Hij zat op een top ij Mongoli?Ik blijf me altijd verbazen over al die leiders van landen die in weelde leven maar als het te heet wordt onder de voeten opeens in een lullig schemerig kamertje het volk toespreken.
Staatsgreep waarschijnlijk mislukt. Zal er niet rustiger op worden in Turkije. Zullen flinke repressies volgen van Erdogan.
Erdogan heeft alle ruimte om een absoluut schrikbewind te voeren vanaf nu.
Hup leger! Heeft DENK al gereageerd?
DENK zei:Democratie heeft overwonnen
Turkije heeft sinds haar bestaan veel te lijden gehad onder militaire coups. Maar vannacht is het Turkse volk opgestaan en laten zien op te komen voor de democratie. Democratie heeft het gewonnen van de tanks en de wapens.
Wij hopen dat al die mensen in Turkije maar ook in Nederland, die familie, vrienden en/of dierbaren hebben in Turkije en te maken hebben gehad of nog steeds te maken hebben met onzekerheid, gauw meer duidelijkheid krijgen. Wij hopen dat de rust gauw terugkeert in Turkije. Nu is het tijd om de rust te bewaren en de democratie haar werk te laten doen.
Overal in Europa schreeuwende mensen de straat op. Ik ben dat door elkaar geschreeuw en ongecontroleerd gedoe zo beu en het komt gewoon deze kant op....
Zo na?ef had ik je niet ingeschat.Ah nee, dit is minder. Had stiekem gehoopt dat dit geweldloos zou blijven.
Zie vooral toeterende en feestvierende turken op CNN. Maar misschien heeft de NOS andere beelden.