan de parlementari?rs.
Dus het kan zo meteen ook zo zijn dat de leden de nr.10 afgevallen man/vrouw kiezen?
Waarom stemmen ze dan niet 1x (desnoods met bv punten geven zoals bv op het songfestival), dan kan je toch ook de voorkeur van de parlementari?rs laten blijken?
Als iedereen die op Gove had gestemd nu op Hunt stemt, dan is Johnson toch nog winnaar. Tenzij veel Johnsonstemmers nu ineens overstappen maar dat is ontzettend onwaarschijnlijk. Kortom, beslist.