Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wigboldus

Well-known member
In de tijd dat de bijbel is geschreven was homoseksualiteit, en dus ook de liefde die daar bij hoort, het heel normaal bij de Romeinen. Jaren daarvoor ook bij de Grieken. Gezien de overheersing is het onmogelijk dat de schrijvers van de bijbel dit niet wisten.

Deels komt het uit verhalen ver voor Jezus en deels na de tijd van Jezus. In beide gevallen bestond vast liefde tussen mannen wel, maar wordt daar nooit de nadruk op gelegd.
 

Wigboldus

Well-known member
Wat staat er in over seks met kinderen?

(Serieuze vraag trouwens)

Voor zover ik weet wordt er geschreven dat seks bedoeld is tussen een man en vrouw binnen een huwelijk of verbintenis. Trouwen is echter niet voor kinderen (al was je in de tijd van de bijbel rond je 12 al volwassen).
 

Wigboldus

Well-known member
Hoe denk jij daar over?

Homoseksualiteit? Lastig om hier in een paar zinnen daar iets nuttigs over te vertellen. Ik doe dat liever in real life met iemand. Wat ik er wel over wil zeggen: Pure liefde tussen 2 mannen is alleen maar iets moois en ik denk dat God daar helemaal niets op aan te merken heeft. Ik vind dat je op grond van de bijbel niet kunt zeggen dat een liefdevolle homoseksuele relatie slecht is. En al is het een zonde.....je moet de daden en de persoon los van elkaar zien. Ik zal een homo nooit anders behandelen of anders naar kijken dan een hetero iemand. In mijn kerkgemeenschap zijn ook wel homoseksuele stellen. In hoeverre ze dat ook in de praktijk brengen weet ik niet en wil ik ook niet weten.
 

gevegt

Well-known member
Ja, ik wordt ook niet echt blij van al die oorlogsverhalen in het oude testament. Waarom dat allemaal op die manier moest vraag ik mij ook af. Ik zie hierin een gebroken wereld die er nog steeds is. Overigens was je een daar veel sneller een vrouw. Een meisje van 12 was al een vrouw, daarvoor was je een kind.
Je moet het dan ook in de context lezen en interrumperen met de cultuur die toen heerste. Het 1 op 1 vertalen van de bijbel of koran naar deze tijd is gewoon belachelijk en geeft aan dat als mensen dat wel doen, of onwetend zijn of een beetje van het padje zijn geraakt.
 

Marinos

Well-known member
Homoseksualiteit? Lastig om hier in een paar zinnen daar iets nuttigs over te vertellen. Ik doe dat liever in real life met iemand. Wat ik er wel over wil zeggen: Pure liefde tussen 2 mannen is alleen maar iets moois en ik denk dat God daar helemaal niets op aan te merken heeft. Ik vind dat je op grond van de bijbel niet kunt zeggen dat een liefdevolle homoseksuele relatie slecht is. En al is het een zonde.....je moet de daden en de persoon los van elkaar zien. Ik zal een homo nooit anders behandelen of anders naar kijken dan een hetero iemand. In mijn kerkgemeenschap zijn ook wel homoseksuele stellen. In hoeverre ze dat ook in de praktijk brengen weet ik niet en wil ik ook niet weten.
En als je beste maat homo is?
 

Wigboldus

Well-known member
Je moet het dan ook in de context lezen en interrumperen met de cultuur die toen heerste. Het 1 op 1 vertalen van de bijbel of koran naar deze tijd is gewoon belachelijk en geeft aan dat als mensen dat wel doen, of onwetend zijn of een beetje van het padje zijn geraakt.

Precies, zo zie ik de bijbel ook.
 

gevegt

Well-known member
Gelukkig leren we ze wel voetballen,

Twaalf Iraanse fotomodellen moeten 1
tot 6 jaar de cel in omdat ze tijdens
hun werk te westers gekleed waren.Als
ze hun straf hebben uitgezeten,mogen ze
twee jaar lang niet in de mode werken
en niet naar het buitenland reizen.

Het gaat om acht vrouwelijke modellen
en vier mannen.Ze hadden geposeerd voor
kledingmerken die online adverteren.
Volgens de rechters hebben vooral de
vrouwen de regels overtreden.Ze droegen
geen hoofddoek of sluier en daarmee
"moedigden ze moreel verval aan".

De Iraanse overheid is al langer bezig
met een campagne tegen modereclame en
fotomodellen op internet.
 

Pascallovic

Well-known member
Zeer benieuwd naar de motivering. Het scheelt namelijk of je nu 1 jaar of 6 jaar moet brommen. Wat hebben die van 6 jaar allemaal meer gedaan?
 

ALenstra

Well-known member
Zwammy: Toen was Iran veel vrijer en onder Amerikaans invloed. De Sjah was ruimdenkender dan de ayatollahs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan