Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
De leger staat in zijn recht. Secularisatie van Turkije is in gevaar en volgens de grondwet mag het leger dan ingrijpen.
 

zwammy

Well-known member
Zie vooral toeterende en feestvierende turken op CNN. Maar misschien heeft de NOS andere beelden.
 

Pascallovic

Well-known member
Staatsgreep waarschijnlijk mislukt. Zal er niet rustiger op worden in Turkije. Zullen flinke repressies volgen van Erdogan.
 

Ska P 187

Well-known member
Dat wordt niets met die staatsgreep, dat was mijn eerste gedachte gisteren en blijkt vandaag gewoon waarheid.
Moet je ook niet willen, die tijden zijn toch wel voorbij lijkt me.
 

fortuna1987

Well-known member
NOS-ploeg gisteravond in Rotterdam nog aangevallen door een paar Turkse jongeren. Die hebben volgens mij heimwee naar de propaganda tv in hun thuisland.
 

Ska P 187

Well-known member
Het is jammer dat je in Turkije ook niet echt alternatieven hebt, vanuit mijn oogpunt dan, qua politieke partijen.
Alles beter dan een militaire junta overigens.
 

Miramar

Well-known member
Overal in Europa schreeuwende mensen de straat op. Ik ben dat door elkaar geschreeuw en ongecontroleerd gedoe zo beu en het komt gewoon deze kant op....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hup leger! Heeft DENK al gereageerd?

Jazeker:

DENK zei:
Democratie heeft overwonnen

Turkije heeft sinds haar bestaan veel te lijden gehad onder militaire coups. Maar vannacht is het Turkse volk opgestaan en laten zien op te komen voor de democratie. Democratie heeft het gewonnen van de tanks en de wapens.

Wij hopen dat al die mensen in Turkije maar ook in Nederland, die familie, vrienden en/of dierbaren hebben in Turkije en te maken hebben gehad of nog steeds te maken hebben met onzekerheid, gauw meer duidelijkheid krijgen. Wij hopen dat de rust gauw terugkeert in Turkije. Nu is het tijd om de rust te bewaren en de democratie haar werk te laten doen.

Stappen even over de historische regel dat het leger mag/moet ingrijpen zodra de seculiere staat in gevaar is. Ik zou Turkije ook niet als toonbeeld van democratie aanhalen.
 

gevegt

Well-known member
Gelukkig heeft de democratie gewonnen. Eindelijk kan nu definitief de macht van het leger beperkt worden.
 

Ceephax

New member
Erdogan stond onder enorme druk de laatste tijd, dus qua timing is dit natuurlijk ideaal voor hem. Hij krijgt voorlopig weer alle steun vanuit de hele wereld. Complot theorien kunnen weer van stal gehaald worden,
 

A345

New member
Zie vooral toeterende en feestvierende turken op CNN. Maar misschien heeft de NOS andere beelden.

Dat waren er dus vrij weinig. Jammer wel. Die Turken, die werkelijk in alles een complottheorie zien om het oh zo machtige Turkije een hak te zetten op social media worden er ook niet gezelliger op. Die totaal kritiekloze houding richting Erdogan is storend en toont maar weer eens aan hoe weinig mensen nodig hebben om blind in een persoon te geloven.

Ik las een keer een comment van een Turkse Nederlander die gelooft dat de Nederlandse overheid Turkije probeert te saboteren, omdat het vliegveld van Istanbul nu groter is dan Schiphol qua personenvervoer. Dan denk je toch van waar gaat dit over. Maar dit zijn dus wel je landgenoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan