Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Een oprechte 'wat dan?'
Amsterdam zou een stedenband met Tel Aviv en Ramallah aangaan, maar toen ging links dwarsliggen, want Tel Aviv = Israel en wat die met de Palestijnen doet kan niet. Maar nu de autoriteiten in Istanbul een Gay-pride neerslaan horen we links niet om deze stedenband te verbreken. Lijkt mij dat in beiden gevallen er gehandeld wordt op een manier waarmee je in niet geassciocieerd wilt worden.

Oh ja toen Groenlinks en PvdA nog in het college zaten in 2014 waren ze wel voor een stedenband met Tel Aviv.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Jezelf als de Gay Capital van de wereld presteren, een stedenband met het Gay-pride neerslaande Istanbul hebben en de homofobe Moslims lekker hun gang laten gaan in Amsterdam.
 

Janssen

Well-known member
Nou nee, op geen enkel front zelfs.
Of je moet van lelijke wijven houden en jou een beetje kennende.
Bovendien hebben die geen Middelandse zee.
Ik ben toch wel benieuwd geworden eigenlijk of je iets op kunt noemen dat Spanje niet kan overtreffen.
Kom maar op.

De steden, de kustlijnen, het eten, de vrouwen. En Portugezen maken geen stieren dood.
 

Ska P 187

Well-known member
Amsterdam zou een stedenband met Tel Aviv en Ramallah aangaan, maar toen ging links dwarsliggen, want Tel Aviv = Israel en wat die met de Palestijnen doet kan niet. Maar nu de autoriteiten in Istanbul een Gay-pride neerslaan horen we links niet om deze stedenband te verbreken. Lijkt mij dat in beiden gevallen er gehandeld wordt op een manier waarmee je in niet geassciocieerd wilt worden.

Oh ja toen Groenlinks en PvdA nog in het college zaten in 2014 waren ze wel voor een stedenband met Tel Aviv.

Precies. Jezelf als de Gay Capital van de wereld presteren, een stedenband met het Gay-pride neerslaande Istanbul hebben en de homofobe Moslims lekker hun gang laten gaan in Amsterdam.

Okay duidelijk, nee daar moet je dan inderdaad niets mee te maken willen hebben als Amsterdam zijnde of eigenlijk zowiezo niet.
Jammer, ik vond Istanbul wel een mooie stad eigenlijk.
 

Ska P 187

Well-known member
De steden, de kustlijnen, het eten, de vrouwen. En Portugezen maken geen stieren dood.

Of je kent Spanje niet, of je loopt me weer op te naaien.
Ik neem aan dat laatste, maar ik ben bang voor het eerste.
Ach en dat van die stieren, ik zou eerst me eerst maar eens wat drukker maken over die bioindustrie in Nederland en je wat meer verdiepen in het stierenvechten. Dan snap je dat het eigenlijk wel meevalt, in ieder geval in vergelijking met.
 

Janssen

Well-known member
Of je kent Spanje niet, of je loopt me weer op te naaien.
Ik neem aan dat laatste, maar ik ben bang voor het eerste.
Ach en dat van die stieren, ik zou eerst me eerst maar eens wat drukker maken over die bioindustrie in Nederland en je wat meer verdiepen in het stierenvechten. Dan snap je dat het eigenlijk wel meevalt, in ieder geval in vergelijking met.

Je vergeet optie 3. Ik ken Spanje en ben bloedserieus.
 

Ska P 187

Well-known member
Als je wilt leg het me uit, want wat je me nu verteld heb ik werkelijk nog nooit gehoord en dan overdrijf ik niet.
Wat heeft Portugal dat Spanje niet heeft, sterker nog maakt het zelfs een beter vakantie land.
 

Shayman

New member
Nu ben ik nooit in Portugal geweest maar dat zou me momenteel meer trekken dan Spanje terwijl het tot mijn 30e ongeveer volkomen andersom was maar als vakantieganger heb je voor Spanje maar een paar groepen:

- Barcelona, cultureel lang weekend
- Benidorm e.d., bejaarden-bingo
- De brave dorpen aan de Oostkust, voor de gezinnetjes
- De minder brave dorpen daar, voor h??l veel dronken sletjes en 2 weken je lever en lul zo kapot mogelijk zien te maken

Momenteel val ik niet in die 4 groepen dus het is blijkbaar heel persoonlijk waar iemands voorkeur ligt.
 

zwammy

Well-known member
Amsterdam zou een stedenband met Tel Aviv en Ramallah aangaan, maar toen ging links dwarsliggen, want Tel Aviv = Israel en wat die met de Palestijnen doet kan niet. Maar nu de autoriteiten in Istanbul een Gay-pride neerslaan horen we links niet om deze stedenband te verbreken. Lijkt mij dat in beiden gevallen er gehandeld wordt op een manier waarmee je in niet geassciocieerd wilt worden.

Oh ja toen Groenlinks en PvdA nog in het college zaten in 2014 waren ze wel voor een stedenband met Tel Aviv.

En het meest absurde is nog wel dat Tel Aviv een stedenband heeft met Gaza. Dus hier lopen ze te roepen dat Isra?l slecht is en daar snappen ze er werkelijk geen flikker van. Nu zijn die stedenbanden vooral om de bureaucraten wat mooie uitstapjes te gunnen van het geld van de burger maar het is op zn minst weer eens frapant.
 

Ska P 187

Well-known member
Wat levert zo'n stedenband eigenlijk op, behalve die reisjes. Gaat er een handelsdelegatie mee ofzo van een bepaalde stad?
 

Ska P 187

Well-known member
@ shayman. Dat snap ik, maar dan zou je eens richting het noorden van Atlantisch Spanje kunnen gaan. Neem je wel een gokje met het weer, maar is compleet anders. Qua alles.
Maar Janssen komt met de Algarve aanzetten. Daar moet ik, zonder er zelf ooit geweest te zijn overigens, erg om lachen omdat ik elk jaar teleurgestelde vakantiegangers alsnog een huisje kan verhuren dankzij diezelfde Algarve.
Ik had wat serieuze tips verwacht daar ik het land best beter wil leren kennen, maar dan niet de Algarve.
 

Janssen

Well-known member
Portugal heeft ook nog Madeira wat ik persoonlijk echt prachtig vond.

Neem wel een extra onderbroek mee in het vliegtuig want landen daar is een verschrikking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan