Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Denk het wel. De meesten zijn doktoren, professoren en andere weledel zeergeleerden dus we hebben het hier echt over een uitzondering.

Ik maak me nergens druk om. Gewoon een kwestie van openbare plekken vermijden.
En niet reageren op gratis eten bij de McDonalds. Ik zou zeggen trap er niet in mensen.
 

SuikerBrood

Well-known member
In deze steeds meer globaliserende wereld ga je ook steeds meer gekken krijgen die (vinden ze zelf) geen plek in de maatschappij krijgen. En daar zitten dus ook Shintoisten, Moslims, Christenen of Atheisten tussen.
 
Laatst bewerkt:
G

Gast

Guest
In deze steeds meer globaliserende wereld ga je ook steeds meer gekken krijgen die (vinden ze zelf) geen plek in de maatschappij krijgen. En daar zitten dus ook Shintoisten, Moslims, Christenen of Atheisten tussen.
Heeft veel te maken met het verlies van samenhang sinds de geleidelijke globalisering die optrad na circa de opkomst van TV, massamedia et cetera. Dit is de volgende fase in de geschiedenis, na de ontzuiling, ontideologisering en het postmodernisme.
 

SuikerBrood

Well-known member
Heeft veel te maken met het verlies van samenhang sinds de geleidelijke globalisering die optrad na circa de opkomst van TV, massamedia et cetera. Dit is de volgende fase in de geschiedenis, na de ontzuiling, ontideologisering en het postmodernisme.

Oh, eens. Maar het trekt wel weer bij. Samenleving moet er nog even een antwoord op vinden.
 
G

Gast

Guest
Oh, eens. Maar het trekt wel weer bij. Samenleving moet er nog even een antwoord op vinden.
Ik ben geen pessimist. Er zijn in het verleden talloze momenten geweest waarbij een groot deel van de mensheid wanhopig was over de toekomst van de wereld, ik noem een Cubacrisis of de eerste jaren van de Tweede Wereldoorlog. Het grote gevaar is bekrompenheid en populisme, maar uiteindelijk trekken leugens toch altijd aan het kortste eind.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hop en weer een gek in Japan dit keer. 19 doden inmiddels.

Opvallend. Japan heeft juist veel minder last van de globaliserende wereld in de zin dat ze nauwelijks asielaanvragen goedkeuren. Weinig invloeden op de Japanse cultuur. Vorig jaar of het jaar ervoor een record van goedkeuringen met 14. Dit soort incidenten gebeuren met doorgeslagen figuren kunnen kennelijk overal gebeuren. Deze valt aardig in de categorie Tristan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat het in Duitsland aan de gewelddadige computerspelletjes ligt.
 

Batigoal

Well-known member
Al-Shabab laat ook van zich horen met twee zelfmoordaanslagen op het vliegveld van Mogadishu. Veel doden met waarschijnlijk de nodige toeristen.
 

inhethoekje

Active member
Arnold Karskens sloeg gisteren de spijker op zijn kop, soms is het een aparte kerel maar gisteravond tikte hij de Linkse kerk even flink op de oren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan